بان کی مون سوریه و رژیم صهیونیستی را به خویشتنداری فراخواند

۲۲ آبان ،

received0.jpg

در پی ورود تانک‌های سوری به منطقه اشغالی جولان و تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه سوریه دبیرکل سازمان ملل از دو طرف خواست تا به منظور کاهش ناآرامی‌ها خویشتنداری کنند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل طی اظهاراتی از دو طرف سوریه و رژیم صهیونیستی خواست تا جهت کاهش ناآرامی‌ها در منطقه اشغالی جولان در مرزهای دو طرف و به منظور ممانعت از کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اراضی اشغالی خویشتنداری کنند.

مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در این خصوص گفت: بان کی مون واقعا از احتمال افزایش درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در مرزهای سوریه با اسرائیل نگران است.

وی افزود: بان کی مون از دو طرف می‌خواهد که ضمن حفظ خویشتنداری به توافقنامه امضا شده در سال ۱۹۷۴ که در آن خط آتش بس و منطقه عاری از سلاح اعلام شده، پایبند باشند.

بنا به نقل از نسیرکی، بان کی مون اعلام کرده است که سوریه و رژیم صهیونیستی باید به تیراندازی‌ها در خط آتش‌بس پایان دهند.

این در حالی است که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای بار دیگر حماس و سوریه را به پاسخی کوبنده و دردناک تهدید کرد.

وی در این بیانیه خود اعلام کرد: پاسخ اسرائیل به این حملات و هرگونه تیراندازی تازه از سوی سوریه به سمت اسرائیل دردناک خواهد بود.

باراک در این بیانیه عنوان داشت: سوریه از بیش از یک سال پیش شاهد جنگ داخلی بوده است و ما با صدور دستورهایی به ارتش اسرائیل مانع از کشیده شدن درگیری‌های این کشور به اراضی اسرائیلی شده‌ایم اما در صورتی که شاهد حملات تازه از سوریه به اسرائیل باشیم پاسخی کوبنده خواهیم داد و سوریه بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین جنبش حماس را تهدید کرد و گفت: حماس به خاطر موج حملاتش به اراضی اسرائیلی بهای سنگین و دردناک پرداخت خواهد کرد.

همچنین در پی انتشار یافتن خبرهای مبنی بر احتمال اقدام باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست وزیر انگلیس برای استفاده از گزینه نظامی در سوریه سر دیوید ریچاردز، فرمانده ارتش انگلیس نیز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی.بی.سی، عنوان داشت: وضعیت ناآرام امنیتی و انسانی سوریه ابرقدرت‌ها را وادار می‌کند که از گزینه دخالت نظامی در خصوص سوریه استفاده کنند و این به رغم پافشاری‌های بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر پیامدهای دخالت‌های بیگانگان در کشورهای منطقه خاورمیانه است.

وی همچنین از وجود طرح‌های نظامی انگلیس در خصوص دخالت نظامی در سوریه با مشارکت بعضی از کشورهای هم‌پیمان به ویژه کشورهای عضو ناتو خبر داد.

پیشتر روزنامه دیلی استار ساندی، در خبری اعلام کرد که نخست وزیر انگلیس در حال تلاش برای آماده‌سازی نیروی هوایی این کشور جهت ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.