باید اثر تعلیم و تربیت قرآنی در جامعه نمایان شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، فرشته حشمتیان در اولین همایش قرآنی مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان تهران در شهر ری با اشاره به اینکه الگو پروری بحث مهمی است ، افزود: همه ما نیازمند الگودر تربیت فرزندان هستیم.
وی گفت: ری یک شهر معنوی است و از مردم آن انتظاری جز اینکه تربیت فرزندانشان، تربیتی قرآنی باشد وجود ندارد.
حشمتیان، با بیان اینکه در راس آموزش و پرورش یک معلم قرآنی قرار گرفته است، افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش یک گام به خداوند نزدیک شدن است و تمام برنامه های این وزارتخانه برای تربیت دینی فرزندان است.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی و خانواده با بیان تلاش موسسان مدارس قرآنی برای ایجاد مدرسه قرآنی و جذب مربیان متخصص ، خاطر نشان کرد: باور قرآنی و همت و اراده جمعی موسسان مدارس قرآنی، موجب تاسیس این مدارس و برگزاری همایش های قرآنی در سطح مدارس غیر دولتی شده است.
وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با چهره های قرآنی بر ترویج ارزش های دینی با کلام قرآن تاکید داشتند، افزود: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم بر دشمنان غلبه کرده و نقشه های آنان را نقش بر آب کنیم باید فهم قرآنی از تربیت دینی داشته باشیم که به لطف الهی انقلاب اسلامی این بستر را فراهم کرده است.
حشمتیان با بیان اینکه موسسان مدارس قرآن می توانستند در زمینه های اقتصادی سرمایه گزاری کنند ، اظهار داشت: موسسان مدارس قرآنی مشارکت فرهنگی و معنوی را بر مشارکت های مادری ترجیح داده و فرزندان قرآنی این مدارس نیز باید قدر دان این موضوع باشند.
وی با بیان منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توانمند سازی بخش خصوصی، تاکید کرد: یکی از سیاست های ما حمایت، هدایت و نظارت بر حوزه های غیر دولتی است.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی و خانواده همچنین در خصوص ضرورت تجلیل از چهره های قرآنی خاطر نشان کرد: با تجلیل از چهره های قرآنی، جمع های قرآنی به انجام فعالیت های قرآنی امیدوار شده و باید برنامه های وسیع تری در این زمینه اجرا شود.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی و خانواده همچنین خطاب به دانش آموزان، افزود: آینده کشور در گرو نگاه های قرآن شما است و بدانید مسوولین کشور و استان، با تمام توان برای تربیت دینی و اجرای طرح های قرآنی تلاش می کنند.
“رحیم زمانی” مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران نیز در این همایش گفت: دارالقرآن ها، مدارس تخصصی قرآن می شوند.
وی با بیان اینکه تبیین مطالب و جایگاه قرآن در بضاعت همه انسان ها نیست افزود: عمق قرآن آنچنان عمیق، وسیع و گسترده است که برای ورود پیدا کردن به آن آگاهی و توان و تخصص می خواهد.
زمانی خاطر نشان کرد: ۲۳۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در طرح قرآنی شرکت کردند و بیش از ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف به مناطق معرفی شدند.
وی ایجاد مدرسه قرآنی در پایه ابتدایی در مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ و تبدیل شدن دارالقرآن ها به مدارس تخصصی قرآن را از دیگر فعالیت های در سال تحصیلی جاری عنوان کرد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.