باوجود شاخ و شانه کشیدنهای دو کره، تقابل نظامی دو کره بعید است

تهران/ واحد مرکزی‌ خبر/ سیاسی /۰۱/۰۵
۰۰:۱۱:۱۱٫۱۵
با وجود شاخ و شانه کشیدنهای دو کره، کارشناسان وقوع تقابل نظامی میان دو کره را بعید می دانند.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی،در پی اقدام کره جنوبی در پرده برداری از یک موشک کروز جدید ، تلویزیون دولتی کره شمالی بیانیه ارتش این کشور را قرائت کرد که در آن تاکید شده بود مواضع تند کره جنوبی در این زمینه بی سابقه است. پیونگ یانگ به سئول هشدار داده است که اقدامات خاصی درمقابل آن صورت خواهد داد و کره جنوبی باید هشدار همسایه شمالی اش را جدی تلقی کند.
تنشها در هفته های اخیر میان کره جنوبی و کره شمالی شدت بسیاری پیدا کرده است.
کره شمالی به شدت از نمایش موشک جدید کره جنوبی به خشم آمده است. مقامات کره جنوبی تاکید دارند کره شمالی باید در تصمیمات خودش تجدیدنظر کند اما شماری از مردم کره جنوبی معتقدند دولت سئول باید رفتار خودش را تغییر دهد.
یک شهروند کره جنوبی در این خصوص گفت:« نمایش توان نظامی کره جنوبی با نشان دادن موشکهای کروز، به تغییرات منتهی نمی شود. بجای آنکه موشکها در داخل کره جنوبی به نمایش گذاشته شود ، باید به سمت دیگری حرکت داده شود. وقتی سئول از خبرنگاران بین المللی دعوت کرد تا موشک جدیدش را به جهانیان نشان بدهد، درواقع نشان داد که رفتارش با کره شمالی تفاوتی ندارد که برای القای چهره ای قدرتمند از خودش، به پرتاب موشک مبادرت می کند.
رویکرد کره جنوبی درباره این مساله باید تغییر کند.»
تحلیلگران معتقدند احتمال ندارد جنگ بزرگی میان دو کره رخ بدهد.
کیم جونگ دای ، روزنامه نگار کره ای در این خصوص گفت:« کره شمالی نمی خواهد با کره جنوبی به گفتگو بپردازد بلکه پیونگ یانگ به دنبال ازسرگرفتن گفتگوها با واشنگتن است که متحد نزدیک کره جنوبی به شمار می رود.
اظهارات تند مقامات دو کره ارزش چندانی ندارد زیرا در حال حاضر، احتمال وقوع برخورد نظامی میان دو کره بسیار اندک است.»
تحلیلگران تاکید دارند از زمان به قدرت رسیدن لی مون باک، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، دو کره در بدترین تنشها در سالهای اخیر درگیر بوده اند.
با آنکه چندین ماه بیشتر تا زمان پایان دوره ریاست جمهوری لی مون باک باقی نمانده است، هیچ تزلزلی در سیاستهای تند وی درباره کره شمالی بروز نکرده است.
۰۰:۱۴:۱۲٫۰۸

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.