باید فضای تعارض را به فضای تعامل تبدیل کنیم/مخالف مذاکره با آمریکا نیستیم

۳۱فروردین۱۳،

یحیی آل اسحاق گفت: یکی از الویت‌های اصلی ما باید بسترسازی ثابت در عرصه‌های مختلف باشد، یعنی باید فضای تعارض را به فضای تعامل تبدیل کنیم، باید نظام آشفتگی در جامعه حذف شود، خطوط قرمز نظام رعایت شود و تهدیدها به فرصت تبدیل شود، رابطه حقوق فردی و جمعی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، “یحیی آل اسحاق” کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست تدبیر جمهور که امروز مورخ /۲/۳ در تالار چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: آن‌چه که مهم است تعیین یک الگو برای شناخت و ادراک است؛ یعنی شناخت علل و عوامل به وجود آورنده مسائل و مشکلات نظام در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید فضای نظام جمهوری اسلامی ایران را به صورت یک مکعب دید که از جوانب مختلف از جمله عوامل داخلی و خارجی تأثیرپذیر است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما باید حوزه اقتصادی را در رابطه با حوزه سیاست تحلیل و بررسی کنیم؛ بخش اقتصادی و بخش سیاسی لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی ادامه داد: مدل اقتصادی ما باید مبتنی بر ارکان جهت‌ساز نظام جمهوری اسلامی باشد که شامل قانون، اصول ثابت نظام، فرهنگ و… است.

آل اسحاق با اشاره به علل و عوامل ناتوانی اقتصاد، در خصوص توسعه و پیشرفت گفت: با توجه به اینکه تدبیر مهمی در خصوص مسائل اقتصادی نداشتیم، در خصوص سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها، خروجی در مسائل اقتصادی معنایی نداشت، هزینه‌ها بیشتر از فایده‌ها بود، برای جبران این مسئله باید بخش خصوصی البته در چارچوب نظام جمهوری اسلامی توانمند عمل کند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دورهانتخابات ریاست جمهوری افزود: یکی از الویت‌های اصلی ما باید بسترسازی ثابت در عرصه‌های مختلف باشد، یعنی باید فضای تعارض را به فضای تعامل تبدیل کنیم، باید نظام آشفتگی در جامعه حذف شود، خطوط قرمز نظام رعایت شود و تهدیدها به فرصت تبدیل شود، رابطه حقوق فردی و جمعی رعایت شود.

آل اسحاق در خصوص مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: ما مخالف مذاکره نیستیم، ولی باید فضای مناسب ایجاد شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.