باید درک روشنی از عادلانه بودن خدمات سلامت داشت

۱۶خردادماه،

مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در تمامی مراحل برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی نیاز به رویکردهای ویژه دارد و در این راستا باید درک روشنی از عادلانه بودن خدمات سلامت داشت.

محمد مهدی لطیفی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اهداف مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در بسیاری از موارد به دلیل توزیع نشدن عادلانه منابع و امکانات بهداشتی در تمامی مناطق، محقق نشده است.

وی با بیان اینکه در تمامی مراحل دستیابی به اهداف مراقبتی باید به موضوع عدالت توجه جدی داشت، تاکید کرد: مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در تمامی مراحل برنامه ریزی اجرا و ارزشیابی نیاز به رویکردهای ویژه دارد و در این راستا باید درک روشنی از عادلانه بودن خدمات سلامت داشت.

لطیفی یادآور شد: نبود درک روشن و مناسب از عادلانه بودن خدمات سلامت،‌ از جمله سبب می‌شود که منابع امکانات به طور نامناسب و نامتوازن بین مناطق مختلف توزیع شود که این امر خود مانعی جدی در تحقق کامل موضوع بهداشت برای همه است.

وی اظهار داشت: همچنین نبود درک روشن و مناسب از عادلانه بودن خدمات سلامت سبب می‌شود که مردم بیش از آن چیزی که باید برای سلامت خود بپردازند هزینه کنند و فشار بیشتری بر آنها وارد شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.