بانک پاسارگاد بالاتر از همه بانک‌ها ایستاد

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۲:۲۲:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- براساس تازه‌ترین رتبه بندی بورس تهران،بانک پاسارگاد با ارزشی معادل ۵هزار میلیارد تومان بالاتر از همه بانک‌ها ایستاده و به تنهایی ۳٫۷ درصد از ارزش کل بورس تهران را تشکیل می‌دهد.
به گزارش آریا، براساس این رتبه بندی، صنایع فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی با ارزشی معادل ۶۲هزار میلیارد تومان ۳ صنعت بزرگ بورس تهران را تشکیل می‌دهند.
پس از گروه فلزات اساسی، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری قرار دارند. براساس گزارش رسمی بورس تهران در حال حاضر ارزش کل ۱۰بانک حاضر در بورس۲۲٫۶ هزار میلیارد تومان است که ازاین تعداد بانک پاسارگاد با ارزشی معادل ۵هزار میلیارد تومان بالاتر از همه بانک‌ها ایستاده و به تنهایی ۳٫۷ درصد از ارزش کل بورس تهران را تشکیل می‌دهد. بانک‌های پارسیان، ملت و تجارت هرکدام با ارزشی معادل ۳٫۳ ،۳٫۱ و۲٫۶هزار میلیارد تومان پس از بانک پاسارگاد قرار گرفته‌اند.
پس از این دو صنعت، گروه محصولات شیمیایی که ۳۰شرکت در آن حضور دارند با ارزشی معادل۱۵٫۳هزار میلیارد تومان سومین صنعت بزرگ بورس محسوب می‌شود. در این گروه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان که به‌تازگی سهامش در بورس تهران عرضه شده است در رتبه نخست قراردارد. ارزش کل سهام این شرکت در حال حاضر ۴٫۲ هزار میلیارد تومان است.شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خارک و پتروشیمی فناوران از دیگر شرکت‌های بزرگ این گروه هستند. ارزش کل سهام شرکت پتروشیمی پردیس ۳٫۴ هزار میلیارد تومان و پتروشیمی خارک ۲٫۱ هزار میلیارد تومان است.
پس از این سه‌صنعت، غول مخابراتی ایران به تنهایی در رتبه چهارم قرار گرفته است. در حال حاضر فقط یک شرکت در صنایع مخابرات ایران قرار دارد که به تنهایی ۱۴٫۶ هزار میلیارد تومان ارزش دارد. شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین شرکت بورس محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۴۲۲۵۵۶۹۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.