باید نسبت به درمان و کاهش آسیب در معتادان پرخطر خیابانی دقت و سرعت عمل بیشتری شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

28-76.jpg

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از محله‌های آلوده و آسیب‌خیز حاشیه شهر مشهد همچون بلوار توس، کال خواجه ربیع و رسالت، بر گسترش مراکز گذری کاهش آسیب تاکید نمود.

به گزارش تفسیری سرویس «اجتماعی» ایسنا، مهندس طه طاهری در این بازدید که معاونان کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی، اداری مالی و امور مجلس و مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد حضور داشتند، ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی و جمع‌آوری معتادان پرخطر و بی‌خانمان ( موضوع ماده ۱۶ قانون) گفت: با توجه به آسیب‌های فراوان جسمی در معتادان پر خطر تزریقی، می‌بایست نسبت به درمان و کاهش آسیب در معتادان پر خطر خیابانی با دقت و سرعت عمل بیشتری اقدام نمود.

وی تاکید نمود: مراکز گذری کاهش آسیب باید در این استان گسترش یابند و در آنها خدمات بهداشتی، درمانی و کاهش آسیب ارائه شوند.

طاهری د رادامه با اشاره به ضرورت ایجاد حساسیت‌های لازم برای خدمات درمانی و بازتوانی زنان، خواستار راه‌اندازی مراکز نگهداری و درمان ویژه زنان معتاد شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد و هیئت همراه، همچنین در بازدید از مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ قانون، ضمن سرکشی به بخش‌های مختلف مرکز از جمله واحدهای درمانی و کاهش آسیب، مشاوره و مددکاری، کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های اشتغالی بهبودیافتگان بر لزوم ارائه خدمات مناسب درمانی و تکریم مددجویان مرکز تاکید نمود.

وی افزود: به‌منظور تغییر رفتار در اشخاص معتاد و فرایند بهبودی، باید از روش‌های پرهیزمدار و درمان‌های غیر دارویی و روان‌شناختی و گروه‌های خود یار ۱۲ قدمی استفاده شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.