بایدن: به طور جدی به مذاکره با ایران متعهدیم/صالحی: باید صداقت آمریکایی‌ها به ما اثبات شود

۱۵ام بهمن ،

کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی اولین روز خود را پشت سر می گذارد که مقامات سیاسی کشورهای عضو، مواضع مهمی را در سخنرانی های خود در این اجلاس مطرح کرده اند. در این راستا، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا از تعهد جدی این کشور به مذاکره مستقیم با ایران سخن گفته است.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که ایالات متحده برای مذاکره مستقیم با ایران بر سر موضوع هسته ای آماده است و به محض اینکه رهبری ایران با چنین امری موافقت کند، این مذاکرات برگزار خواهد شد.

بنا بر گزارشی که شبکه خبری «بلومبرگ» منتشر کرده، بایدن گفته ایالات متحده از ابتدا به صراحت عنوان کرده هر زمانی که ایران جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد، آماده است تا با این کشور وارد مذاکرات دوجانبه شود. وی افزوده: «ما این کار را به طور محرمانه انجام نمی دهیم. ما پای پیشنهاد خود ایستاده ایم. این پیشنهاد واقعی و معتبر است».

در همین رابطه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در جریان سخنرانی خود در این کنفرانس، اشاراتی به موضوع ایران داشته است. وی تأکید کرده قدرت های جهانی باید ایران را متقاعد کنند که هدف از موضوع هسته ای، تغییر نظام در ایران نیست و گفته: «هرگونه استفاده از زور و یا هرگونه تهدید به استفاده از زور، غیر قابل پذیرش خواهد بود».

در همین حال وزیر امور خارجه کشورمان اعتماد لازم نسبت به صداقت آمریکایی‌ها را شرط انجام مذاکره با آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی یورونیوز تاکید کرد: مذاکرات (با آمریکا) تنها در شرایطی انجام می‌گیرد که این بار اعتماد لازم نسبت به صداقت آمریکایی‌ها به ما اثبات شود؛ چراکه تجربه‌های قبلی ما تنها خلاف آن را ثابت می کند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.