بانک مرکزی حاضر به پذیرش مشکلات موجود در حوزه ارز دانشجویی نیست/مجلس آماده تصویب قانون برای حل مشکل ارز دانشجویی

۲۳ آبان ،

بانک مرکزی حاضر به پذیرش مشکلات موجود در حوره ارز دانشجویی نبوده و به جای حل آنها به دنبال شانه خالی کردن از بار مسئولیت‌ است.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛قاسم احمدی‌لاشکی عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درباره اختلاف بین وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و بانک مرکزی درباره پرداخت ارز به دانشجویان، افزود: این اختلاف به سبب ضابطه‌مند نبودن بانک مرکزی است زیرا در مورد چگونگی نحوه پرداخت‌ها درست برنامه‌ریزی نکرده است.
 
وی ادامه داد: بانک مرکزی باید ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات وفناوری مبنی بر پرداخت ارز به دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور را پذیرفته و نباید دانشجو را برای دریافت ارز دچار مشکل کند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال شانه خالی کردن از بار مسئولیت است،  تصریح کرد: بانک مرکزی برای وارد کردن ۲۰ هزار ماشین خارجی، ارز بسیاری را از کشور خارج می‌کند اما برای کسب علم دانشجویان در خارج از کشور حاضر نیست مشکلات ارزی را مرتفع کند.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد ودارایی و دیگر نهادهای مرتبط، باید دست به دست هم داده تا معضلات عرضه ارز به دانشجویانی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند را به درستی رفع کنند.
 
احمدی‌لاشکی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ‌کاری برای وزیر علوم، واجب‌تر از رفع معضلات ارز دانشجویی نیست، متذکر شد: اگر علم و علم‌آموزی برای کشور حائز اهمیت است، باید همه تلاش کنند تا راهکارهایی درباره ارز دانشجویی ارائه شود.
 
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر برای حل مشکل ارز دانشجویی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس است، نمایندگان آمادگی دارند تا این مهم را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح، و قانونی مناسب را به تصویب برسانند./ع

منبع :خانه ملت


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.