بان کی مون اهانت به باورها و ارزش های دینی را محکوم کرد

به گزارش ایرنا بان کی مون که در مقر سازمان ملل متحد و در حضور خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن ضد اسلامی در گذشته گفت: هنوز شاهد انجام این اقدامات تحریک امیز علیه ارزش های مردم هستیم که ما این گونه اعمال را که به باورهای مردم خدشه وارد می کند، شدیدا محکوم می کنیم.

دبیرکل سازمان ملل با محکوم کردن گسترش تنفر و انجام اقدامات تحریک امیز علیه احساسات دیگران تاکید کرد: توهین به ارزش ها، تاریخ و نمادهای مردم باید پایان یابد.

وی افزود: ما از کسانی که به این مساله و تنفر دامن می زنند ابزار انزجار می کنیم و خواهان افزایش مدارا در سطح جهان و خودداری از خشونت در بیان احساسات هستیم.

دبیرکل سازمان ملل ازادی بیان و ازادی مذهبی را جز اساسی حقوق انسان ها دانست و تصریح کرد آزادی بیان نباید مورد سو استفاده از سوی کسانی قرار گیرد که چنین کارهای تحریک کننده ای تولید می کنند.

به دنبال انتشار یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که در امریکا ساخته شده است، موج گسترده ای از اعتراض ها و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفته است.

اعتراض های ضد امریکایی ابتدا در قاهره با حمله به سفارت امریکا اغاز شد و سپس در لیبی مردم خشمگین با حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی، سفیر و سه دیپلمات دیگر امریکا را به قتل رساندند.

** حضور ۱۲۳ مقام از کشورهای مختلف جهان در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی

در ادامه نشست رسانه ای دبیرکل سازمان ملل، با اشاره به اغاز دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل و برنامه های این سازمان برای برگزاری ان از حضور ۱۲۳ رئیس دولت و بسیاری از وزیران خارجه و مقامات بلندپایه در افتتاحیه شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی خبر داد و ان را رویدادی بزرگ برای سازمان ملل و جهان دانست.

بان کی مون افتتاح شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی را همزمان با چالش های بزرگ بین المللی دانست و گفت: این دوره بسیار پرمشغله است.

وی همکاری میان رهبران و مردم کشورهای مختلف را برای بهبود اوضاع جهانی کلیدی دانست و گفت: توسعه پایدار، کمک به کشورهای در حال گذار و توانمندسازی زنان و جوانان در راس اولویت های سازمان ملل قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره به دیدار اخضر ابراهیمی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: مساله سوریه یکی از دغدغه های مهم اوست.

بان کی مون با ابراز تاسف از ادامه درگیری ها در سوریه گفت: بشدت از وضعیت غیرنظامیان در سوریه نگران است.

وی افزود: دو طرف باید به خشونت ها پایان داده و هرکسی در حال ارسال سلاح به سوریه است نیز باید به ان پایان دهد تا شاهد اغاز گفتگوهای سیاسی در سوریه باشیم.

وی همچنین وضعیت انسانی در منطقه ساحل، یمن، سومالی، کنگو و روابط میان سودان و سودان جنوبی و مساله تروریسم هسته ای را از دیگر مسائل اصلی مورد توجه سازمان ملل دانست و گفت: از اعضای سازمان ملل انتظار حمایت کامل از منشور این سازمان و همکاری برای حل بحران های بین المللی را دارم.

نشست مقدماتی دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته با حضور بان کی مون و رئیس جدید دوره ای این مجمع برگزار شد.

بان کی مون در نشست روز گذشته بر چالش های پیش روی سازمان ملل در دوره جدید مجمع عمومی تاکید کرده و خواستار برخورد فعال اعضای این سازمان با بحران های جهانی شد.

مراسم افتتاحیه رسمی دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل هفته اینده با حضور سران کشورهای جهان از جمله رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.