بانک مرکزی: خدمات جدید بانکداری همراه در راه است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت : خدمات تازهی در حوزه بانکداری همراه در راه است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، ناصر حکیمی در نشستی خبری گفت: جلساتی با اپراتور تلفن همراه برای ارائه این خدمات داریم و این همکاری ها که خدمات ویژه ای از ترکیب فناوری بانکداری الکترونیک و فناوری گوشی های هوشمند است ، در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تبیین می گردد.
 
وی دربارهٔ تخلف در حوزه بانکداری اینترنتی گفت : میزان این تخلفات ، تفاوت معنی داری با کشور های دیگر ندارد.
 
حکیمی گفت: بیشتر سوء استفاده ها به گونه ای است که با مهندسی اجتماعی ، اشخاص را فریب می دهند و در واقع ضعف اساسی در سیستم بانکداری وجود ندارد که این موارد نیز می تواند با اطلاع رسانی سیستم بانکی کاهش یابد. 
 
وی با بیان اینکه تراکنش های ناموفق از طریق پایگاه اینترنتی اینترنتی قابل پیگیری است ، گفت : پورتال جامعی را برای اطلاع رسانی دربارهٔ تراکنش ها از طریق پیامک راه اندازی می کنیم که احتمالا تا پایان سال عملیاتی می گردد.
 
وی دربارهٔ اختلال در شبکه شتاب همزمان با واریز یارانه ها گفت : پیشنهادهای خود را مطرح کرد ه ایم که بهتر است یارانه ها وسط ماه و آخر هفته واریز شود که این مسئله در حال بررسی است.
 
حکیمی دربارهٔ نحوه توزیع سبد کالای دولت گفت:‌ ترجیح این است که از ابزار تازه یا کارت های اضافه استفاده نشود و با هوشمند سازی پایانه های فروشگاهی مردم بتوانند سبد کالایی را از فروشگاه های منتخب دریافت کنند.
 
وی افزود: تا دو روز آینده در این باره اطلاع رسانی می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.