باید مدل اقتصاد مقاومتی را از طریق پژوهش ترسیم نمود

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

باید مدل اقتصادی مقاومتی را از طریق همین پژوهش ها ترسیم نمود و سپس از مدل به قانون رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  فروزنده، معاون امور مجلس رئیس جمهور از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار نموده و در خصوص اهمیت موضوع علوم انسانی و توجه به مسائل معنوی و دینی در حوزه علوم انسانی تاکید بسیاری نمود.

وی افزود: اهمیت علوم انسانی در آن است که مهندسی توسعه اجتماعی و تکنولوژی تازه را بر عهده دارد و از سوی دیگر بسیاری از زیر بناهای علوم انسانی تازه رویارویی با مبانی توحیدی و ارزش های اسلامی است و به همین سبب ضروری است که با رویکرد علمی و نیز اعتقادی به تبیین علوم انسانی پرداخته شود تا معضلات فکری و علمی جامعه برطرف شود.

در ادامه فروزنده، معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر نیاز کشور به اداره بر اساس روش ها و راهبردهای اسلامی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را به عنوان ظرفیتی برای نظام نام برد که می تواند در تولید سرفصل و محتوای آموزشی علم انسانی، ترکیب اعضای علمی مورد نیاز و آموزش اساتید مالی حاضر دانشگاه ها نقش موثری را ایفا کند.

فروزنده تصریح نمود: همچنین خواستار جهت دهی پایان نامه ها با رویکرد اسلامی، اجرایی و عملی هستیم تا بتوانیم مسائل مبتلا به در بخش اجرایی را حل نموده چرا که چنین پایان نامه هایی از لحاظ اسلامی، اجرایی و علمی پر محتوا خواهد بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید مدل اقتصادی مقاومتی را از طریق همین پژوهش ها ترسیم نموده و سپس از مدل به قانون رسید همچنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می تواند همکاری بیشتری با دانشگاه پیام نور داشته و محتوای مورد نیاز این دانشگاه را تامین نماید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.