بانک مرکزی حوزه بورس را باید جدی بگیرد

۲۲ آبان ،

مدیر کل امور بورس وزارت علوم و تحقیقات و فناوری:

با توجه به مصوبه ای که در تاریخ ۱۲ مهر ماه با حضور مسئولین نوشته شد، اقدامی صورت نگرفته و بانک مرکزی باید حوزه بورس را جدی بگیرد.

مسلمی نائینی، مدیر کل امور بورس وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص بحث ارز دانشجویان بورسیه باید بگوییم که در تاریخ ۱۲ مهر سال ۹۱ جلسه ای با حضور رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری، ملا باشی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین اقتصادی و نماینده بانک مرکزی تشکیل شده و قرار شد در فاصله ۱ یا ۲ هفته بعد از جلسه مشکلات دانشجویان بورسیه در رابطه با ارز حل شود.

وی افزود: البته ما در خواست های بیشتری برای بها و بودجه بیشتر برای دانشجویان بورسیه داشته ایم ولی موافقت نشد.

مسلمی نائینی تصریح کرد: بنابر تصیمات این جلسه قرار شد بها ۴۰۰ نفر از دانشجویان بورسیه خارجی تا آخر سال تامین شود، همچنین بها اعزام ۱۸۰۰ دانشجوی دکتری برای فرصت ۶ ماه و بها اعزام ۱۰۰ دانشجو برای امسال تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این مصوبه ای که نوشته شده و بانک مرکزی قول داده و آن را امضا کرده اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و بانک مرکزی باید بورس را جدی بگیرد.

 با حل مشکل ارزی دانشجویان بورسیه بسیاری از مشکلات دانشجویان حل می گردد

مسلمی نائینی در ادامه گفت: با توجه به دستور ریاست جمهوری که تاکنون نیز ۲ بار این دستور اعلام شده اما تاکنون هیچ تصمیمی صورت نگرفته است و این در حالی است که با بررسی و حل  این مشکل، مشکلات بسیاری از دانشجویان حل خواهد شد.

وی افزود: بانک مرکزی قول داده و نماینده آن امضا کرده اما محقق نشده در حالی که ما حتی برای اشخاص نخبه کشور نیز تا این ماه ۱۷۰۰ دانشجوی بورس فرصت مطالعاتی خارج از کشور داریم که هم اکنون تجهیزات علمی در داخل کشور وجود ندارد.

مسلمی نائینی اظهار داشت: حتی بعضی از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور فرستاده بودیم، هم اکنون این درخواست را دارند که به عنوان اعضای هئیت علمی به کشور برگردند و این تاخیر تجربه بدی را برای دانشجویان به همراه دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا پیگیری از جانب وزارت علوم هم اکنون صورت گرفته یا خیر اظهار داشت: ما نامه فرستاده ایم به وزیر و وزیر علوم نیز به رئیس جمهور، رئیس جمهور نیز دستور داده اند بنابراین امیدواریم این مشکل حل شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.