بانک ها از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند

شبکه ایران/ مهناز بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد : با توجه به تاکیدات رهبری در سال جاری به نظر می‌رسید که بخش تولید و صنعت از حمایت بیشتری برخوردار شود و وضعیت بهتری را در این بخش شاهد باشیم اما با گذشت حدود شش ماه از سال جاری هنوز بسیاری از مصوبات اجرایی نشده و منابع لازم در اختیار این بخش قرار نگرفته است .

او با تاکید براین که گام هایی در این راستا برداشته شده است گفت : اما با توجه به مشکلاتی که بخش های تولیدی و صنعتی با آن مواجه هستند این اقدامات کافی نبود و باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

بهمنی تصریح کرد : واحد های تولیدی و صنعتی ما در حال حاضر با مشکلات متعددی از جمله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه اند که ممکن است باعث تعطیلی بسیاری از این واحد ها شود که در این راستا بانک ها باید چتر حمایتی خود را گسترده تر کنند تا این بخش ها از این بابت دچار اسیب نشوند .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بانک ها در عملیاتی کردن مصوبات و دستورالعمل هایی که به آن ها ابلاغ می شود خودشان را لازم به اجرا نمی دانند تصریح کرد : همین امر باعث تشدید مشکلات این بخش شده است که در این شرایط باید ، بانک ها را ملزم کرد که به شرح وظایفشان عمل کنند و از مشکلات پیش روی این بخش ها بکاهند .

یاداوری می شود چندی پیش وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در هشداری به شورای پول واعتبا ر ‍خواستار تامین نقدینگی واحدهای تولیدی شد. غضنفری اعلام کرد در صورتی که در باره کمبود نقدینگی واحد های تولیدی هرچه سریع تر چاره اندیشی نشود این امر می تواند تبدیل به مشکلات حاد شود و جبران آن سخت تر خواهد شد.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.