بانک مرکزی پاسخی به نامه‌ام نداد

۰۴ تیرماه ۱۳،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از تسنیم، جمشید پژویان  با بیان این که برای تعیین قیمت مابقی خودروها همچنان منتظر ارائه نرخ تورم بخشی توسط بانک مرکزی هستیم، اظهار داشت: بانک مرکزی لازمه تعیین نرخ تورم این خودروها را آنالیز نهادهای تولید و قطعات خودرو می داند که خودروسازان باید اطلاع دقیق آن را به این نهاد ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه شورای رقابت دستورالعمل نهایی قیمت گذاری خودرو را چندماه قبل تعیین کرد و فقط چند خودرو در قیمت گذاری با مشکل مواجه می باشند، افزود: بانک مرکزی به تکرار عنوان می‌کند که هنوز اطلاعات دقیق را برای تعیین نرخ تورم در دست ندارد و در روزهای آینده با همکاری خودروسازان احتمال تعیین نرخ ها می رود.

پژویان اضافه کرد: براساس آخرین اطلاع بنده، اطلاعات شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به بانک مرکزی ارسال شده است و این بانک با تکمیل اطلاعات خود نرخ تورم بخشی مابقی خودروها را اعلام خواهد نمود. 

رئیس شورای رقابت در خصوص نامه ارسالی خود به بانک مرکزی مبنی بر اینکه خودروسازان تا چه میزان از ارز مبادله ای استفاده کرده اند، گفت: با وجود پیگیری‌های مداوم بنده بانک مرکزی هنوز با گذشت یک ماه از ارسال این نامه پاسخی به آن نداده است. 

پژویان با اشاره به اینکه سوال بنده بسیار آسان بوده و با پاسخ آن می‌توان تا حد قابل توجهی اعتراض خودروسازان مبنی بر عدم اختصاص ارز مبادله ای را جواب داد، افزود: هنوز بانک مرکزی به درخواست بنده پاسخی ارسال نکرده است.


My Rss Feed
ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.