بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر نداد

۱۶خردادماه،

بینا- ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: نرخ بهره بانکی در اتحادیه اروپا تغییر نمی کند.

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از رویترز ، دراگی در اظهاراتی در شهر فرانکفورت در آلمان افزود : براساس تحلیل های اقتصادی و مالی منظم ما نرخ بهره بانکی در بانک مرکزی اروپا تغییر پیدا نمی کند. این تصمیم بر اساس اطلاعات دریافتی و ارزیابی ما در اوایل ماه می انجام شده است. به نظر می رسد فشار ناشی از قیمت پایه در میان مدت مهار شود.برای حفظ این وضعیت باید شرایط اعتباری و مالی کنترل شود.
وی افزود: موضع تطابقی سیاست مالی ما همزمان با بهبود شرایط بازارهای مالی که از میانه سال ۲۰۱۲ آغاز شده است سبب می گردد که به حمایت خود از چشم اندازهای بهبود و بازیابی اقتصادی در این سال ادامه دهیم.
دراگی در ادامه گفت:در این راستا شورای حکام بانک مرکزی اروپا تصمیمات شورای اروپا دربارهٔ تمدید چارچوب زمانی برای تصحیح کسری مالی فزاینده را در موارد استثنایی مهم می داند. همزمان ضروری است تا هرجا لازم است اقدام قانونی لازم انجام شود در غیر اینصورت تلاش برای اصلاح ساختار باید انجام گیرد.
وی در ادامه گفت:در اینجا لازم است که بگویم دربارهٔ شرایط حاکم بر بازار خوش بین نیستم. نباید انتظار ما از شرایط کنونی بازار نبود اصلاحات ساختاری و رقابت پذیری باشد.
دراگی دربارهٔ اوضاع اقتصادی یونان گفت: یونان یک برنامه تعدیل فوق العاده را برعهده گرفته است. دولت مسئوول اجرای این برنامه است و ما باید میزان پیشرفت این کشور را زیر نظر داشته باشیم.
استفان شارفتر رئیس بانک آلمانی بادر گفت:با اوضاع کنونی و اظهارات آقای دراگی به نظر می رسد که برای مدت های طولانی شاهد بهره بانکی پایین باشیم.
او همچنین در کنفرانس خبری خود به این موضوع اشاره کرد که اگر میزان تورم افزایش پیدا کند آنگاه شاید میزان بهره افزایش پیدا کند.
گفتنی است بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی را در حد نیم درصد نگه داشته است که پایین ترین نرخ بهره بانکی در تاریخ این بانک محسوب می گردد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.