باید به استانداردها بعنوان باور ملی و فرهنگ عمومی نگاه شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

باید به استانداردها بعنوان باور ملی و فرهنگ عمومی نگاه شود و انتظار داریم صدا و سیما در این زمینه به ما کمک کند و برای تیزرهای تبلیغاتی از ما پول نگیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، نظام الدین برزگری در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد  با اشاره به این که حماسه سیاسی با درایت مردم در کشور اتفاق افتاد و ۳۷ میلیون نفر رای به تغییر دادند و اکنون نوبت حماسه اقتصادی است ، افزود: حماسه اقتصادی با ارتقای کیفیت و استانداردسازی که بهترین روش برای مقابله با واردات و بی نیاز کردن کشور از کالاهای وارداتی است، قابل تحقق است.

به گفته برزگری سازمان ملی استاندارد در چند سال قبل علیرغم تلاطم های خودش و دور از سیاست های نامهربانانه به کار خود ادامه داد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران یکی از کارهای استاندارد را افزایش کارایی صنایع عنوان و تاکید کرد در این زمینه استاندارد بنا ندارد با نیروی قهری با صنعتگران برخورد کند ، بلکه با ایجاد پژوهشگاه ها بخش صنعت را یاری می رساند.

برزگری افزود: سازمان ملی استاندارد ، پژوهشگاه استاندارد را با حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی تشکیل داده که در خدمت صنعت است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۶ گروه پژوهشی افزود: این گروهها آماده می باشند در زمینه مشکلات اقتصادی کشور تحقیق کنند و راه حل بدهند.

برزگری با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سازمان ملی استاندارد گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی در سازمان ملی استاندارد در حال اجرا است و درحال حاضر ۱۵۰۰ آزمایشگاه همکار خصوصی و ۲۰۰ شرکت بازرسی فنی در رابطه با استانداردسازی در کنار این سازمان فعالیت می کنند.

به گفته وی ۲ هزار شغل در این شرکت ها و آزمایشگاه ها ایجاد شده است ، بدون اینکه یک ریال هزینه ایجاد اشتغال از دولت گرفته شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه استانداردها گفت: باید به استانداردها بعنوان باور ملی و فرهنگ عمومی نگاه شود و انتظار داریم صدا و سیما در این زمینه به ما کمک کند و برای تیزرهای تبلیغاتی از ما پول نگیرد.

برزگری در بخش دیگر سخنانش گفت : شعار امسال سازمان جهانی استاندارد« تغییر» است و مقابله با چالش انرژی ، کمبود آب ، دفع زباله و تغییرات آب و هوایی در برنامه این سازمان قرار دارد.

وی افزود: ۱۳ میلیون هکتار از جنگل های دنیا به دلیل وضعیت زیست محیطی درحال از بین رفتن می باشند و ۴۵ درصد لایه های یخی نازک شده اند که به این مسایل زیست محیطی در ایران نیز باید توجه شود .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.