باید با مقاوم‌سازی اقتصاد راه نفوذ دشمنان را بست/ تلاش جریان اصلاحات جهت هماهنگی با یکدیگر

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: تلاش ما بر این است که نزدیکی و هماهنگی زیادی را با گروه‌های جریان اصلاح‌طلبی داشته باشیم و تحت تاثیر هیچ جبهه‌ای قرار نگیریم چراکه ما می‌خواهیم گفتمان جدیدی را ایجاد کنیم .

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، “محمدزارع فومنی” در اولین نشست خبری حزب مردمی اصلاحات در سال جدید با اشاره به خط مشی حزب متبوعش اظهار داشت: فعالیت‌های حزب در چارچوب قانون اساسی و پیروی از خط امام(ره) و انقلاب و مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به نامگذاری سال جدید با نام “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان برای تحقق این شعار گفت: باید از طریق اقتصاد مقاومتی به قدرت خودکفایی و رونق دست پیدا کنیم و تا حد توان از وابستگی‌ها کم کنیم.

وی به فعالیت محدود احزاب اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشورمان احزاب مشغول فعالیت‌های سیاسی هستند این درحالی است که باید در تمامی امور به صورت تخصصی به فعالیت بپردازیم که حزب مردمی اصلاحات از اولین احزابی است که در تمامی حوزه‌ها مشغول فعالیت است.

*نگاه برخی مسئولان غرب‌گرایانه است

فومنی با بیان اینکه درحوزه‌های اقتصادی – فرهنگی با الگوبرداری از غرب به ایفای نقش در داخل کشور می‌پردازیم، تصریح کرد: نگاه برخی مسئولان غرب‌گرایانه است که در این زمینه احزاب باید تلاش‌های بسیار جدی از خود ایفا کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به برگزاری جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی از سوی حزب متبوعش اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با محوریت پیشرفت و عدالت باید مدنظر مسئولان قرار گیرد و پس از ابلاغ سیاست‌های این اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب در جهت استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و فعالان اقتصادی، احزاب، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و اقشار مردمی اقدام به برگزاری جشنواره‌ای مردمی خواهیم کرد تا با تکیه بر توانمندی داخلی سایه پیشرفت و عدالت را بر تمامی این سرزمین بگسترانیم.

وی افزود: رونق اقتصادی با استفاده از توان بالقوه و بالفعل ایرانی، برنامه‌های مقاومت‌سازی اقتصاد، حمایت‌های ارگان‌های مختلف از طرح جشنواره مردمی اقتصاد و حمایت از سرمایه کار ایرانی و تولید ثروت ملی در نگاه کلی از جمله موضوعاتی است که مورد بررسی قرار داده‌ایم و انشالله تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد اقدام به برگزاری این جشنواره خواهیم کرد.

*باید با مقاوم‌سازی اقتصاد راه نفوذ دشمنان را بست

فومنی با بیان اینکه باید با مقاوم‌سازی اقتصاد راه نفوذ دشمنان را بست، گفت: سومدیریت، الگوبرداری از سیاست، اقتصاد و فرهنگ غربی ونگاه کوتاه‌مدت دولت‌ها به مسائل گوناگون از دلایل عمده مشکلات ما در عرصه‌های مختلف است که باید همه برای رسیدن به اهداف کلان در عرصه هایی همچون اقتصاد عزم خود را جزم کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ارزیابی ثروت‌های کلان برخی از افراد از سوی دستگاه‌های نظارتی و جلوگیری از رانت‌خواری، مبارزه با فساد از جمله موضوعاتی است که باید از سوی مسئولان داخلی از سه قوه موردتوجه قرار گیرد تا اقتصاد بیمار کشور درمان شود.

وی ادامه داد: نخبگان و مردم پس از ارائه طرح جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی طرح‌های خود را به دبیرخانه حزب ارسال کردند و ما در جشنواره علاوه بر اهدای جوائز به برترین ایده‌ها آنها را به وزارتخانه‌ها و مراکز مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی ارسال خواهیم کرد تا بتوانیم با نوآوری اقتصادی نگاه جدیدی را در این عرصه ارائه دهیم.

فومنی افزود: در جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی از افراد مختلفی که در راس دولت هستند دعوت به عمل می‌آوریم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به باشگاه خبرنگاران، درباره کمیته انتخاباتی حزب گفت: کمیته‌ای زیرنظر دبیرکل برای فعالیت در انتخابات مجلس دهم در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها تشکیل شده و اینکه نفرات باید در شهرستان‌ها شناسایی و پس از بررسی‌های لازم برای انتخابات آینده مشخص شوند تا بتوانیم از این طریق فراکسیونی قوی اصلاح‌طلبی را در مجلس شکل دهیم.

وی به خط مشی حزب مردمی اصلاحات اشاره و تصریح کرد: شبکه VOA سه برنامه علیه ما پخش کرد و به من انگ‌ها برچسب‌های مختلفی زد و در شبکه‌های اجتماعی علیه ما حجمه‌های زیادی صورت می‌گیرد این در حالی است که ما اولین مجموعه‌ای بودیم که بحث اعتدال را در جامعه مطرح کردند و برخی از آقایان در انتخابات مجلس نهم عقب کشیده‌اند.

فومنی افزود: من فرد صلح‌طلبی هستم و از روز اول با افرادی همچون خاتمی در ستادهای انتخاباتی همراه شدم و در انتخابات دولت یازدهم هم فعالیت‌های زیادی داشتم اما متاسفانه برخی آقایان با چاپلوسی، پست‌ها و مقام‌هایی را از دولت گرفته‌اند و ما هیچ انتظاری در اخذ پست و مقام از دولت یازدهم نداریم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا همیشه مرا می‌کوبند و به من می‌گویند حرف نزن و ما هیچ گاه چنین حرف‌هایی را نمی‌پذیریم چراکه همه باید به اعتدال رفتار کنند.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم برای انتخابات آینده تیم قوی را از اعتدالیون معرفی کنیم و برای انتخابات مجلس هم خیز بلندی برداشته‌ایم.

*می‌خواهیم گفتمان جدیدی را ایجاد کنیم/ موج سومی هستیم که وارد عرصه سیاسی می‌شویم

فومنی درباره ائتلاف حزب متبوعش با جبهه واحد اصلاح‌طلبان در صورت تشکیل گفت: تلاش ما بر این است که نزدیکی و هماهنگی زیادی را با گروه‌های جریان اصلاح‌طلبی داشته باشیم و تحت تاثیر هیچ جبهه‌ای قرار نگیریم چراکه ما می‌خواهیم گفتمان جدیدی را ایجاد کنیم و به نوعی ما موج سومی هستیم که وارد عرصه سیاسی می‌شویم و قطعا با هر گروه قانونی در کشور در انتخابات آینده همکاری خواهیم کرد.

وی درباره فعالیت خانه احزاب گفت: موافق تشکیل چنین خانه‌ای نیستم چراکه به مرکز طرف دعوا برای دو طرف تبدیل می‌شود و بهتر است به جای تشکیل چنین خانه‌ای احزاب را شناسنامه‌دار و تشکیلاتی کنیم چراکه متاسفانه برخی به قصد رانتخواری به تشکیل حزب دست می‌زنند.

فومنی درباره عملکرد دولت‌ها و حمایت از احزاب گفت: دولت‌ها باید حواسشان جمع باشد که از مسیر اصلی خارج نشوند و با حفظ و تقویت اصالت خود به سمت انحراف و جادو جنبل نروند که البته دولت یازدهم در اقدام پسندیده از طریق وزارت کشور جلساتی را با احزاب کشور برگزار کرد.

این خبر در حال تکمیل است


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.