با آکنه خداحافظی کنید

۲۰خردادماه،
ممتاز نیوز : آکنه‌ بیماری‌ التهابی‌ مزمن‌ پوست است که در دوران‌ نوجوانی‌ بیشتر شایع‌ است‌، اما گاه‌ به‌شکل متناوب‌ در سنین مختلف خود را نشان می‌دهد. مشخصه‌ این‌ بیماری‌ به وجود آمدن جوش‌های چرکی و سرسیاه روی‌ صورت‌، قفسه سینه‌ و کمر است. این‌ بیماری‌ در مردان‌ شایع‌تر از زنان‌ است‌.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایران ؛ در آکنه شدید ممکن‌ است‌ کیست‌ و آبسه‌ در بدن به وجود بیاید. کیست مانند تورمی‌ بزرگتر و سفت‌تر از جوش‌های‌ معمولی‌ در پوست پدیدار می‌شود و آبسه‌ هم یک‌ ناحیه عفونی‌ متورم، ملتهب‌، دردناک‌ و حاوی‌ چرک‌ است‌.

آکنه اثرات روانی بسیاری روی فرد می‌گذارد و درمان آن اهمیت بسیار بسیاری دارد. پیشنهاد می‌شود که دربارهٔ بیماری آکنه تحقیق کرده و راه‌های مختلف درمان آن را بررسی کنید.
این بیماری بدون درد و صرف وقت بسیار با استفاده از طب سوزنی و روش کت گوت و طب چینی قابل درمان است.

در طب غربی هم روش‌های مختلفی برای کنترل جوش و آکنه وجود دارد. برای کنترل آکنه از دارویی با ترکیب ایزوترتینویین با اسم تجاری کترل استفاده می‌شود. این دارو با برداشتن و پوسته ریزی یک لایه از سطح پوست و تغییر میزان ویتامین آ در پوست سبب می‌شود سر این مجاری عروق و چربی باز بماند و خود به خود مکانیزم ایجاد جوش کمتر شود.

همچنین داروهای آنتی بیوتیکی مانند آزویترومایسین، سفکسین، سفلکسین هم برای این درمان تجویز می‌شود. بعد از مصرف این داروها التهاب و عفونت جوش‌ها کمتر می‌شود.

داروهای شبه هورمونی مانند اسپلین و لاکتون هم برای جوش داده می‌شود و این دارو با تغییر میزان هورمون‌هایی که از غدد فوق کلیوی آزاد می‌شود، در درمان جوش‌ها تأثیر دارد.

داروی دیگری به نام فلوتامید وجود دارد که به شکل رقابتی با تستسترون عمل می‌کند و می‌تواند مکانیزم هورمونی ایجاد جوش را از بین ببرد.

نکته اینجاست که همه این داروها فقط سبب کنترل ایجاد جوش می‌شود و در عمل تا وقتی که پوست به این تغییر و توازن هورمونی عادت نکند، این مشکل وجود خواهد داشت.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.