باید راهی اساسی برای پیشگیری از گسترش مواد مخدر پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ابراهیم امینی در دیدار مسئولان انتظامی استان قم با وی، ضمن تقدیر از زحمات مجموعه فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: علیرغم زحمات زیاد کارکنان نیروی انتظامی و تقدیم شهدای بسیار در عرصه مبارزه با مواد مخدر و جدیت مسئولان استانی در این عرصه باید راهی اساسی برای پیشگیری از گسترش مواد مخدر در جامعه پیدا کرد.

امام جمعه قم افزود: به نظر می‌رسد کمپ‌های بازپروری نیز می‌تواند توفیقات دستگاه‌های مسئول را بیشتر کرده و از گسترش اعتیاد و مواد مخدر جلوگیری کند.

دستگیری هزار و ۸۰۰ نفر در ارتباط با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و تعداد پنج باند مهم تهیه و توزیع و ترانزیت مواد مخدر نیز منهدم و بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

سرهنگ منوچهر طالبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با توجه به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و تعداد پنج باند مهم و توزیع و ترانزیت مواد مخدر منهدم و بیش از هزار و ۷۸۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند که در بررسی آمار مقایسه‌ای کشفیات سه ماهه اول سال جاری نسبت به کل سال گذشته افزایش داشته است.

پیشگیری مهم ترین رویکرد تاثیرگذار در کاهش گرایش به اعتیاد است

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به تدوین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد خواستار مشارکت جدی تر مردم در عرصه مبارزه با انواع مواد مخدر از جمله مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و روان گردان شد.

عطوفی نیا افزود: پیشگیری یکی از مهم ترین رویکردهای تأثیرگذار در کاهش گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.

در ادامه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با تشریح علل گرایش جوانان به اعتیاد و توطئه‌های شوم دشمنان این مرز و بوم گزارشی از وضعیت امروز اجتماعی استان ارائه کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.