با اعلام نتایج کنکور ارشد؛ ۱۱۴ هزار و ۸۵۸ نفر قبول شدند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- اسامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار گرفت.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: اسامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲  بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه افزود: در این آزمون ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند که از این تعداد ۲۹۰ هزار و ۴ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

وی افزود: گزینش نهایی بر اساس ضوابط مربوط انجام شده و از بین ۲۹۰ هزار و ۴ نفر که انتخاب رشته کرده اند، ۱۱۴ هزار و ۸۵۸ نفر در ردریف قبول شدگان نهایی قرار گرفتند.

توکلی خاطرنشان کرد: از میان پذیرفته شدگان نهایی تعداد ۵۸ هزار و ۷۵۱ نفر زن و ۵۶ هزار و ۱۰۷ نفر مرد می باشند. در واقع ۵۱٫۱۵ درصد پذیرفته شدگان زن و ۴۸٫۸۵ درصد پذیرفته شدگان مرد می باشند. در مجموع از میان تعداد اشخاصی که انتخاب رشته کرده اند، ۳۹٫۶۱ درصد اشخاص پذیرفته شده اند.

وی افزود: از تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۵۸ نفر پذیرفته شدگان نهایی، تعداد ۵۰ هزار و ۴۶۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۰ هزار و ۶۸۴ نفر در گروه علوم پایه، ۲۹ هزار و ۳۶۸ نفر در گروه فنی مهندسی، ۹ هزار و ۶۴۴ نفر در گروه کشاورزی، ۴ هزار و ۴۲۹ نفر در گروه هنر و ۲۶۶ نفر در گروه دامپزشکی در ردیف پذیرفته شدگان قرار گرفته اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده در اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲، اشخاص پذیرفته شده به منظور از اطلاع از زمان ثبت نام در کد رشته محل قبولی در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی، باید به سایت دانشگاه یا موسسه مربوطه مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارک لازم نسبت ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که دانشگاه یا موسسه آموزش عالی فرد پذیرفته شده برنامه زمانی خاصی را برای ثبت نام اعلام نکرده باشد، پذیرفته شدگان این موسسات ضرورت دارد در روزهای شنبه نهم، یکشنبه دهم و سه شنبه دوازدهم شهریورماه به دانشگاه یا موسسه ذیربط مراجعه کنند.

توکلی گفت: در صورت عدم مراجعه فرد پذیرفته در برنامه زمانی اعلام شده، این امر به منزله انصراف قطعی تلقی خواهد شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.