باگ امنیتی اینستاگرام برطرف شد

محققان امنیت سایبری یک آسیب پذیری را در اپلیکیشن اینستاگرام شناسایی کرده بودند که به هکرها اجازه می داد کنترل تلفن هوشمند کاربران را به دست گرفته و از آنها جاسوسی کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، این آسیب پذیری توسط شرکت “چک پوینت سکیوریتی” در آوریل شناسایی شده بود و از آن زمان توسط فیس بوک ترمیم شده است و کاربرانی که جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را دارند، در برابر حمله هکرها مصون هستند.

اما این آسیب پذیری از این جهت قابل توجه بوده که به راحتی قابل بهره برداری بود و امکان انجام اعمال مختلف را برای هکرها فراهم می کرد. هکرها می توانستند با ارسال تصویری که حاوی کد مخرب بود، قربانی خود را از طریق ایمیل یا پیام رسانهایی مانند واتس اپ هدف بگیرند.

اگر قربانی تصویر را در تلفن خود ذخیره می کرد و پس از آن اینستاگرام را باز می کرد، هکرها می توانستند به حساب کاربری اینستاگرام وی دسترسی کامل پیدا کرده و همچنین به میکروفون و دوربین گوشی دسترسی داشته باشند.

یانیو بالماس، مدیر تحقیقات سایبری شرکت چک پوینت در اظهاراتی به بیزنس اینسایدر گفت: کاربران باید در هر اجازه ای که به یک اپلیکیشن در گوشی خود می دهند، وقت صرف کنند. این پیام “درخواست اپلیکیشن برای اجازه” ممکن است اضافی به نظر برسد و راحت ترین کار کلیک بر روی کلمه بله و فراموش کردن آن باشد اما واقعیت این است که درخواست اجازه اپلیکیشن یکی از قویترین خطوط دفاعی هر کسی علیه حملات سایبری به دستگاه موبایل است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سخنگوی فیس بوک اظهار کرد که این آسیب پذیری ترمیم شده و این شرکت درباره این که آسیب پذیری مذکور علیه کسی مورد استفاده قرار گرفته باشد، اطلاعی ندارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.