با افراد پرخور سر یک میز ننشینید/ افراد عادات غذایی یکدیگر را تقلید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر اریک رابینسون، روانشناس دانشگاه بیرمنگهام اظهار داشت: نتایج این تحقیقات توضیح می دهد که چرا زنان پس از ازدواج اغلب از اضافه وزن خود شکایت می کند.

وی افزود: علت اصلی این است که زنان عادات غذاخوردن همسران خود را تقلید می کنند.

محققان از ۱۰۰ داوطلب زن خواستند که از فهرست غذایی که شامل میوه ها و سبزیجات سالم تا غذاهای ناسالم بود تا سیب زمینی، شیرینی و سوسیس کوکتل بود انتخابی داشته باشند.

این تحقیقات نشان می دهد وقتی زنان با افرادی غذا می خورند که انتخابهای ناسالمی دارند، آنها نیز گزینه های مشابه را انتخاب می کنند و زمانی که به تنهایی غذا می خورند و یا با افرادی که رژیم غذایی سالم تری هستند سر یک میز غذا می خورند باز هم انتخابهای آنها را مدنظر قرار می دهند.

وی افزود: اگر دوستانی دارید که اخیراً اضافه وزن پیدا کرده اند، شما هم به زودی اضافه وزن پیدا می کنید. غذاخوردن با افرادی که عادت به خوردن غذای ناسالم دارند موجب می شوند که میزان غذای سالمی که مصرف می کنیم کاهش یابد و انتخابها متوجه غذاهایی شود که سرشار از کالری هستند.

افرادی که سر یک میز از غذاهای غیرسالم انتخاب می کنند می توانند بر انتخاب غذای سایر افرادی که با آنها غذا می خورند تأثیر بگذارند.

این روانشناس بریتانیایی گفت: به رسمیت شناختن این حقیقت می تواند افرادی که مراقب عادات غذاخوردن خود هستند را کمک کند. آگاهی به این موضوع به آنها کمک می کند که وقتی به فهرست غذاها نگاه می کنند، غذایی را سفارش دهند که پیشتر مصرف می کردند.

دکتر سوزان هیگز کارشناس روانشناسی زیست شناختی که در این تحقیقات مشارکت داشت اظهار داشت: این تحقیق ماهیت اجتماعی خوردن را نشان می دهد و نشان می دهد که این امر چقدر بر رفتار ما تأثیرگذار است.

نتایج این تحقیقات در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.