باهنر، رسایی را تهدید کرد:کاری نکنید، افشاگری کنم

خبرگزاری آریا-باهنر گفت:بهتر است به آقای رسایی یادآور شوم که کاری نکند که بنده نیز مجبور شوم حرفهایی که نباید بزنم را به زبان آورم و افشاگری کنم.

محمدرضا باهنر نائب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز خود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی آریا مبنی بر اینکه برخی افراد از شما به عنوان فردی سیاست باز و اهل معامله یاد می کنند آیا شما چنین نگاهی نسبت به خودتان را قبول دارید و دیگراینکه چرا شما در نظرسنجی ها از رتبه بالایی برخوردار نیستید؟ گفت:درمجلس هر فردی یک رای بیشتر ندارد اما  برخی افراد از حوزه نفوذ رای بیشتری برخوردارند لذا اگر شرایط من به صورتی است که رای بنده را می پذیرند و به عبارت دیگر لابی های بنده را قبول دارند موضوعی است که به راحتی آن را به دست نیاورده ام .
وی افزود:اما اگر کسی بخواهد از نفوذ رای خود کاسبی کند و یا معامله کند این امری است مذموم لذا باید خودمان را از از این رفتار نهی کنیم زیرا خطایی نابخشودنی است در واقع نفوذ رای بنده از فضل الهی است لذا کسانی که از بنده به عنوان سیاسی باز یاد می کنند خیلی متوجه نیستند که چه می گویند زیرا افراد سیاسی، نمایندگان و حتی بنگاههای سیاسی علاقمند هستند فکر و موضع خویش را نشر دهند اما برخی از افراد از نفوذ رای بیشتری برخوردارند بنده نیز در جاهایی که نفوذ رای نیاز باشد با توجه به مسئولیتهایی که داشتم استفاده می کنم اما کاسبی و معامله با نفوذ رای را خطایی نابخشودنی است.
وی تاکید کرد:اگر بنده با مواضع خویش می توانم عده ای را با هم هماهنگ کنم از فضل الهی است که داده شده و باید شاکر باشم.
باهنر در ادامه رتبه خویش را در نظرسنجی ها نیز بالا ذکر کرد و گفت:تا کنون نظرسنجی هایی که به دست بنده رسیده بین نامزدهای تهران رتبه من بین ۴تا۷بوده اما در روز انتخابات نیز بنده نفر۲۵بودم که ممکن است در دو سه روز اتفاقات افشاگری ها و تخریب هایی وجود داشته و مسائلی که مردم نمی دانستند و آقایان زحمت کشیدند و افشاگری کردند اما بازهم در نظرسنجی ها وضعیت بدی ندارم لذا اگر مدعی مسلمانی هستیم نباید این تخریب ها را علیه یکدیگر انجام دهیم.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره ریاست مجلس نهم گفت:من معتقدم رییس مجلس نهم را نمایندگان مجلس نهم باید انتخاب کنند لذا رایزنی ها نیز در همان زمان انجام می شود اما اینکه در حال حاضربرخی صرف نظر از کاندیدای مربوطه به دنبال تخریب گزینه های ریاست مجلس هستند باید از این اقدامات خود دوری کنند.
وی خاطرنشان کرد:من با آقایان حداد عادل و لاریجانی کار کرده ام لذا در فرصت مناسب رای و نظر خودم را به ریاست مجلس نهم خواهم داد.  
باهنر همچنین درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و رویکرد نظام به این طیف نیز گفت:اصلاح طلبی جرم نیست اما کسانی که موسوم به اصلاح طلبی هستند در ابتدا باید یک تعریف مشخصی از اصلاح طلبی داشته باشند
البته مشخص نبودن مفهوم اصلاح طلبی تنها مشکل این طیف نیست در واقع اصولگرایان نیز با همین مشکل روبرو بودند اما با اتحاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز اصولگرایی تعریف شد .
وی اظهار داشت:اصلاح طلبان نیز با دو اقدام یعنی مشخص کردن مواضع خود با سران فتنه و حرکت در چارچوب قانون اساسی می توانند در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور داشته باشند.
نماینده مردم تهران درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره سخنان روز گذشته حمید رسایی درباره باهنر که از وی به عنوان یکی از حامیان و رای دهندگان به میرحسین موسوی یاد کرده بود، گفت:برخی از این آقایان که این صحبت ها را عنوان می کنند هنوز هم مسائل را تشخیص نمی دهند من در زمان انتخابات ریاست جمهوری دهم فقط به دوستان تاکید کردم از آنجایی که ممکن است ایشان رای بیاورد رقابت درست انجام دهید بنابراین این مساله به معنای حمایت از میر حسین  موسوی نیست زیرا به نظر بنده ایشان توان اداره کشور را نداشت.
وی تاکید کرد:بهتر است به آقای رسایی یادآور شوم که کاری نکند که بنده نیز مجبور شوم حرفهایی که نباید بزنم را به زبان آورم و افشاگری کنم زیرا اگر مجبور شوم حرفهایی که نمی خواهم بگویم، را می گویم.
 در ادامه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجری باید برداشت خود از قانون را اجرا کند، تصریح کرد: این حرف از نظر حقوقی درست است اما این به معنای تخلف قانونی یا اینکه مجری ضد قانون را اجرا کند، نیست.
به گزارش خبرنگار آریا باهنر افزود:همه مجریان باید آن محدوده قطعی را اجرا کنند، اما در منطقه فرار است که مجری برداشت خود را اجرا می کند اما در همین اجرای قانون با استفاده از برداشت خود، دولت باید وحدت رویه داشته باشد.
نماینده تهران در مجلس به اظهارات دیگر روز گذشته رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور بحث دیگری داشت مبنی بر اینکه اگر مفسده ای ایجاد یا کشف می شود یا کسی متهم می شود قبل از اینکه جرم به اثبات و یا محکومیت به قطعیت برسد، نباید افشاگری شود.
وی تاکید کرد: البته این حرفی است که ما همواره نسبت به آن تاکید کرده ایم و از مدتها قبل هم خواهش ما از دولت و ریاست جمهوری همین بوده که نمی شود همین طور در مصاحبه و این طرف و آن طرف اسم کسی را برد و او را ساقط کرد و سپس بعد از مدتی در جلسه خصوصی عذرخواهی کند و بگوید اشتباه شده باید به این موضوع دقت شود.
باهنر خاطرنشان کرد: این موضوع که هر کسی می رسد و می گوید پرونده تو زیر بغل من است یا پرونده ات برای امضا آماده است، حرفهایی است که ریشه حقوقی ندارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.