باید از شرایط خاص ورزش مصر بهره برداری کرد/ لیگ جهانی مهمتر از المپیک نیست

مربی بین المللی والیبال گفت: در حال حاضر شرایط داخلی مصر خاص و ویژه است ملی پوشان باید از این موقعیت نهایتاً بهره برداری را داشته باشند.

پیمان اکبری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: خوشبختانه ملی پوشان والیبالیست ایرانی از قطر بدنی، روحی و روانی در شرایط ایده آل و مطلوبی هستند و با کمی تمرکز و انگیزه می توانند حریف مصری خود را معلوب کنند.

وی تصریح کرد: مصر یکی از مدعیان قدرتمند قاره آفریقاست. دارای تجارب بسیار زیاد بین المللی است اما در حال حاضر شرایط کنونی آنها مثل سنوات قبل نیست مشکلات موجود در این کشور باعث بی سر و سامان شدن ورزش آنها شده است اما باید از این موضوع نهایت استفاده را داشته باشیم.

اکبری خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم در مصر پیروز شویم در دیدار مقابل ژاپن که در تهران برگزار می شود هم به طور قطع نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد.

مربی بین المللی والیبال تصریح کرد: والیبالیست های ایرانی برای صعود به لیگ جهانی تلاش زیادی می کنند اما نتیجه نهایی بستگی به روز بازی و شرایط موجود دارد اکبری گفت: کار ما در مصر بسیار سخت است اما من به صعود ملی پوشان خوش بین هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صعود به لیگ جهانی والیبال مهمتر از المپیک است؟ اظهار داشت: به هیچ عنوان این ادعا را قبول ندارم شاید در مسابقات المپیک تعداد بازی های انجام شده کمتر از دیگر پیکارها باشد اما المپیک یک رویداری است که نمی توان آن را با هیچ رویداد دیگری قابل مقایسه قرار داد.

اکبری تصریح کرد: شاید لیگ جهانی برای رشد والیبال ایران خیلی خوب باشد ولی باید بدانیم که بالاترین مدال ورزشی دنیا در مسابقات المپیک کسب می شود ما نباید ارزش لیگ جهانی را با المپیک مقایسه کنیم زیرا هر یک از دارای جایگاههای خاص خود هستند در مسابقات لیگ جهانی برخی کشورها در برخی از دیدار ها با تیم ملی دوم خود حاضر می شوند در صورتی که در المپیک شاهد حضور بهترین های جهان هستیم.

مربی بین المللی والیبال گفت: با توجه به زمان موجود شرایط آماده سازی ملی پوشان عالی است هیچ نقصی در کار آنها دیده نمی شود مسئولان فدراسیون تمامی امکانات را دراختیار بازیکنان و کادر فنی تیم ملی قرار داده اند و شرایط برای صعود به لیگ جهانی مهیاست.

اکبری خاطر نشان کرد: ما برای دیدار های تدارکاتی خوبی را برگزار کردیم به طور مثال حضور در مسابقات جام واگنه لهستان که به جام جهانی کوچک معروف است یکی از این بازیهای تدارکاتی سطح بالاست حضور در مسابقات اسلونی و انجام بازی با تیم های اروپایی نیز بر آمادگی ملی پوشان نقش قابل توجهی دارد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.