باهنر خطاب به کوچک‌زاده: حرف حق خود را با واژه‌های سخیف خراب نکنید

۲۳اردیبهشت،

نماینده مردم تهران گفت: عده‌ای در مجلس از روی کینه‌توزی، دشمنی، عوام‌فریبی و کلاه گذاشتن بر سر دیگران به اظهارنظر در خصوص مباحث مربوط به صندوق توسعه ملی و مخالفت با اختصاص منابع این صندوق به بخش کشاورزی و صنعت می پردازند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی کوچک‌زاده با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی خطاب به باهنر با تندی ، گفت: بالاخره نوبت ما چه وقت می‌شود، آیا فکر می‌کنید کسانی که وقت مجلس را به اسم اخطار ۱۱۰ قانون اساسی می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند سایرین نیز اظهارنظر کنند نیت خیری دارند.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: گفته شد رهبری بر اختصاص ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی و همچنین گفته شد این مبلغ باید برای دوره اضطرار و شرایط جنگی تاکید دارند، سوالم این است که این سخن را مقام معظم رهبری کجا گفته‌اند؟

وی افزود: آیا جنگ تحمیل شده در کشور بدتر از شرایط اضطراری و جنگی نیست؟ پس چه وقت باید از منابع صندوق استفاده شود. به خدا اشخاصی که خود را اقتصاددان می‌دانند شرایط را برای مردم به درستی بیان نمی‌کنند.

کوچک‌زاده مدعی شد: عامل تولید پول پرقدرت، بانک‌های غیردولتی می باشند که ضریب ۳/۸ را با فروش ارز در بازار به ۴/۵ افزایش داده‌اند.

وی با عصبانیت، گفت: وقتی بنده مذاکرات جاری مجلس را خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی می‌دانم چرا اجازه صحبت را به بنده نمی‌دهید؟

نماینده مردم تهران گفت: یک آقایی گفت ۱۰ درصد از منابع سال جاری صندوق توسعه ملی، در حالیکه منظور قانونگذار ۱۰ درصد کل منابع صندوق توسعه ملی است. دیگران هم حرف دارند و نباید فقط به یکی دو نفر اجازه صحبت داده شود. عده‌ای از روی کینه‌توزی و دشمنی و عوام‌فریبی و کلاه گذاشتن بر سر دیگران صحبت می‌کنند. چرا نباید ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بهانه تولید پول پرقدرت به بخش‌های کشاورزی و صنعت اختصاص یابد؟ آیا این کار حمایت از تولید نیست؟

وی تاکید کرد: ‌بنده حاضرم در این خصوص با بعضی اشخاص مناظره کنم.

باهنر در واکنش به سخنان کوچک‌زاده،‌گفت: هنوز می‌خواهید به بحث خود ادامه دهید.

نایب رییس مجلس افزود: اگر می‌خواهید بدانید که چرا اسم شما دیرتر از سایرین برای تذکر و اخطار برده می‌شود از قاضی‌پور و بقیه نمایندگان بپرسید که چه می‌کنند که نام‌شان اول می‌آید.

نماینده مردم تهران خطاب به کوچک‌زاده پرسید: آیا استفاده از واژه‌های “عوام‌فریبی” و “کلاه گذاشتن” اخطار اصل ۷۵ ندارد؟ بنده از نمایندگان می‌خواهم که از اخطار خود صرف‌نظر کنند.

باهنر متذکر شد: مجلس جای مناظره نیست، به دانشگاه بروید و در آنجا مناظره کنید.

وی خطاب به کوچک‌زاده تاکید کرد: حرف خود را با واژه‌های سخیف خراب نکنید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.