با آزمایش پردازنده A6 آیفون مشخص شد که این تراشه توسط سامسونگ ساخته شده است

طبق نتایج به دست آمده از کالبد شکافی پردازنده A6 آیفون ۵ توسط دو سایت معتبر iFixit و Chipworks مشخص شده که تراشه آخرین گوشی هوشمند اپل ساخت رقیب اصلی این کمپانی در این بازار، یعنی سامسونگ است.

اپل و سامسونگ وارد یک جنگ تمام‌عیار حقوقی شده‌اند که برای هر دو طرف (به خصوص کمپانی کره‌ای) تبعات زیانباری داشته، اما این بدان معنا نیست که بخش ساخت تراشه سامسونگ پردازنده آخرین آیفون اپل را نساخته است. دو سایت معتبر iFixit و Chipworks نگاهی عمیق به پردازنده دوهسته‌ای A6 آیفون ۵ انداخته‌اند و در نهایت تایید کرده‌اند که تراشه ۳۲ نانومتری A6 که توسط اپل طراحی شده، توسط سامسونگ تولید شده است. کالبدشکافی این پردازنده همچنین تایید می‌کند که آیفون ۵ حافظه موقت (رم) ۱ گیگابایتی دارد.

سامسونگ اخیرا سرمایه‌گذاری خود در بخش تولید تراشه‌اش را ۴ میلیارد دلار افزایش داد و این طور که از شواهد و قرائن پیدا است، این کمپانی توانسته به خوبی تقاضای اپل برای این پردازنده را پاسخ دهد. ممکن است این همکاری زیاد هم به طول نیانجامد، چرا که اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ، کار جستجو برای یافتن جایگزینی برای این کمپانی کره‌ای را آغاز کرده است.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.