بانک مرکزی اروپا در نرخ بهره خود تغییری ایجاد نکرد

بانک مرکزی اروپا در پایان نشست شورای حکام خود در روز پنجشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را در همان حد هفتاد و پنج صدم درصدی که قبلا بود بدون تغییر نگه دارد.

نرخ بهره هفتاد و پنج صدم درصدی ، پایین ترین نرخی است که بانک مرکزی اروپا در طول فعالیت خود اتخاذ کرده است.بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی انتظار دارند که این نرخ در ماه نوامبر یا دسامبر با بیست و پنج صدم درصد کاهش به نیم درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بردو پری کرانیوBrdo Pri Kranju(اسلوونی)، نشست روز پنجشنبه شورای حکام بانک مرکزی اروپا در این شهر اسلوونی برگزار شد. هر سال یکی از نشست های شورای حکام بانک مرکزی اروپا در خارج از فرانکفورت(مقر آن) برگزار می شود.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا قرار است در همین باره کنفرانسی خبری برگزار کند و درباره سیاست های پولی و برنامه بازخرید بدهی های حاکمیتی کشورهای ضعیف اروپایی به سئوال خبرنگاران توضیح دهد.

این برنامه (عملیات پولی درباره اوراق قرضهOMT ) که از آن به عنوان «بازوکا» حل بحران بدهی های حاکمیتی منطقه یورو نام می برند هنوز به اجرا در نیامده است زیرا اسپانیا به عنوان مثال حاضر نیست برای حل مشکلات خود به آن متوسل شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.