بایدن‌ به زودی طرحی را با وساطت اروپایی‌ها برای مذاکره مستقیم با ایران کلید می‌زند

شبکه اسکای نیوز به نقل از ”منابعی در دولت آمریکا” اعلام کرد که دولت جدید آمریکا به زودی طرحی را برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران به اجرا می‌گذارد.

به گزارش ممتازنیوز، شبکه اسکای نیوز به نقل از برخی منابع در دولت آمریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن از طریق برخی واسطه‌های اروپایی، به زودی ابتکار عملی را برای انجام گفت‌وگوهای مستقیم با تهران به جریان می‌اندازد.

اسکای نیوز به نقل از این منابع که ”خواسته‌اند نامشان فاش نشود” نوشت: یک رویکرد جدید برای نزدیکی روابط وجود دارد که به دنبال تضمین توان بازدارندگی آمریکا در منطقه و حل تنش با ایران است.

این منابع می‌افزایند: این اقدامات با تماس‌های ایالات متحده با همپیمانانش در منطقه، به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل همراه خواهد بود و دیدار ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا از منطقه در همین چارچوب است.

مک کنزی اخیرا راهی خاورمیانه شده و سرزمین‌های اشغالی به عنوان اولین مقصد سفر او اعلام شده است. او پیش از رسیدن به سرزمین‌های اشغالی و در داخل هواپیما گفت که روابط بین آمریکا و ایران در زمان “جو بایدن” به عنوان رئیس جمهور “در یک مرحله فرصت” قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.