باید با جرایمی که ذائقه مردم را تلخ می کند، قاطعانه برخورد شود

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دادستان ها باید با جرایمی که ذائقه مردم را خدشه دار و تلخ می کند، قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت الاسلام فروتنی در مراسم تودیع و معارفه دادستان کاشمر با بیان این که یکی از وظایف مهم دادستان برخورد با هنجارشکنان، ناامنی ها، انسان های متخلف، سارقان، دزدان و مشروب فروشان و مشروب سازان است، تصریح کرد: کاشمر یکی از شهرهایی است که کمترین مشکل را در آن داریم.

وی با اشاره به اینکه دادستان اختیارات ویژه دارد به طوری که کمتر مقام قضایی در شهرستان است که اختیارات دادستان را داشته باشد، گفت: اگر قرار باشد در شهرستانی دادگاه کیفری وقضایی استان تشکیل شود، بایستی دادستان در آن شهر حضور داشته باشد.

فروتنی با اعلام اینکه ما امروز در شهرهایی که مردم آن متدین بوده و پیرو فرهنگ غنی اسلام هستند، هیچ گونه مشکلی نداریم، گفت: خانواده های متدین، مومن، نمازگذار و خانواده هایی که به دین ، آیین و سنت های نبوی توجه دارند هیچ مشکلی نداشته و کمتر مشکلی را از سوی آنان شاهدیم.

معاون دادگستری خراسان رضوی افزود: هر مشکل، هنجارشکنی و بزهکاری که هست اغلب در خانواده هایی است که به تقوا و دین و فرهنگ و ادب و روش های دینی توجه ندارند.

وی با بیان اینکه این یک اصل ، حقیقت و واقعیت است، گفت: باید خود را به اخلاق اسلامی و حسنه آراسته کنیم.

حجت الاسلام فروتنی با تاکید بر اینکه همه ما مسوول و موظفیم فرزندان و خانواده و سایر همشهریان را به تدین و تقوا دعوت کنیم که اگر چنین باشد بسیار ارزشمند است، خاطر نشان کرد: عمل به احکام اسلامی انسان را از بزهکاری نگه می دارد.

وی با اشاره به این که هرگاه انسان به آداب اسلامی عمل کند خانواده و خود را بیمه می کند و این یک ارزش است، اظهار داشت: به همین جهت کاشمر “دارالمومنین” نام گرفته چون این چنین است.

فروتنی با بیان اینکه اگر قانون را محترم شماریم و به عنوان یک اصل دانسته و به آن توجه کنیم، خدمت بزرگی به یکدیگر کرده ایم، گفت: هر مسوولی که عمل به قانون کند و بهترین مجری باشد، بهترین کار وعمل را برای مردم انجام داده است.

وی عمل به قانون را بهترین خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: بایستی قانون را در جامعه نهادینه کنیم.

فروتنی گفت: از بدو تشکیل انقلاب و با تشکیل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی توسط امام راحل در هیچ قسمتی خلا قانونی نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: هر شهر و دیار و مجموعه ای که به قانون عمل نکند، در آنجا بزهکاری و دعاوی کیفری و حقوقی بسیار است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی با بیان اینکه اگر بعضأ مشاهده می شود در دادگستری و دادسرایی جرایم زیاد است بدین جهت است که مردم توجهی به قانون ندارند، گفت: این مسوولان هستند که بایستی قانون را نهادینه کرده و مردم را به رعایت قانون دعوت کنند.

وی در ادامه با توجه به اهمیت کار دادستان اظهار داشت: به دادستان ، بازپرس و دادیار قاضی ایستاده می گویند بدین جهت که همیشه بایستی آماده باشند و تعطیلی ندارند ، دادستان همیشه باید حضور داشته و بیدار و هوشیار باشد. دستگاه قضایی باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) با بیان اینکه ایشان رئیس مذهب تشیع می باشند، افزود: شاگردان امام صادق(ع) و شخصیت هایی که در محضر ایشان تربیت شدند و در جهت نشر احکام الهی و اسلامی تلاش داشته اند، موجب شده امروز ما از آن احکام دینی و فقهی بهره مند باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.