باور‌پذیر نبودن شخصیت‌ها بزرگ‌ترین مشکل فیلمنامه‌های کودک است

برگزیده دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کودک:

سینماپرس-گروه سینما/ سهیلا جبری برگزیده دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کودک گفت: بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر فیلمنامه‌های سینمای کودک و نوجوان ما باور‌ناپذیر بودن آن‌هاست.

به گزارش سینماپرس، این فیلمنامه‌نویس در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهارداشت: ما در کشور عزیزمان دارای قومیت‌های زیادی با آداب و رسوم بسیار هستیم؛ همچنین با قصه‌ها و افسانه‌های محلی فراوان زیبا و شیرین که در آن‌ها شخصیت‌های بسیاری هم وجود دارند. پس چرا باید کودکان ونوجوانان ما به جای شناخت و آشنایی با آنها همچنین علاقه‌مندی به همزاد‌پنداری در قصه‌هایشان خود را با شخصیت‌ها و قهرمانان و قصه‌های غربی سرگرم کنند و در دنیای غریبه‌ای که رسوم زندگیشان نیز با ما فرق می‌کند غرق شوند و حتی در بازی‌هایشان هم خود را به جای آن شخصیت‌ها قرار دهند؟

وی ادامه داد: در گذشته قصه گویی‌ها به کودکان کمک می‌کرد که قهرمانان و افسانه‌های کشورشان را بیشتر بشناسند اما اکنون که دنیا تغییر کرده و تکنولوژی به جای زبان نشسته است؛ باورپذیری دنیای کودکان تغییر کرده ما نیز باید با آن‌ها پیش برویم و از زبان خودشان که یکی از آن‌ها سینماست استفاده کنیم و شخصیت‌ها و قصه‌ها و قهرمانانمان را به آن‌ها بشناسانیم.

جبری تاکید کرد: اگر امروز کودکان ما بیش‌تر دوست دارند سیندرلا باشند تا ماه پیشونی شاید به خاطر این است که باور پذیری آن‌چه از سیندرلا دیده‌اند برایشان بیشتر است البته نمی‌توانیم به بچه ها فقط بگوییم نبین و از آن‌ها یاد نگیر. آنوقت است که می‌تواند بگوید پس چه ببینم ؟و اینجاست که اگر فکری و کاری نکرده باشیم شرمنده‌اش خواهیم شد.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۲۲۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.