باهنر: ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم ولی مشکل پراید و پژو را هنوز حل نکرده‌ایم

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

باهنر: ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم ولی مشکل پراید و پژو را هنوز حل نکرده‌ایم

ایران > سیاست – همشهری آنلاین:
نایب رئیس مجلس گفت: : ما موجود زنده به فضا فرستادیم و آن موجود سالم به زمین بازگشت اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل پراید، پژو و غیره را حل کنیم البته برخی افراد می‌گویند عمر دست خدا است و اینها وسیله هستند.

به گزارش نسیم آنلاین، محمدرضا باهنر در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در دانشگاه امیر کبیر گفت: هر زمان ما بر موضوعی متمرکز شده‌ایم توانسته‌ایم به دستاوردهای خوبی در آن موضوع برسیم که شاهد آن ورود به تولید علم در حوزه‌های فناوری مانند نانو، بایو و زیست فناوری به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

باهنر گفت: ما موجود زنده به فضا فرستادیم و آن موجود سالم به زمین بازگشت اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل پراید، پژو و غیره را حل کنیم البته برخی افراد می‌گویند عمر دست خدا است و اینها وسیله هستند.

باهنر با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه و بازارکار به یکدیگر اعتماد ندارند، گفت: صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند و شاید دانشگاه‌ها نیز وحشت دارند که وارد مسائل صنعت شوند.

او گفت: در کرمان سالانه یک میلیارد متر مکعب اضافه برداشت آب وجود دارد و بر این اساس بیابان‌زایی در حال وقوع است اگر دانشگاه‌ها کمک کنند و میزان بازدهی آب کشاورزی در استان کرمان را تنها چند درصد بهبود دهند بنابراین بسیاری از مشکلات خشکسالی این استان برطرف خواهد شد.

نائب رئیس دوم مجلس گفت: فاجعه دریاچه ارومیه به این دلیل است که در آن منطقه سد سازی‌های زیادی انجام شده و چاه‌های غیر علمی حفر شده است و اگر این مشکلات برطرف شود می‌توانیم به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه کمک کنیم.

باهنر گفت: طی ۵۰ سال گذشته ۲۰ هزار دلار پسته از کشور صادر شده است ه برای تولید این میزان محصول ۴۰ میلیارد آب هزینه شده است.

او گفت: برخی افراد فکر می‌کنند برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان تنها باید تحصیلات تکمیلی بالا وجود داشته باشد اما شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر نیاز به افراد دارای تحصیلات تکمیلی نیازمند کاردان و افراد فعال در بازار نیز هستند.

باهنر گفت: اگر از فارغ التحصیلان کشور به درستی استفاده کنیم می‌توانیم ارزش افزوده بالا در بسیاری از حوزه‌ها تولید کنیم.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.