با ادامه تولید خودروهای تک ایربگه موافقت شد

۲۵فروردین۱۳،

با ادامه تولید خودروهای تک ایربگه موافقت شد

به دنبال مذاکرات صورت گرفته، مقامات مسوول با ارائه مهلت تازهی به خودروسازان داخلی برای تجهیز سواری‌های تولیدی به دو کیسه هوا موافقت کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، طبق قانون از ابتدای سال جاری تمام سواری‌های داخلی باید با دو کیسه هوا تولید می‌شدند با این حال خودروسازان تاکنون موفق به این کار نشده‌اند. برای بررسی این موضوع و تصمیم‌گیری دربارهٔ چگونگی و زمان‌بندی تجهیز سواری‌های داخلی به دو ایربگ، ‌اواخر هفته قبل جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان‌های مسوول برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد مهلت تازهی به خودروسازان برای تجهیز محصولات خود به دو کیسه هوا داده شود به‌گونه‌ای که خودروسازان تا ابتدای تیرماه امسال فرصت خواهند داشت تولید سواری‌های تک ایربگه را ادامه دهند. از ابتدای تیر ماه نیز حداقل ۸۰ درصد از سواری‌ها باید با دو کیسه هوا تولید شوند.

البته خودروهایی که در حال حاضر با دو ایربگ تولید می‌شوند پس این نیز باید دو ایربگه بوده و این مصوبه مجوزی به خودروسازان برای تک ایربگه کردن خودروهای تولیدی با دو ایربگ نخواهد بود.

براساس تازهترین خبرها به دست آمده، احتمالا در این هفته جلسه کارشناسی دیگری برای بررسی جزییات این مصوبه برگزار و پس از اعلام جزییات، مصوبه مربوطه به خودروسازان و سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

اواخر سال قبل مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده بودند که از ابتدای سال ۹۲ در صورت عدم تجهیز سواری‌های داخلی به دو ایربگ، پلیس می‌تواند شماره‌گذاری این محصولات را متوقف کند. البته در حال حاضر نیز شماره‌گذاری سواری‌های داخلی به سبب عدم ارتقاء به استاندارد آلایندگی یوور ۴ متوقف است.

یکشنبه ۲۵ فروردین   ۱۰:۴۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.