بانک مرکزی به بانک خاورمیانه اخطار داد

۰۱ تیرماه ۱۳،

بینا- بانک مرکزی به مسئولان بانک خاورمیانه اخطار کتبی داده‌است که تابلوهای خود را تغییر دهند.این اقدام پس از انتشار یافتن گزارش تسنیم دربارهٔ تابلوی قابل تامل بانک خاورمیانه صورت می‌گیرد.

براساس گزارش تسنیم، بانک خاورمیانه بعنوان هجدهمین بانک خصوصی ایران از چند ماه قبل رسماً فعالیت خود را با افتتاح چند شعبه در سطح شهر تهران آغاز کرده است؛ این بانک بعد از بانک‌های اقتصاد نوین، پارسیان، کارآفرین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، شهر، دی، انصار، تجارت، رفاه کارگران، صادرات، ملت، حکمت ایرانیان، گردشگری، ایران زمین و قوامین هجدهمین بانک خصوصی است که در سیستم بانکی ایران با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار فعالیت خود را آغاز کرده است.

بانک خاورمیانه در اقدامی که قبلاً هم توسط دو بانک خصوصی دیگر تکرار شده بود در تابلوهای خود نام لاتین “Middle East Bank” را درج کرده است.در حالی که باید نام بانک‌ها به لاتین مشابه نام فارسی درج شود.

بر اساس دستورالعمل زبان فارسی، نام های خاص امکان ترجمه به زبان دیگری ندارند و همان نام فقط باید با الفبای انگلیسی نوشته شود. لازم به یادآوری است که بانک خاورمیانه حتی آدرس اینترنتی این بانک را هم http://www.middleeastbank.ir تعریف کرده است.

قبلاً بانک‌های آینده و شهر نیز اقدامی مشابه بانک خاورمیانه انجام داده‌ بودند اما با مخالفت بانک مرکزی مواجه شدند؛ بانک آینده در ابتدای فعالیت خود در تابلوهای شعب خود نام لاتین این بانک را فیوچر بانک (Future Bank) و بانک شهر نام لاتین این بانک را سیتی بانک (Citi Bank)درج کرده بودند.

پیگیری‌های خبرنگار ما از بانک مرکزی حکایت از این موضوع دارد که مسئولان بانک مرکزی به مدیران بانک خاورمیانه اخطار داده‌اند که هر چه سریعتر نسبت به تغییر تابلوهای این بانک اقدام کنند و معادل فارسی را جایگزین نام لاتین خاورمیانه نمایند.

بانک خاورمیانه اکنون ۴ شعبه در حال فعال به نام های آفتاب،نوبخت،مهستان و نیاوران دارد که قصد دارد طی دو یا سه سال آینده در شهرهای بزرگ کشور چون اصفهان،مشهد،تبریز،بندر عباس و شیراز شعبه دایر کند.پس از آن قصد ورود به مناطق آزاد را دارد.

گفته می گردد بانک خاورمیانه به این منظور تأسیس شده که فقط به شرکت‌های کلان و خاص تسهیلات پرداخت کند و قصد پرداخت تسهیلات به مردم و شرکت‌های کوچک را ندارد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.