باید به ˝دوره طلایی˝ سینمای کودک بازگردیم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

نیکی کریمی:

نیکی کریمی گفت: با انتخاب فیلم‌های خوب در جشنواره کودک و نوجوان می‌توان فیلمسازان جوان را هم معرفی کرد، به طوری که فیلمسازان جوانی که در سال‌های اخیر در این جشنواره حضور داشته‌اند، قطعا در آینده در این عرصه موفق خواهند بود.

به گزارش ممتاز نیوز؛ “نیکی کریمی” بازیگر و کارگردان سینما و داور ایرانی بخش بین‌الملل جشنواره کودک در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان این که هفده داوری فستیوال‌های بین‌المللی را برعهده داشته است، گفت: سینمای ایران جایگاه خاصی در جهان دارد ضمن این که نباید از یاد برد که سینمای کودک کشورمان در سال‌های دور تولیدات بسیار خوبی را به خود دیده است که در سطح بین‌المللی حرف‌هایی برای گفتن داشتند و نام ایران را پرآوازه کردند.

کارگردان “سوت پایان”، “یک شب” و “چند روز بعد” با اشاره به وضعیت فعلی سینمای کودک در جهان، به نقش جشنواره‌های مهم داخلی در معرفی سینمای کودک و نوجوان ایران اشاره کرد و گفت: من معتقدم اگر فضای خوبی برای تولید و اکران فیلم کودک و نوجوان ایجاد شود و این فیلم‌ها از حمایت مسئولان برخوردار باشند، قطعا شاهد اتفاقات خوبی در سینمای کودک خواهیم بود و به طور قطع می‌توانیم به دوره رونق سینمای کودک و نوجوان در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بازگردیم. در واقع اگر در حال حاضر سینمای کودک و نوجوان ما در دنیا جایگاه خوبی ندارد یا دیده نمی‌شود به این سبب است که در این ژانر فیلم‌های خوبی ساخته نمی‌شود و باید بیش از این برای ارتقای سینمای کودک و نوجوان کار کرد.

نیکی کریمی در ادامه افزود: با توجه به این که هدف اصلی داوری در جشنواره کودک معرفی فیلم‌های خوب است، با انتخاب فیلم‌های خوب می‌توان فیلمسازان جوان را هم معرفی کرد، ضمن این که در سال‌های اخیر، فیلمسازان جوانی در این جشنواره حضور داشته‌اند که قطعا در آینده در این عرصه موفق خواهند بود.

بازیگر فیلم‌ “جعبه موسیقی” (شرکت کننده در دوره بیست و دوم جشنواره فیلم کودک و نوجوان) گفت: ستاد برگزاری جشنواره قطعا در رونق جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاثیر به سزایی خواهد داشت زیرا با توجه به این که سالیان سال است که این جشنواره برگزار می‌شود، ستاد جشنواره تجربیات فراوانی را در نحوه برگزاری کسب کرده است.
بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.