با اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه ای تحولی در وضعیت اشتغال بوجود می آید

۰۷م آذر ،

نظام صلاحیت حرفه ای با ارتقا کیفی آموزش در کشور شرایط اشتغال را دستخوش تحول می سازد.

دکتر برزویی معاونت آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگارصنفی آموزشی  باشگاه خبرنگاران گفت: نظام احراز اشتغال در حال حاضر تدوین می گردد و تاکنون ۵ مرحله آن ویرایش شده است. این نظام با ارتقاء کیفی در آموزش کشور شرایط اشتغال را متحول می سازد و کفه ترازو از سوی بیکاران تحصیل کرده به سمت اشتغال اشخاص تحصیل کرده جا به جا خواهد شد.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا ۵ درصد فناوری های در جوار کار صورت می گیرد و نظام صلاحیت حرفه ای به طور اختصاصی برای آموزش در محیط کار و افزایش کیفی آموزش در سطوح بالا را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه رسمیت شناختن نظام صلاحیت حرفه ای سبب تحول در بخش های بنیادین آموزشی نیز می گردد خاطر نشان کرد: استاندارد سازی فرآیندهای مرتبط با ارزیابی گواهی نامه های آموزشی، بهبود ارتباط بین نظام احراز اشتغال و نظام نظری، هماهنگی بین دستگاه های مختلف در جهت ارتباط دو سویه صنعت و دانشگاه ازجمله اهداف آتی ناشی از اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه ای است .

وی تصریح کرد: امسال دومین سالی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد حوزه ارشد نشده است و دوره کارشناسی ارشد حرفه ای نیز برای اولین بار در کشور پذیرش داوطلب می کند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۶ رشته تازه نیز با تصویب در وزارت علوم در دانشگاه ایجاد شده است که در دوره مهندسی فناوری ارشد و کارشناسی حرفه ای ارشد داوطلب خواهد پذیرفت.

وی گفت: این دوره ها کاملا هدفمند می باشند و با طرح پروژه ها در این دوره ها به صورت کاملا متمرکز و هدفمند نیازهای روز جامعه در قالب رشته های دانشگاهی سنجش و برطرف می گردد.

وی در پایان اظهار داشت: دوره هایی که امسال راه اندازی شده است همه در قالب طرح پروژه پذیرش دارند به گونه ای که یک مسئله در قالب یک ساختار را اجرایی وجود دارد سپس در دانشگاه مسئله به پروژه تبدیل و به صورت سرفصل در می آید و به همراه استاد راهنمایی که از ابتدا مشخص شده است.

این پروژه به سازمان گسترش ارائه و حل می گردد ،لذا هیچ دانشجویی بدون آموزش در این برنامه ریزی پذیرش نمی شود.د/ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.