بان کی مون در مراسم افتتاحیه نشست مجمع عمومی: با تهدید کشورهای دیگر ازسوی هرکس مخالفیم

دبیرکل سازمان ملل درسخنرانی مراسم افتتاحیه مجمع عمومی این سازمان بر لزوم توقف خشونت درسوریه ومخالفت با تهدید یک کشورعلیه کشورهای دیگر تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ بان کی مون دراین سخنرانی،افزود فلسطینی ها باید به حق خود درتشکیل کشور مستقل فلسطین برسند ودراین میان گسترش وتوسعه شهرک های یهودی نشین به روند برقراری صلح ضربه می زند.

وی تصریح کرد همه برای عاری سازی جهان ازسلاح های هسته ای باید تلاش کنند.
بان کی مون گفت دراینجا باید تاکید کنم  ما با اقدام یک کشور یا حکومت به تهدید کشورهای دیگر مخالفیم. از جامعه بین المللی می خواهیم برای موفقیت “اخضرالابراهیمی” در سوریه از وی حمایت کنند . باید بدانیم که تحولات کشورهای عربی ادامه خواهد داشت .

فقر در دنیا باید ریشه کن شود
بان کی مون در ادامه سخنان خود تأکید کرد: فقر، خشکسالی و درگیریهای قومی  تهدیدی برای ثبات در دنیاست و باید تلاش کنیم  فقر در جهان ریشه کن شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد  در سخنانی در آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما هر ساله در اینجا جمع می شویم تا سنجیده و بدون خطا به اوضاع جهان بنگریم.
همه ما شاهد ناامنی ، بی عدالتی و نابرابری های گسترده ای در جهان هستیم. دولتهایی هستند که سرمایه های با ارزشی را صرف سلاحهای کشنده می کنند و در عوض از سرمایه گذاری برای مردم می کاهند. مردم خواهان داشتن شغل و زندگی مناسب هستند اما خواسته های آنان نادیده گرفته می شود. من می خواهم درباره مسیری که داریم طی می کنیم هشدار دهم. مردم خواهان تغییرات سریع هستند. ما باید فقر را ریشه کن کنیم . برقراری دموکراسی در کشورهای عربی در حال شکل گیری است. فقر، خشکسالی و درگیریهای قومی  تهدیدی برای ثبات در دنیاست.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.