برای درمان افسردگی بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

در مواجهه با شکست عشقی، شکست‌های عاطفی، به بازی گرفته شدن احساس وبرای درمان افسردگی بعد از شکست عشقی  باید به جای این‌که روی «خود‌تخریبی» کار شود و فرد دست به «خودمحکوم سازی» بزند، به این فکر کند که در کدام مرحله‌ی انتخابش خطا داشته، در چه مراحلی عمل صحیح را انتخاب نکرده است.

به عنوان مثال، اگر کسی به قصد ازدواج با شما دوست بوده و همزمان با فرد دیگری هم رابطه داشته و با او ازدواج کرده است، نباید احساس شکست عشقی کرده و دچار افسردگی شوید. بلکه باید شیوه‌ی انتخاب خود را تغییر دهید.

درمان افسردگی شکست عشقی

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بسیار طبیعی است اگر پس از شکست عشقی، فرد غمگین و دچار افسردگی شود و اگر این احساس در فرد ایجاد نشود باید هم به لحاظ عقلانی و هم به لحاظ احساسی به او شک کرد!

اما اگر فرد در بروز احساسات خود با مشکل مواجه شد باید به او کمک کرد. پیشنهاد می‌شود برای درمان افسردگی شکست عشقی و کاهش فشار لحظه‌ای ناشی از این شکست‌ها به مشاور مراجعه شود تا با جلساتی نظیر کنترل خشم و اصلاح ساختار انتخابی، در درمان افسردگی به او کمک بیشتری شود.

مهم است بدانیم، شکست عشقی الزاماً بد نیست. به خصوص اگر فرد در انتخاب‌های خود تجدید نظر کند و از خطاهایش درس بگیرد و دوباره آن خطاها را تکرار نکند.

شکست عشقی بعد از آمدن فرد دیگر

ممتاز نیوز: رابطه‌ای که با آمدن فرد دیگری از هم می‌پاشد، بر پایه‌های محکمی استوار نیست و همان بهتر که این رابطه از بین برود تا این‌که با فردی تشکیل خانواده بدهید، که در زندگی ثبات ندارد، حتی بچه‌دار شوید و آن زمان شاهد اتفاقات این‌چنینی باشید و متعاقب آن حس پشیمانی به شما دست دهد.

اتفاقاتی نظیر این مورد و سایر شکست‌های عاطفی در زندگی، الزاما نباید بد تلقی شود. این‌ها را باید اتفاقاتی دانست که در موقع مناسب می‌تواند به ما کمک کند و باعث شود فرد در شیوه‌ی انتخاب خود، تجدید نظر کند و در انتخاب‌های بعدی، خطایی را که مرتکب شده بود، تکرار نکند.
با افسردگی بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

 

بعد از شکست عشقی به دنبال جایگزین نباشید

گاهی اوقات کسانی که بعد از یک شکست عشقی با ما مشورت می کنند، از این شکایت دارند که چرا نمی توانند فرد دیگری را جایگزین فرد مورد علاقه شان کنند. پاسخ این است: خواهش می کنم این کار را نکنید! اگرچه تحمل درد جداشدن یا دل کندن از فردی که دوست دارید، با حضور یک فرد دیگر راحت تر است، اما این کار باعث می شود نتوانید به صورت کامل موضوع را برای خودتان حل و فصل کنید. شروع یک رابطه ی جدید، آن هم با هدف فراموش کردن محبوب قبلی مانند این است که دردتان را داخل کیسه کرده و جایی پنهان کنید.

بعد از شکست عشقی به دنبال جایگزین نباشید

البته این درد بیکار نمی ماند و رابطه جدیدتان را هم خراب می کند. شاید در کتاب های مختلف به فرمول هایی برای مدت زمان لازم بین قطع رابطه و شروع یک رابطه ی جدید برخورد کنید، اما نکته این جاست که هر کس با سرعت مخصوص خودش بهبود می یابد و بنابراین توصیه ی کلی این است که حداقل چند ماهی برای شروع رابطه جدید صبر کنید. شاید یک مشاور بهترین راهنما برای این باشد که متوجه شوید چه زمانی آماده ی برقراری یک رابطه ی جدید هستید.

بعد از شکست عشقی انتقام نگیرید

حتما داستان عاشق های حسودی را شنیده اید که به دلیل نه شنیدن از محبوبشان دست به کارهای وحشتناکی زده اند. این آدم ها اگر چه محدود و انگشت شمار هستند اما به ما نشان می دهند که تحمل درد شکست عاطفی چقدر می تواند دشوار باشد. البته بیشتر آدم ها در واکنش به شکست عاطفی چنین کاری نمی کنند اما ممکن است دست به کارهایی بزنند که به نوعی بوی انتقام می دهد.

برای مثال ممکن است خودشان را به دام رابطه های کوتاه مدت بیندازند و یا به مصرف سیگار و الکل و مواد رو بیاورند (به خصوص اگر بدانند که این رفتارها موردپسند طرف مقابلشان نیست). البته این رفتارها را می توان بخشی از مرحله خشم و تا حدودی قابل درک دانست، اما درواقع اگر دست به چنین رفتارهایی بزنید، مهم ترین صدمه به خود شما وارد می شود.

بعد از شکست عشقی خودتان را سرزنش نکنید

وقتی رابطه ای تمام می شود و یا از کسی جواب نه می شنویم، یک ذره بین بزرگ بر می داریم و شروع به وارسی عیب و ایرادات خودمان می کنیم. من چه اشکالی داشتم که او مرا نخواست؟ چرا رابطه را به هم زد؟ قبل از هرچیز یادتان باشد که پذیرفته شدن یا نشدن از طرف دیگری خیلی اوقات به سلیقه و خواسته های طرف مقابل بستگی دارد و به فرض اینکه شما قصد داشته باشید کاملا شبیه آن چه او می خواهد بشوید، باید فال گیر یا ذهن خوان بسیار موفقی باشید.

پس اگر رابطه ی عاطفی تان به جایی نرسید یا محبوبتان شما را نپسندید، خودتان را از این بابت سرزنش نکنید. یادتان باشد که پذیرفته نشدن از طرف یک نفر به معنی تمام شدن دنیا نیست. همه ی ما دوست داریم محبوب کسی باشیم که به او عشق می ورزیم، ولی خب! خیلی اوقات شرایط بر وفق مراد پیش نمی رود.

بعد از شکست عشقی طرف مقابل تان را سرزنش نکنید

در سیر بهبودی از شکست عاطفی زمانی می رسد که ما از دست همه چیز و همه کس عصبانی می شویم. درست است. حتی از محبوبمان هم عصبانی می شویم. این نکته ممکن است به دلیل نپذیرفتن ما باشد یا اینکه تلاش کافی نکرده است که رابطه را پایدار نگه دارد. هر چند این عصبانیت می تواند در کوتاه مدت برای اعتماد به نفس آسیب دیده ما تسکین دهنده باشد، مراقب باشید که اغراق نکنید. طرف مقابل هم مانند شما انسانی است با سلیقه ها و علائق خودش و این که شما را نخواسته است، نه به معنی بد بودن شما و نه به معنی بد بودن اوست.

منبع: سپیده دانایی

تا این لحظه ۹۴نظر ثبت شده
  1. امیر:

    سلام اسم من امیره با یه نفر که اسمش ندا بود اشنا شدم دوماه اول فقط در حد چت بود ولی هرچی پیش میرفت یعنی سر قرارا اول فقط سلام میکردیم بهم ولی بعدش به دسته هم گرفتنو اینا رسیده بودو و یجورایی خانومم شده بود طوری که بدون اجازم کاری انجام نمیداد و همیشه هرجا میرفت حتی سوپرمارکت ازم اجازه میگرفت خلاصه به جایی رسیده بود که ما واقعا وابسته هم شده بودیم یه روز تو باشگاه با استوک اومدن رو زانوم و مصدوم شدمو خیلی درد داشتم تو راه که میرفتم زنگ زدو با اعصبانیت گفت چرا هی جوابمو نمیدیو اینا و دلش پر بود منم که درد داشتمو اعصبی بودم چندتا حرف بارش کردمو قطع کردمو نه خبری از اون شدو نه من الان حدود یه ساله که نمیتونم فراموشش کنم هنوز ک هنوزه پروفایلای غمگین میزاره وو از این چیزا اگه کسی میتونه راهنماییم کنه بگه ممنون ;(

  2. Saya:

    من و دوست پسرم ۶سال باهم دوست بودیم عاشقانه واقعا مثل زن و شوهر واقعی و خوب ….خیلی گند زدیم تو این رابطه با کارامون اما پای هم موندیم و درست کردیم همو .اما خیلی بهم گیر میداد و طوری ک با پسرا دانشگاهم نیگف سلام نکن و قسم میداد هر جا تنها میرفتم و خیلی روم حساس بود اولا ک بیرونم نمیزاشت برم..بعدم ک میرفتم با ۱۰۰ تا چیز باید ثابت میکردم ک همه دختریم واقعا خسته شده بودم اما عاشقش بودم بدون اون نموتونستم هی تحمل میکردم تا اینکه هی سرد شدم اما زندگی بدن اونو نمیخواستم…ما خیلی باهم خوب بودیم اون بیشتر منو دوس داشت و عاشقم بود اون بیشتر پای بند ب این رابطه بود من یکم دم دمی بودم و اهل ازادی تمام اون واقعا کامل و مرد بود ..خیلی کارا منو بخشید اما رفتار خودشم خسته کننده بود هرچیم ک از رو دوس داشتن بود …من طوریم ک وقتی هست میخوام نباشه اما وقتیم نیس دیونه میشم حال خودمو نمیدونم ..امشب دیگ کاردب استخونش رسید و ولم کرد نمیدونم چیکا کنم خواب ندارم

  3. مهدی گچساران:

    سلام..من روزی که با مهرنوش آشنا شدم ۱۷ مرداد ۸۸ بود تو یه روز گرم مهرنوش اون موقع ۱۸ سالش بودمنم ۲۱ ساله..اون رابطه ۸ سال طول کشید خیلی کنارش خوشبخت بودم وقتی داشتمش دنیا مال من بود تا اینکه یه سری اختلافات خیلی جریی پیش اومد سر نوع لباس پوشیدن و ب خوردا الان مهرنوش ۳ ماهه که با یکی ریگه عقد کرده فراموش کردنش خیلی برام سخته بعد از ۸ سال اصلا بی قراریم خیلی زیاد شده همش تو فکر مهرنوشم اونم الان زن یکی دیگست درست نیست که حتی نن بهش فکر کنم خیلی از لوازمی که بهم دادرو میبینم گریم میگیره نه بخاطر خودم بخاطر اینکه مطمین بودم که اگه تو دنیا یکی عاشقنه مهرنوشه ولی سهل انگاری خودم باعث شد از دستم بره خواهشا بخاطر نوع لباس پوشیدن به کسی گیر ندین واقعا وقتی از پیشتون رفت اون وقت متوجه مبشسن اشتباه کردین

  4. مانی:

    سلام.من دو بار شکست خوردم.البته بار دوم بیشتر شکست غرورم بود تا عشق.چون عشق یه بار بیشتر اتفاق نمی افته..امایاد بگیرید ملاک هاتون رو توی واقعیت پیدا کنید.قبل از عاشق شدن فکر کنید.عشق بعد از ازدواجه.با عقل انتخاب کنید و با عشق زندگی کنید.منم افسرده شدم.شکست خوردم.پسری که شغل نداره بره دنبال کار .
    دخترا هم نشینن به امید یه شوهر پولدار..مجرد بودن باعث فاسد شدن ذهن و روح و جسم میشه..فکر کن همه ثروت دنیا مال تو هست و تمام خرجاتو کردی!بعدش چی؟چی هست که مادی پرستیتون رو ارضا میکنه؟خوشکلی پسرا اصلا مهم نیست..مرد بودنشون و جذابیت اخلاقشون مهمه.یکی روپیدا کنین که هر چقدر با هم حرف میزنین خسته نشین.بدون هم نتونین زندگی کنین..کسی که همیشه پشتتون باشه.از خود گذشته و مهربون و گهگداری مغرور و جدی…هیچ وقت ظاهر زندگی دیگران رو وارد باطن زندگی خودتون نکنید و دست از قیاس بردارید مخصوصا دخترا….همش دنبال چشم هم چشمی هستن

  5. امنه:

    خسته شدم بقران قسم مخام راحت شم وقتی عشق ار زش نداره

  6. عاشق:

    منم ۵ سال عاشق یکی بودم ولی ۶ ماه پیش عقد کردش وقتی فهمیدم سه روز نخوابیدم و گریه میکردم ولی الان بعد ۶ ماه گاهی حالم بد میشه و یاد خاطرات میفتم ولی سعی میکنم خودمو کنترل کنم چون میتونست بمونه ولی بخاطر بیکاری و بی پولی نموند،پس بعد اینهمه عاشقی دلیلی برای رفتن داشت و منم تصمیم گرفتم دنبال دلیلی باشم برای فراموشی و دلیل خودمو دارم کم کم پیدا میکنم،شکست سخته ولی تجربست
    شما هم مثل من بیخیالش باشید تا زندگی روی قشنگ ترشو نشون بده

  7. میلاد:

    سلام دوستان
    بنظر من شکست باعث میشه انسان رشد کنه و با تمرکز روی نقاط ضعف و قوت خود شناخت بهتری از خود بدست میاره. شکست پایه و اساس موفقیت هست. هر چه ما ندان تر باشیم امتحان زندگی هم به همون اندازه سخته تا بالخره درس رو یاد بگیریم و موفق بشیم.

  8. امیر:

    میدونم هنوز بچم ولی این دله که عاشق میشه من ۱۳ سالمه که با یه دختر همسن خودم دوست شدم پدر و مادرش تو تصادف مرده بودن بخاطر همین خیلی بهم وابسته بود با پسر عموش زندگی میکرد پسر عموش هر روز میزدش تا اینکه اومد امروز گفت پسر عموم منو مجبور کرده که باهاش ازدواج کنم منم ازش دلخور نیستم چون مجبوره فقط این نظرو دادم که در دل کرده باشم همین خیلی دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم حتی فکر خود کشی هم به سرم زده لطفا توی پاسخ نظرتونو بگین و کمکم کنین سارینا برات دعا میکنم زندگیت بهتر از من باشه همین

  9. مهدی:

    میدونم هنوز بچم ولی این دله که عاشق میشه من ۱۳ سالمه که با یه دختر همسن خودم دوست شدم پدر و مادرش تو تصادف مرده بودن بخاطر همین خیلی بهم وابسته بود با پسر عموش زندگی میکرد پسر عموش هر روز میزدش تا اینکه اومد امروز گفت پسر عموم منو مجبور کرده که باهاش ازدواج کنم منم ازش دلخور نیستم چون مجبوره فقط این نظرو دادم که در دل کرده باشم همین خیلی دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم حتی فکر خود کشی هم به سرم زده لطفا توی پاسخ نظرتونو بگین و کمکم کنین سارینا برات دعا میکنم زندگیت بهتر از من باشه همین

  10. GHOST:

    من وقتی توسط عشقم تحقیر شدم کلا یه افسردگیه بد گرفتم حتی شده بود یک روز یک کلمه هم حرف نزده باشم ولی الان بهترم من حلالش نمیکنم منو خیلی رنج داد

  11. نام شما...:

    محمدم ۳۳ سالمه داستانم مفصله هشت ماهه افسردگی شدید دارم اولش با خودکشی شروع شد به خیر گذشت شب و روز خواب ندارم شبا کابووس میبینم ناخواسته گریه میکنم دیگه زندگیم بی معنی شده کسی که عشق و تمام زندگیم بود و اونم دوستم داشت به طور خیلی ناگهانی وعجیب عقد کرد با کسی که پسر دایی دومادمونه ..هنوز شکه شدم احساس میکنم دیوونه شدم تمام وجودم شده غم واندوه ولی هنوز دوستش دارم میدونم بهم نارو زد ولی نمیتونم ازش متنفر شم از خدام بود یکی بتونه جاشو بگیره ولی دیگه نمیتونم به کسی فکر کنم هیچ وقت ….خیلی حالم بده از خیلیا کمک خواستم اینجا هم میگم فقط…..کمکم کنید ..

    • Fatemeh:

      منم از اون ادمایی ام که تا چند سال هیچی فراموش نمیکنه نمیدونم بقیه چرا اینقدر راحت فراموش میکنن خدایی خیلی سخته خَر روز ببینیش ولی سعی کنی روشن فکر یاشی

  12. لیدا:

    یکسال تمام باکسی بودم ک فقط خودشیفته خودش بود همشششش کار کار من فراموشش نمیکنم بهترین تایم زندگیم رو الکی تصور میکردم دوسم داره الان شدیدا حالم بده نزارید احساستون درگیر رویاهای واهی و چرب زبونی دروغ پسرها بشه اینهااا همشون برای زندگی دو دوتا میکنند احساس براشون بازیه بسیااااااااار حیله گرهستند نسبت خیانت از جانب اقایون س برابر خانوماست چون تنوع طلبند حتی تو عشق و دلشون میخواد تجربه کنند همه خانوما رو و عکس العمل رو میگند کنترل شدن در حالیکه تو رابطه شب تا صبح امارتو دارن ولی اگه تو اینا رو بهشون بگی میگن عادی شدی بدی فلانی ….
    یکم انصاف و معرفت در وجود مرد ب زن نیست

  13. نام شما...m.b:

    منم شکسته خورده روزهای تنهاییم
    هرکی خواست پیام بده تا درد دل کنیم دلم خیلی پره

  14. جواد:

    فقط سکوت کنین به خدا بسپرینش،لایق نبوده هرکسی ما رو نخواسته، هر عملی عکس العملی داره، نفرینتون این باشه مثه شما به سرش بیاد همین

  15. امنه:

    سلام دلم خیلی پره ازاین زمونه چرا هرچی بدبختیه میاد سراغ من پسری که دوستداشتم بخاطرش ازهمه چی گذشتم رفت رفت و دیگه سراغمونگرفت خیلی خردشدم بخدانابودشدم چوپ سادگیموخوردم ای کاش باهاش اشنانمیشدم پسره کرمانشاهی بود من زنجان من ۲۳سالمه خیلی خردم اینجا کسی پیدا میشه که بهش حرفاموبگم تا بلکه سبک شم بخداخیلی دلم پره اینم شمارم اگرواقن کسی هست که دلش مثل من شکسته ۰۹۳۶۳۱۵۳۵۵۴

  16. eli:

    سلام منو عشقم عاشق همیم ولی خانواده ام میگن نه چ کار کنم خیلی همو دوست داریمو دو هفته ای میشه ک نه باهم حرف زدیم نه همو دیدیم

  17. elahe:

    سلام من قبل۴سال شکست عشقی خوردم بعداین ۴سال دوباره سعی کردم عاشق بشم ولی بازم شکست خوردم بدلیل اینکه داداشم من و با خودش دید کنار رفت و من با جرات ب خانوادم گفتم ک دوستش دارم ولی متاسفانه انتخاب من اشتباه و اون فقط بخاطر پول با من بود از همه ی دخترا میخوام ک هیچوقت گول پسر خوشکل نما و زبون باز و نخورید همشون دروغ میگن.و نیاز ب راهنمایی دارم

  18. محمود:

    آخه برام جالبه چطور همه میگن یه روز گذشته یه ماه گذشته….! اما واسه من ۳سال گذشته انگار هرروز داغ عشقم تازه تر میشه. ظهر عاشورا رفتم سر خاک باباش همشونو نفرین کردم چن ساعت زار زدم چیکار کنم زمانم گذشت اما فراموش نشد هم دوسش دارم هم ازش متنفرم کسی میتونه کمکم کنه؟الان ۲۷سالمه دیگه واسه زندگی کردن دیر شده

  19. محمود:

    آخه برام جالبه چطور همه میگن یه روز گذشته یه ماه گذشته….! اما واسه من ۳سال گذشته انگار هرروز داغ عشقم تازه تر میشه. ظهر عاشورا رفتم سر خاک باباش همشونو نفرین کردم چن ساعت زار زدم چیکار کنم زمانم گذشت اما فراموش نشد هم دوسش دارم هم ازش متنفرم کسی میتونه کمکم کنه؟

  20. محمود:

    سلام ۳سال باهاش بودم عاشق هم بودیم اما بهم خیانت کرد بزور کنار اومدم با این قضیه ۲سال گذشت رفتم خدمت اوایل خدمتم ازم جدا شد چون دیگه اون آدم قبل نبودم علیرغم عشق شدید دیگه اعتماد نداشتم بهش بعد اینکه ازم جدا شد چندبار رفتم خواستگاریش اما….بعدا داییاش منو زدن روم آبجوش ریختن دلم پره ها جای سوختگیم خوب شد اما زخم قلبم نه الان ۳سال گذشته اما دیگه نمیتونم نه ازدواج کنم نه با کسی باشم آخه دلم شکسته بعد ۳سال جدایی هرثانیه به یادشم گریه میکنم با اینکه بدترین بلاها سرم اومد خدا کجایییییی پس؟ها؟ واسه این باورم نمیشه که اون عاشقم بود لعنت خدا به همه نامردا چه دختر چه پسر

  21. زهرا:

    سلام منم یه شکست خورده ام مث شما عشق من اولش اومد گف منو دوست داره ولی قبل من یه دختر دیگه تو زندگیش بود ک اونو عاشقووونه دوسش داشت ولی دختره ولش کرده بود خلاصه تمام دنیام شده بود یعنی با تموم وجودم دوسش داشتم در حد پرستیدن دوسش داشتم ک گف یعد اون نمیتونه به کسی فکر کنه و منو دوست نداره من اون شب داغون شدم مردم الانم غم عالم تو دلمه ک برای عشق سابقش پست دلتنگی میذاره و یسره آنلاینه من دارممم میمیرمممم

  22. ستاره:

    سلام منم یه شکست خوردم یکی اومد خواستگاریم بهش جواب مثبت دادم قرار شد بعد یه ماه قرار شد بیاید باهم عقد کنیم تو این یه ماه باهم صحبت می کردیم و من اونو مثل همسرم میدونستم و اونم همین طور خیلی به هم وابسته شده بودیم ولی هرچه زمان میگذشت احساس می کردم با هم فرق داریم بلاخره یه ماه تموم شد و اومدن خونمون ولی خانواده هامون سر بعضی مسایل بحثش.ن شد و همه چی بهم خورد این به هم خوردن از یه طرف خوب بود چون میدونستم ما دونفر متفاوتیم ولی اون اینو فکر نمی کرد من هم به اون ضربه زدم هم به خودم چی کار کنم فراموشش کنم

  23. شیدا:

    کاش میشد یه انجمن بزنیم جمع بشیم دور هم
    کمک کنیم به همدیگه 🙁

  24. سوزان:

    من دو سال با یکی بودم . اولش دو ماه نامزد کردم به هم خورد دیگه خودمون با هم بودیم تا خونوادش راضی بشن . همه جا میرفتیم . شب و روز با هم بودیم . دیوونه هم بودیم .یه شب دعوا شد رفت منو و تمام دوستامو بلاک کرد یه ماه بعدش عکس عقدش رو رو پروفایلش دیدم . دارم روانی میشمممممممممممممممم
    یکی بیاد منو بیداااااااااار کنه …..

  25. آرمان:

    کمکم کن خدا
    از بیجارم

  26. علیرضا:

    از اینکه فهمیدم تنها نیستم، خیلی خوشحالم.
    دمتون گرم

  27. مبینا:

    سلام من دختری ۲۱ ساله هستم.چند ماه پیش با پسری آشنا شدم و او از همان روز اول عاشق من شده بود و من قصد نداشتم باهاش دوست شم اما انقد خودشو بم تلقین کرد که دیدم یک شبه رفته توی پاچم..بعد از دو ماه از رابطه دیگه واقعا نمیتونستم با شرایط زندگیش کنار بیام و اینکه شرایط سختی توی زندگیش داشت و ههمه امیدش این بود که من باهاش بمونم و با هم مشکلات رو حل کنیم ولی من بعد از دو ماه باهاش خداحافظی کرد ولی گفت بی تو نمیتونم و تهدیدم کرد که خودشو میکشه منم خواب و خوراک نداشتم م دیگه جوابشو هیجا ندادم و بلاک کردمش.از اون تاریخ یک ماه میگذره و هنوز زندس اما من هنوز میترسم خودشو بکشه و همش استرس دارم، دارم دیوونه میشم بگین چیکار کنم.مرسی

    • arian:

      تروخدااااااااااااااااااااااا ولش نکن

  28. مهدیه:

    سلام حدود ی سال بایک پسری دوست بودم خیلی پسر خوبی ب نظرم اومد تااینکه ی هفته پیش دیدم چند روز جواب تلفنمو نمیده بعده اینکه جواب داد گفت ی مشکلی براش پیش اومده وقتی پرسیدم چی هستش گفت مادرش یکیو واسش انتخاب کرده و از اونجایی ک عاشق مادرشه نمیتونه رو حرفش حرف بزنه ونمیتونه بگه ک بامن دوسته..با همه وجود عشق و احساسمو و جونمو قلبمو فکرمو بهش دادم هرگز بهش خیانت نکردم اما میگه ب مادرم گفته بودم ک هرکی ک رو قبول کنه منم قبول دارم میگه نباید دل میبستی البته لازم ب ذکره ک خودشم ااین ماجرا ناراحته واسه همین چن روز خونه خواهرشه تا بامادرش روبرو نشه..اما باز میگه حرف حرفه مادرمه و اگه بگه بمیر میمیرم..من حالم خیلی بده دارم دیوونه میشم دلم میخواد خودکشی کنم یکی بگه چیکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  29. سعیده:

    تو این رابطه من باختم بکارتمو از دس دادم اعتماد خانوادمو چقد توروی بقیه وایسادم براش نمیگم برا بدست اوردنم تلاش نکرد کرد اما جا زد هر جا میرم خاطره هام زنده میشن خیلی داغونم چشام خون شده

  30. سامان:

    سلام…من ۶سال پیش زندگیم با جدا شدن از دوست دخترم نابود شد..دنیا رو سرم خراب شد…الان که دکتر هستم خوب درآمد دارم هیچی خوشحالم نمیکنهووواز زندگی بیزار شدم…نمیتونم با کسی ارتباط برقرار کنم…به آینده بدبینم

    • شیدا:

      ینی منم شیش سال دیگه همینه حالم 🙁 دقیقا من الان حس شما رو دارم

  31. رها:

    حدود یک ساله پیش با یه پسره خوبی آشنا شدم خیلی دوسش داشتم اونم همینطور عشقش طوری بود که همه از عشقمون خبر داشتن هر شب باید صدای هم رو میشنیدیم تا خوابمون میبرد خیلی عاشق بودیم تا اینکه یه شب بی دلیل با هم بحث کردیم و اونم رفت که رفت…….ایکاش میبود تا بهش بگم خیلی بی انصافی خیلی…….

  32. زهرا:

    سلام خیلی دلم ازدست پسراپره میخام بگم هیچ پسری ارزش لیاقت دوست داشتنوندارن همشون عین هم هستن دیگ حتی نمیتونم به شوهرم اعتمادکنم دلم شکست اینقدشکستم ک چندماه بستری بودم به خودم نیومدم محمددلموشکستی هنوزبعدچندسال فراموش نکردم من خربعداون شکستم دوباره ب پسرااعتمادکردم گفتم همه مثل هم نیستن اشتباه کردم الان دارم دیونه میشم دوباره به زوردارم نفس میکشم همین قدبگم ازهرچی پسرمتنفرم

    • محمود:

      زهرا خانم منم پسرم ۳ساله بعد جدایی هنوزم عاشقشم و هرروز کارم گریست همه مث هم نیستن بعد ۳سال نمیتونم حتی به کسی نگا کنم خونه نشین شدم اونی که بهم خیانت کرد یه دختر بود زهرا خانم بگو لعنت به همه نامردا و خائنا چه پسر چه دختر

  33. نیکو:

    سلام من دختری۲۲ساله هستم کحدود۷ساله با یه پسری دوستم من اونوفوقالعاده دوس دارم اما اون همیشه ازین حس من سواستفاده کرد.همیشه منو وادار ب کارایی کرد ک خجالت میکشم از خودن.من براش همه چیز کردم همیشه خوبیشو خواستم.تا اینکه چند وقت پیش بهم گفت به هم نمیرسیم.من باز تحملش کردم گفتم شاید درست شه.تا اینکه دیشب فهمیدم با خانومای زیادی چت میکنه.ازش متنفرم با اینکه دوسش دارم.دیشب وقتی گریه میکرد حتی دلداریم ندادوگفت بیخود کردی زندگیتو وای من ریختی سر من منت میذاری ک پام وایسادی؟خیلی شکستم ازش خیلی

  34. سلام من بایه دختربه مدت 9رابطه داشتم تواین 9باهام خیلی خوب بودخیلی زیادحتی اگه دستم زخم میشدخودشومیکشت.توشرایط مالی خیلی کمکم میکرد برام هرر:

    سلام من بایه دختری ۹ماه رابطه داشتم تواین ۹ماه باهام خیلی خوب بود خیلی زیاد.حتی دستم زخم میشدخودشومیکشت خیلی گریه میکرد.توشرایط مالی خیلی کمکم میکرد هرروز برام غذادرست میکرد ۲۴ساعته باهم حرف می زدیم بیشتراز۱۰۰بار باهاش بهم زدم ولی همش اس میداد وگریه میکرد هی میاددرخونمون که من بخشیدمش.خیلی باهاش بیرون می رفتم.باش خیلی درددل میکردم براپولام تصمیم می گرفت همش فکر ازدواج بودیم. که یه روز بهش زنگ زدم گفت اگه یکم دوستم داری نه زنگ بزن نه اس بده. وبعدش بارهربهش زنگ زدم جواب نداد که هیچ شما رمو داد فامیلشون گفت این مزاحمه حتی ادرس خونمونم بهش دادبهم زنگ زدفامیلشون گفت دورشوخط,بکش یا میام درخنتون فامیلشونم سرهنگ حالا میگدچکارکنم به نظرتون برمیگرده یا فراموش میکنه.من چی منتظرش باشم یانه.کمک کنیدلطفا

  35. مجید 0111:

    سلام پسری هستم ۱۹ ساله ک داره دیوونه میشه میدونم کم کم کارم ب تیمارستان میکشه اما از این ناراحت نیستم از این ناراحتم که کارم ب اونجا یعنی تیمارستان بکشه و اون خبر دار نشه. خدایا چرا آخه واسش خواستگار اومد چرا من نمیتونم به کسی ک هم سنمه یعنی ۱۹ بهش برسم. چرا ی پسر حداقل باید سنش به ۲۳ برسه یا شایدم بیشتر ک ازواج کنه ولی در حالی که یه دختر با سن ۱۴ هم میتونه ازدواج کنه. خدایا دوسش دارم تا ابد

  36. مجید 0111:

    سلام پسری هستم ۱۹ ساله از مشهد. عشقم از شیراز بود درسته رابطمون سه ماه بیشتر نبود اما مطمینم ک هیچوقت نمیتونم فراموشش کنم اخه بدجور بهم وابسته بودیم و هستیم. ی روز اس داد ک واسش نامزد اومده گفتم میخوای چیکار کنی گفت مجید مجبورم. چون منو تو ک ب هم دیگه نمیرسیم واسه همین هرچی زودتر تموم شه بهتره منم در حالی ک داشتم خون گریه میکردم گفتم باشه. بخدا نمیتونم الان نفس بکشم بخدا دوسش دارم ای خدا این چه دنیایی اخه.وای چ حرفایی عاشقی ک به هم نمزدیم خدایا چطور میشه اونو تو بغل یکی دیگه تصور کنم. خدایا اگ آرومم نکنی خود کشی میکنم تمام

  37. تنها:

    سلام دوستان
    من یک پسر هستم که یک شکست عشقی شدیدی خوردم
    ازتون خواهش میکنم تا ازدواج نکردین عاشق نشید و هیچ وقت به خیلی از حرفهای دیگران اعتماد نکنید. و اگه وارد رابطه ای شدید و فهمیدید بود و نبودتون مهم نیست همیشه نبودن رو انتخاب کنید چون اینطور به بودنتون احترام گذاشتید.
    و خدا رو به احساس پاکم قسم میدم بلایی که سر من اومد سر هیچکی نیاره…

  38. زینت:

    سلام دوستان من ۲ سال باهاش دوست بودم عاشق هم بودیم اومد خاستگاری نامزدی همچی خوب پیش میرفت تا جشن چادر برونم شد که مجلس خانوماست مادر لعین شدش نیومد فکرکنین همه فامیلامون آبرویمان رفت فکر میکردم خانواده مهم نیست ولی خیلی مهمه
    عشق قبل ازدواج وجونداره چیزی که تجربه کردم عشق بعد ازدواج مهمه
    ماهم صورت پس دادیم رفتم مشاوره زندگی برام تاریک شده یا خانوادش سنجیدمش ارزش نداشتن اشتباه بزرگی کردم دارم تاوانشدم چون عجله کردم بابام گفت گوش نکردم چشمتون و باز کنید عشق بعد ازدواجه بدیهارو هم ببینید هنوزی و درست میکنه ولی بهش میگم همچی تموم شده باور ک
    خدا لعنت کنه مادرش

  39. فریبا:

    با سلام بعضی پیامارو خوندم دلم نیومد این مطلب رو نزارم عزیزان کسایی که بعد مطلبشون شماره یا ایمیل میزارن که درد دل کنیم باهم . بخدا بزرگمرین اشتباه بعد شکست عشقی همین قدم خطرناکه . حواستون باشه از چاله در میایید ولی مطمعن باشید تو چاه میافتید . ازتدن خواهش عاجزانه دارم حداقل شش ماه به خودتون فرصت بدید برای درد و دل اگه خواهر یا مادر یا برداری ندارید روانشسناس بهترین گزینس . کاری نکنید این تجربه تلخ رو تلخترش کنید . این شکست باید براتون عبرت باشه . مهم اینه بدونید انتخابتون اشتباه بوده و حواستون باشه دیگه دوباره همین اشتباهو تکرار نکنید . امیدوارم همه شما عزیزان خوشبخت باشید و همیشه توکلتون به خدا باشه.

    • مجید 0111:

      امیدوارم

  40. دریا:

    من دوسم داشت اما خانواده نذاشتن آخه من سنی اون شیعه من مشکلی نداشتم چون نه من مذهبی بودم نه اون….اما خانواده گفتن نه و نه….دو ساله میشناسمش….پسر خوبی بود درس وکار و سربازی و خونه اینا شم ردیف بود من ۲۱سالمه اون ۲۸ سال….واقعا فراموش کنم؟؟؟؟؟؟سختمه من دیر عاشق میشم…..بنظر خودم شاید دو ساله باهاش بودم اما ی سال عاشقش شدم و حالا هم هستم

  41. alireza:

    اونی که فرق تورو با بقیه نمیدونه همون بهتر که با بقیه بمونه

  42. شادی:

    صبرم تموم شده بخدا..خدایا خودت شاهدی یکاری کن…همش احساس میکنم یه خار گیر کرده تو گلومو اذیتم میکنه…کاش چشم رو هم بذارم و دگ باز نکنم:'(

    • وحیدنام شما...:

      منم مثل توهستم.ازخدامیخام فقط بخوابم دیگه بیدارنشم.

    • عاشق:

      بهش فکر نکنی اونوقت که همه چی درست میشه

  43. لیلی:

    سلام.منم چهار ماه پیش تو مسیر دانشگاه با ی پسری آشنا شدم ازاولش گفت قصد ازدواج داره.گفتش بهتره اول آشنا بشیم پیشنهاد داد بریم مشاوره ازدواج.ولی من چون درگیر درس و مشقم بودم پشت گوش انداختم.من کم کم بهش وابسته شدم خیلی دوسش داشتم .ولی اون گفت خانوادش مخالفن .حتی مادرشو با اصرار آورد تا منو ببینه ولی فایده ای نداشت.دیروز اومد باهام خداحافظی کرد.ی قرآن بهم داد و گفت راهمو پیدا کنم.ولی من نمیتونم فراموشش کنم.دلم میخواد برگرده.هنوزم منتظرشم.برام دعا کنید عشقم برگرده

    • لیلا:

      من از ی اشغال نارو خوردم ک ادعای عاشقیش میشد.من از روی حماقت روش حساب کردم و عاشقش شدم.اما درکمال ناباوری خودش کس دیگه را انتخاب کرد و رفت.من ارزوم فراموش کردنش شده.تیکه شدن دلما حس کردم.حتی احساس کمبود هوا میکنم.اما اون ارزشش را نداره.از همه اتون میخوام برام دعا کنین (چون همه اتون دل شکسته اید) ی پسر خوب بیاد تو زندگیم.

  44. زهرا:

    سلام من ۴ماه پیش با یه پسری تو اینترنت آشنا شدم هم شهری بودیم ۸ماه ازم کوچیکتر بود هردومونم تتها بودیم باهم حرف زدیم و به هم وابسته شدیم تا اینکه ۳هفته بعد آشناییمون خواستیم که شماره همدیگرو داشته باشیم یه چن ماهی همه چی خیلی خوب گذشت تا اینکه یه روز پیشنهاد ازدواج بم داد من اولش زیاد راضی نبودم تا اینکه بالاخره راضی شدم یه چن مدت بعد ازم خواست که وقتی همدیگرو دیدیم همدیگرو بغل کنیم ولی من قبول نمیکردم خلاصه از اون اصرار از من انکار میگف حداقل تو از بوسیدن و اینا بحرفیم ولی من قبول نمیکردم میگفتم نامحرمیم ولی اون میگفت همدیگرو دوس داریم و میخوایم ازدواج کنیم پس اشکالی نداره اینم بگم که من ۵سال پیش یه تجربه تلخ داشتم کسی رو که عاشقانه دوسش داشتم بم دروغ میگف واسه هوسش از هر راهی استفاده میکرد میگف میخوام باهات ازدواج کنم هرشب به خاطر تو گریه میکنم از وقتی با تو آشنا شدم زندگیم تغییر کرده ولی بعدش فهمیدم همه اینارو میگف تا آخرش خونه خالی ازم بخواد اینیم که الان دوسش دارم دقیقا مث اون حرف میزد واسه همین نمیتونستم بش اعتماد کنم بعضی وقتا میگفتم شاید واقعا دوسم داره و منم که بدبینم این آخرا میگف قلبم درد میکنه یکی هم اینکه هروقت از بغل و اینجور چیزا خرف نیزد و من قبول نمیکردم فرداش میومد میگف بیمارستان بودم خوابم برد شارژ نداشتم اینا بیشتر منو به شک مینداخت تا اینکه ۲هفته پیش اومد گفت سرطان قلب دارم من اونقدر از آدما بدی دیدم که به حرفش اعتماد نکردم آخه گفتن این موضوع زمانی بود که من بش گفتم نمیخوام بغلت کنم گفتم همه اینا باشه بعد ازدواج الان باید سعی کنیم همدیگرو بیشتر بشناسیم ولی اون زیاد موافق این نبود که در مورد شناخت همدیگه بحرفیم یه بار بم گف به این زودیا به خانوادم میگم که میخوامت تا اینکه چن روز پیش بم گفت سرطانش قطعیه و میخواد از هم جدا شیم راستشو بخواین من وقتی تو دوراهی بودم که هم دوسش داشتم هم نمیتونستم بش اعتماد کنم از خدا خواستم ما اگه مال همیم ما رو به هم برسونه ولی اگه مال هم نیستیم این رابطه روتموم کنه آخه همیشه بم میگف اگه تو نباشی حالم خیلی بد میشه همش فک میکنم واسه هوسش منو میخواست و وقتی من قبول نکردم سرطان رو بهانه کرد شما باشین چیکار میکنین ولی به نظر من خواست خدا این بوده که ما به هم نرسیم

  45. alone boy:

    مطلب به درد بخوری نبود ولی بخش نظرات خیلی جالب بود و برای من کمی التیام بخش … خوب منم مثل شما شکست خوردم
    ۱۹ سالمه … نزدیک سه سال با دختری دوست بودم
    دختری که کم کم همه زندگیم شد تو همه سختی هام کنارم بود
    بد از کلی فراز و نشیب و تحمل سختی ها تصمیم گرفتم جدی ترش کنم
    که ای کاش نمی کردم …. پدرشون به خاطر یه مساعلی اجازه نداد
    بعدش دختر خانوم فاصله گزفت و یک ماه بعد عقد کرد
    واقعا داغون شدم خیلی دوسش داشتم ):
    چهار ماهه نیست هز روز به یادشم ….
    دورادور هم ازش خبر دارم ،مریض شده
    ممنون میشم دعاش کنید … مرسییی

  46. ارش:

    همین الان این مطلبو خوندم چون اسمه دکتر سپیده بود ، کلی گریه کردم ، خوب نبود در کل، چون شاید کمتر از یه درصد اینجوری باشه

  47. ابوالفضل:

    سلام من میدونم برای من عاشق شدن زوده ولی عشقه دیگه کاریش نمیشه کرد من از تهرانم ۱۳ سالمه با یه دختر به اسم ریحانه که همسن خودمه و مقدار کمی فامیلیت داریم دوست شدم از اونجایی شروع شد یه شب اومدن خونمون بعد شام من رفتم اتاقم بعد یکم اون هم اومد بعد یکم حرف زدن بهم گفت که دوستم داره منم دوستش داشتم شمارشو بهم داد بیشتر اوقات با هم پارک میرفتیم اونقدر با هم صمیمی شدیم که حساب نداشت یه شب رفتیم پارک اون بهم گفت بیا عطری که به لباسم زدمو بو کن من رفتم جلو بو کنم لباسشو یهو بوسید صورتمو تا اون شب خیلی جدی نمیگرفتم دوستیمونو ولی از اون شب به بعد خیلی بهش وابسته شدم یعنی یه روز هم نمیتونستم نبینمش بعد یه روز بهم گفت که دیگه دوستیمون طولانی شده و وقت به پایان رسوندنشه بغضم گرفت اونموقه هیچی نگفتم ولی بعدش هر وقت میدیدمش توی فامیل محل خر هم بهم نمیداد الان نمیتونم درس بخونم حتی یک درصد داعم تو اتاقمم و گاهی اوقات گریه هم میکنم من غذا هم شاید روزی یه وعده خیلی کم بخورم حوصله خودم هم ندارم کسی رو هم ندارم تا باهاش در میون بذارم به دوستا میگم مسخره میکنن و جدی نمیگیرن مشاور هم که من نمیتونم با این سنم برم بگم عاشق شدم شاید خیلی ها جدی نگیرن ولی من برای اولین تجربم خیلی سخت بود برام خواهشا ترو خدا یکی کمکم کنه خواااهشا این ایمیلمه asiami1381@gmail.com

  48. نازی:

    منم شکست خوردم ولی خیلی زود به خودم اومدم همون شبی که جداشدیم صبش بایه مشاور حرف زدم الان عالیم اینو میدونم اون لیاقت منو و عشق پاکمو نداشت… فقط باید خودتون بخاین تا زود بشین انقد بهش فک کنین خاطراتشو مرور کنین تا خسته بشین من روزای اول داغون بودم الان چند ماهه گذشته به تنها چیزی که فکر نمی کنم اونه اون فقط یه اشتباه بود همین الان خانوادمو دارم به زندگی برگشتم خیلیم خوشحالم اون فقط پسر مردم بود تنها چیزیم که زیاده پسر مردمه…. خیلیا میخوانم ولی دیگه نمیتونم به کسی اعتماد کنم دادا احمد از خدا میخوام توام هرچه زودتر فراموشش کنی و تو زندگیت موفق باشی… اون تاوان کاری که باهام کرد رو زود داد کارشو از دست داد بیکار شده افسردس…. هیچ کس رو تو زندگیتون بیشتر از خودتون نداشته باشین

    • Sinaaa:

      میشه شماره مشاورتون رو بذارید

  49. نازی:

    سلام داداشی تو سنت خیلی کمه به درست برس این چیزا ارزش هیچی نداره منم روزای اول حالم بد بود ولی الان عالی برو باشگاه کلاسای مختلف بیرون درستو بخون…..یا با یه مشاور حرف بزن زود فراموش میشه بیخیال عشق مساوی کشک

  50. محمد:

    سلام لطفا بخوانین توروخدا. من محمد هستم ۱۵ سالمه از تبریز. کلاس اول دبیرستان هستم . سال هاای قبل معدلم بالاتر از ۱۸ میامد .امسال به یه دختری عاشق شدم. که خونشون با خونه ما بیش از ۲ کیلومتر فرقی داشت. یه روز دیدم اون دختره از خونه دوست من خارج شد. از دوستم پرسیدم و گفتم که اسمش چیه؟ گفت که اسمش مریم هستش. بهش گفتم که من عاشقشم خیلی دوسش دارم. اونم بهم گفت باشه باید تورو به اون برسونم تو بهترین دوست منی. هفته ها ازم پول میگرفت و میگفت اگه پول ندی حرفاتو بهعش نمیگم. یه روز دوست دختره دوست من رفت به خونه مریم. دوستم به دوست دخترش زنگ زد و گفت گوشیو بده مریم محمد باهاش کار داره. اونم گوشیو داد بهش. گفتم مریم محمد اون نامه ها یا عکسامو بهت میداد؟ گفت نه هیش کی بهم نامه و عکس و هدیه نمیاورد و من تورو اصلا دوس ندارم . منم از اون روز نمیتونم درسامو بخونم . مثل یه افسرده شده ام. توروخدا کمکم کنین معدلم ۱۱ آمده

  51. roghi:

    Vase gamete bachehaye shekaste eshgi as kinda Kodak mikham,kheyli sakhte ,Adam man mutate,zendegish tabah Moshe,khosh be hale nasi me del nadare

  52. نازی:

    کسی نیست بگه من چجوری فراموشش کنم؟؟؟؟؟!!!!!!

    • احمد:

      سلام من خودم تجربه شکست رو دارم یک ساله میگذره درسته هنوز سر جای أولم بر نگشتم و فکر نکنم بشه برگشت بهترین روش رفتن پیش یه مشاوره نه اینکه بگم مشاور بهتر از خودت میدونه ولی اینکه بتونی برا یه نفر کل ماجرا رو از ریز تا درشت راحت بدون ترس بگی خیلی أرومت میکنه شمارشو پاک کن از گوشیت دستت میاد خط رو عِوَض کن هرچی بهت داده بریز دور تو فیس بوک و غیره دنبالش نکن یه کم سخته ولی دو سه ماه که بگذره قابل تحمل میشه بعد یه سال کم رنگ و تو دو تا سه سال فراموش تا حدی اگه یکی دیگه تو این فرصت بیاد تو زندگیت که خیلی راحت فراموش میشه إینو بدون ارزش نداشته کسی که رهات کرده و رفته خب شایدم مجبور بوده حقو کامل بهت نمیدم یا به اون ولی به هر نحوی وقتی یه طرف میره بزارید بره فراموش میشه نگران نباش زندگی خیلی کوتاهه خیلی اینقدر زود میگذره که بعد پشیمون میشی بخشی رو حرم این دوران کردی سعی کن سریعتر به زندگی برگردی امیدوارم موفق باشی

  53. نازی:

    ۵روزه از اون نامرد جدا شدم دوسال بازیم دادمیخواستیم ازدواج کنیم دروغ گفت بهم اونجوریم نیست که آدم بخواد خودشو بکشه همچین ادمای لیاقت دوستداشتنوندارن.الان ۲۰ سالمه ارزش غصه خوردن نداره میخوام ازقلبم بندازمش اونور تا آخر عمر نفرینش میکنم از خدا میخوام دلش بشکنه.حتما بایه مشاور صحبت کنید من که صحبت کردم الان خوبم. قدر پاک بودنمو ندونست.

  54. نازی:

    دوسال و۴ ماه بایپسر بودم میگف دوسمداره قرار بودیماه پیش بیاد خواستگاری ولی دروغ گفت ۵روزه تموم کردیم.من فقط ۲۰ سالمه چطور دلش اومد!؟ همه ی خواستگارهای خوبمو بخاطرش رد کردم بخدا نمیبخشمش هرچند از همه لحاظ ازش سر بودم ومیدونم لیاقت پاک بودنمو نداشت، سه روز اول نمیتونستم هیچی بخورم انقد گریه کردم الان اشکی نمونده واسش بریزم دیگه واسم مهم نیست. چند روزه با یه مشاور حرف میزنم حالم روز به روز بهتر میشه.واسه کسی باید بمیری که واست تب کنه.

  55. مهسا:

    خدا خودش شاهده که من هیچوقت توو زندکیم با پسری دوست نبودمو اصلا اهل رفیق بازی نیستم اون با زبون بازیاش گولم زد ازش نمیگذرم
    واگذارش میکنم به خدا
    همش میگفت بذار برم سرکار میام خواستگاریت من پنج سال براش صبر کردم خواستگارامو رد کردم اما اون همش منو سرکار کذاشت

  56. مهسا:

    سلام
    پنج سال به پای یع پسر موندم درسشو تموم کرد سربازیشو تموم کرد کار پیدا کرد حالا که بهش میگم بیا خواستگاریم دعوا میکنه و میگه اعصابمو خورد نکن
    من دوستش داشتم الانم دارم اما وقتی نمیاد دیگه کم کم حس میکنم نباید عاشقش باشمو باید رابطمو به هم بزنم
    خیلییییییییی حالم بده
    ازش بدم میاد
    اون یه نامرد واقعی بود

  57. آهو:

    سلام چیکار کنم پسرخالم خیلی دوسم داشت منم داشتم ولی بعداز ۳سال گف بدرد هم نمیخوریم رفتم کنار باز گف شوخی کردم دوستت دارم چندبار این اتفاق افتاد الان میگم میخوای چیکار ونی میگه فاصله سنیمون زیاده آخه۱۰ساله میگم باید برم بیرون از زندگیت میگه ن بذار تو و یکی دیگرو انتخاب کنم بینتون حالا میگید چیکار کنم داغونم برم دانشگاه تا فراموش بشه یا ن نرم بشینم باز واسه ارشد بخونم

  58. تنهاي تنهاي تنهااااااااااااااا:

    سلام…سلام به تو دوسم،اجی،دادش یا در کل مسلمون توروخدا متنو تاتهشو بخون زیاد وقتتو نمیگره گلم…حالم اصن خوب نیس بخداااا اخه فهمیدم عشقم مریضه اونم نه مریضیه ساده سرطان اونم سرطان معده…قربونش برم همیشه میگف نمیتونم زیاد چیزی بخورم یا مهدی معدم،شکمم میسوزه…دوسش بهم خبر داد نمیدونید چ حاااالیی پیدا کردم کاااش همون لحظه میمردم باورم نمیشد بخاد منو تنها بزاره و بره ن اون هییچ وقت زیر قولش نمیزه و نخواهد زد خدااااجون عشقمو کمک کن تو ک میدونی چقد همووو دوووست داریم خداااجون قول میدم ادم خوبی باشم ب خودت قسم خوبش کن اخه دیه تحمل ندارم اخه بریدم خستم ولیی هنوزم ازت ناامید نیسم میدونی هرکاری ی حکمتی داره پ واسم نگهش میداری قول بده قول قول قول ک زودی بهم برش گردونی…ای خدااااا میگن فرامووشش کن ی نفر دیه رو جایگزین کن…خدای من انگار ب اب بگی خیس نباش میشه؟؟؟ای خداااا مگه دل من کاروان سراست مگه دلم سنگه مگه الکی میشه عاشق شد؟من فقط اونو میخام دوسش دارم ن فراموشش نمیکنم حتی اگه تا ابد طول بکشه منتظرش میمیونم اگه کل دنیا باهام مخالفت کنن …فک میکنن چوون مریضه الانو خدایی نکرده گوش شیطون کر زبوووونم ایشالا لال لال لال شه شاید بمیره باید ولش کنم ن ب همین خیال باشین عشقو باید تو روزای سخت یافت عشقو باید الان ک ب کمکم نیاز داره ب بودنم ن رفتنم…خدا هم اونقد مرام داره ک کمکش کنه قربون خدا بودنش برم ک حواسش ب همه چیز وهمه کس هس…دلم براش تنگ شده برا خندهاااش برا گریه هاااش برا غرزدناش برا نازکردناش برا مهدی گفتناش برا بغل کردناش برا همه چیزش برا وجودش محبتش فقط میخام ی بار دیه صداشو بشنوم میخام هرچ زودتر از اون تخت بیمارستان کوفتی پاشه بیاد بگه من حالم خوبه عشفم الان ک اینارو دارم مینویسم خدایش چشام پراشکه اروم اروم روی میز میریزه فقط میخام بدونه واسه مهدی هنوزم ب همون اندازه ارزش داره هنوزم همون قد دوسش دارم ک حاضرم جونمم براش بدم فرقی نمیکنه تو چه حالی باشه فقط سالم باشه فقط صدام کنه ثانیه ها سخت میگذرند بدون او واقعا سخته اما خدا صبرشو میده براش عزیزم نذر دوتا داداشو کردم اره دوتا داداش امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) میدونم دسمو رد نمیکنن میدونم گریه هامو نادیده نمیگرین… اگه نیمه گمشده تو پیدا نکردی زیاد مهم نیس.درد واقعی از اونجایی شروع میشه که نیمه پیداشدتو گم کنی… در مورد اینکه میگن فراموشش کنم اینو هم باید بگممیگن دل بستن خییلیی راحته ب راحتیه انداختن سنگی ب دریا،اماااا دل کندن خییلیی سخته ب سختییی پیدا کردن همون سنگ از دریاست… دردمندترین کلمه دنیا اخ است.اخ ک چقد دلم هواتو کرده عشقم منو ببخش میدونی برات عشق خوبی نبودم میدونم زیاد اذیتت کردم کااش روزای اخر قبل مریضیت باهات بودم یا حداقل خوب بودم باهات میدونم بخاطر من خییلیی عذاب کشیدی ولیی همیشه دوسم داشتی منم همین عشق پاکمون بود ک مجذوبترم میکرد چون واقعا دوس داشتنی هستی میمرم واسه خندهات ک میگفتی مهدی بسه بخدا دل درد گرفتم از خنده اشکت در میومد منم میگفتم ن بازم بخند صدات ارامشه…(گریه) اینو هم بدون اگه زبونم لال خدای تکرده تنهاام بزاری خییلیی نامردی…من ک بعد خداا جز کسیو ندارم…بی وفا مگه قول ندادی باهم باشیم تنها نزاریم همووو یادت میگفتم شاید بهم نرسیم میگفتی هیییس مهدی حرف بد نزن میزنم تو دهنتاااا ایشالا ک میرسیم من امیدوارم…. خوشبخت ترین پسر دنیا کسی ک اولین عشق ی دختر باشه ک من براش بودمو خوشبخترین دختر دنیا کسی ک اخرین عشق ی پسر باشه ک اونم برام اخریه…. راسی منو حلال کنید ببخشید اگه نمیتونم مث قبل تو عمومی بخندم تورو خداا ازم نخوایین میخام تو خودم باشم اگه عشقم ک ایشالا ب حق خودش بحق امام رضا(ع) ب حق همه ی اماما زودتر خ میشه خوب شد میام عمومی رو میترکونم…. سرم را شاید در نبودنت گرم کنن…اما دلم را هرگز… هیچگاه ب بی تو بودن دلم عادت نکرد یا بمان یا… یا ندارد فقط بمان دوسای گلم خواااهش میکنم قسمتون میدم ب خدااا ب امام حسین(ع) ب حضرت ابوالفضل(ع) توی این ماه عزیز براش دعا کنید برای عشقم تارا هروز سر نمازاتون دعا کنید اگرم نشد حداقل ب یادش باشین روز ی۵تا امن یجیب براش بخونیین بخدا دیه دلم طاقت دوریشو نداره اگه داداشی اگه خواهری هر کجا ک هستی شمال جنوب شرق غرب فرقی نمیکنه مسلمون ک هستی؟؟؟ فقط با صدای دلت براش دعا کن ایشالا ک ب حق خوودش هیییچ وقت خودتو خونوادت مریض نشن امین….ممنونم ک تا تهش خوندی گلم مرحمی شدی برای دلم میگن دلتنگ نباش… راسی تو ی وبمم ی پست گذاشتم برا سلامتیش خوشحال میشم بیای اونجا هم نظر بدی گلم دراخر شرمنده ی همتونم اگه بد حرفیدم تو این مدت اگه اذیتتون کردم اگه جوو خراب کردم اگه…اخرین تقاضای داش مهدی دعا برای سلامتی همه ی مریضا مخصوصا عشقم تارا اگر تنها گناهم دوس داشتن توست بدان تنها گناهیست ک هرگز توبه نخواهم کرد هرررگززز… امَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَاء الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِیلًا مَّا تَذَکَّرُونَ(آیا بتهایِ بی ارزش بهترند یا کسی که دعای مضطر و درمانده را به اجابت می رساند و گرفتاری و بلا را برطرف می کند؟)آری در آن هنگام که تمام درهای عالم به روی انسان بسته می شود و از هر نظر درمانده و مضطر می گردد، تنها کسی که می تواند قفل مشکلات را بگشاید و نور امید در دلها بپاشد، تنها ذات پاک خداوند است….الهم عجل لولیک الفرج الهم صل الله محمد و الله محد وعجل فرجهم التماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااس دعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • m.b:

      سلام آقا مهدی داداش خوبی
      خواستم بگم مریضی عشقت (تارا )چی شد سلامتیشو از امام حسین و اباالفضل گرفتی
      خواهشا جواب بده من ی نیت خالصانه بلدم که اگه از پسش بر بیایی شک نکن نتیجه میگیری حتی مریض جواب کرده دکتر هم شفا میده بخدا تا الان نزدیک ۱۰۵۲نفر با این نیت چه شفا گرفتن چه بچه دار شدن چه مشکلات اساسی زندگیشون حل شده (هیچ هزینه جز صافی و زلالی دل شما با امام حسین ندارد)
      فقط کافیه بری در خونه امام حسین ازش بخوای پیش خدا شفاعتت کنه چه گناهکار باشی چه بی گناه شک نکن حاجت روا میشی

  59. مينو:

    سلام دوستان من یه دختر۲۵ساله شمالیم یک ماه تنهاشدم نمیدونم اسمش چی بزارم نامردی یا خیانت یا قسمت
    من ۶سال به پاش نشستم ۲سال رفت سربازی بهش وفاداربودم وقتی برگشت اومد سراغم خیلی ارتباطمون عاشقانه بود یه دفعه یه شب بهت اس ام اس دادکه داره با دختردایی ۱۶سالش ازدواج میکنه الانم دوستای مشترکمون گفتن عقد کرده تا۲سال دیگه عروسی کنن تو این یه ماه دارم دق میکنم ونابودمیشم ولی یه چیزی بیشترعذابم میده که واسم ایمیل داده تو باعث شدی این تصمیم بگیرم وراه برگشت ندارم ودرمورد دختر تحقیق کردم دختر خوبی نیست ولی نمیتونم بهش بگم !نمیدونم چیکارکنم !

  60. جعفر:

    سلام من ۳ماه است شکست خوردم تو دانشگاه باهاش آشنا شدم به خاطر تحقیق بهم جواب منفی داد.۶تیر بهش التماس کردم الن جواب منفی نده و فکر کنه ولی قبول نکرد.به نظرتان چبکار کنم؟از چند روز دیگه تو دانشگاه میبینمش.rasouli2006@yahoo.com

  61. مسعود:

    نمیگم همه دخترا بدن ولی من برای طرف مقابلم همه کاری کردم ولی یهویی گفت تفاهم نداریم ولم کرد با دلم بازی کرد الهی نسل اینجور آدمایی که از افراد احساسی سواستفاده میکنن منقرض بشه

  62. سارا:

    شکستی وجود نداره.کسی که نخواد با شما دوست بمونه یا ازدواج بکنه.حتما از یه چیز طرف مقابل خوشش نیامده.وحتما خدا راضی به این رابطه نیست.اگه احساس کشش به طرف مقابل از بین نمیره فقط اسمش هوسه نه عشق.
    اگه من عاشق کسی باشم درهمه شرایط براش دعای خیر میکنم حتی اگه پیشم نباشه.

  63. مژده:

    میدونید همه ادمها تو زندگیشون عاشق شدن و شکست عشقی داشتن باید قوی بود و امیدوار ما خدا رو داریم و قدرت اینو بهمون میده که از عشق قدیمی عبرت گرفته و به نظرم ما ادمها ی احساسی که نمیتونیم بدون عشق زندگی کنیم از خدابخوایم که یه عشق منطقی ترو جلو پامون بزاره و ایندفه عاقلانه تر جلو بریم با ارزوی روزای قشنگ و عشقولانه واسه همه شما ادمهای با احساس. مواظب دلاتون باشید و به هر کسی دل ندیدچون شما خیلی با ارزشید

  64. amir:

    سلام به همه ی دلشکسته ها….راستش چون دلتون شکسته عینه مه حاضرشدم پیام بنویسم چون اعتقاددارم که هیچ کسی حاله دلشکسته هارونمیفهمه جزخودشون.من حرف واسه گفتن خیلی زیاددارم….خیلی…امااینجافضاش کمه ونمیشه زیادحرفید.بهرحال فک میکنم تنها راه حل واسه درمان شکست عشقی وافسردگیه بعدازون بدون شک درد دل کردن باشکسته خورده مثه خودمونه.من شمارمومیذارم ووتیبرولاین هم دارم.خوشحال میشم که یه شکست خورده بیادوهم من بااون حرف بزنم هم ااون.این شماره ی من ۰۹۳۶۸۰۶۰۰۵۷٫ منتظرتونم.فعلایاعلی

  65. معین:

    دوستان این ایمیل من هستش حیلی دوست دارم باکسی درد دل کنم دیگه از اون موضوع دلم ترسیده سمت عشق بره
    moeinghodosi125@yahoo.com

    • مژده:

      هر وقت مرد شدی برو دنبال عشق و عاشقی و موقعی که مطمنی با اعتماد به نفس و با قدرت میتونی بری جلو بگی فلانی میخوامت و منطقی با پدر مادرش صحبت کنی ببخشیدا اینطوری نه خودت اذیت می شی نه وقت کسیو میگیری

  66. معین:

    سلام به همه دل شکسته ها
    من حدود ۲ سال شکست عشقی خوردم من هنوز یه یادش هستم
    بخاطره کسی که دوستش داشتم رفتم سربازی کرمانشاه مرزبانی چقد تو صف باجه تلفن وایمیستادم که ۱ دقیقه صداشو بشنوم خیلی هم دیگه دوست اشتیم حتی یکبار نشست پشت ماشینم رفتش دیوار و حدود۲میلیون هزینه اش شد ولی گفتم فدسرت اگه خودش بیاد تو این سایت مطلب منو بخونه از خجالت اب میشه چون هیچی واشس کم نزاشتم.
    ۱ ماه مونده بود که کامل از سربازیم ترخیص که فهمید با یکی از دوستام نامزد کرده
    خیلی داغون شدم
    الان شکر خدا زندگیم رو به راه هستش
    ولی الان دانشگاه میرم اونو با شوهرش می بینم و اون اصلا عین خیالش نیست که معینی وجود داشته که ما باهم حرف زدیم قول دادیم.
    نمیخوام بگم همه دخترا اینجورین ولی قابل توجه همه پسرا هواسشون باشه….به امید روزهای خوشبختی

    • الی:

      منم خیلی دلم شکستست بعد از ۵سال باز پسرخاله نامردم که به قول خودش پزشک فراموش نکردم .قول ازدواج داد ولی ولم کرد ورفت من با اینکه بچه دارم بازم اشک میریزم بخدا دوسسش داشتم .ولی اون فقط میگفت پزشکم در حد من نیستی پس چرا اومدی سراغم چراچراچرا. بچه ها هنوزم داغونم

      • مژده:

        اروم باش اون ادم بی لیاقتی بوده که عشق تو رو زیر پاش گذاشت امیدوار باش چون دارم میبینم خانمهای مطلقه ای رو که ازدواج دوم خیلی خوبی داشتن حتی بهتر از مجردهاتو فوق العاده ای مواظب خودت باش تو حال زندگی کن شاداب شو چون ادمهای خوب و باحال جذب ادمهای باحال میشن موفق باشی danesh_mo2010@yahoo.com

    • مژده:

      خیلی ببخشید من مطمنم شما ادم بد قولی بودید می تونستید قبل سربازی نامزدش کنید یا نشون کوتاهی از شما بود مثل من متعهد بدبخت لابد خوبه که ۱۰ سال پاش نشستم بد بیاد بگه زندگی با قسط نمیتونم شروع کنم نه یکم انصاف داشته باش منم اگه مثل دوست دخترت بودم الان تنها نبودم و داغون انصاف چیز خوبیه کاش انقد دیگرانو مقصر ندونیم

  67. تمنا:

    من حالم خیلی بده خیلی دارم دیونه میشم داروهام دیگه تاثیری نداره.تورو خداکمکم کنید

    • تمنا:

      سلام باید با خودت کنار ییای دوست داشتی تماس بگیر
      ۰۹۱۳۸۱۵۴۹۲۰

  68. مریم:

    دیشب زنگ زد گفت دیگه نمیخواد بامن باشه حس خفگی بدی دارم مردا همه همینن قدر محبتو نمیدونن

  69. یلدا:

    من دارم عذاب میکشم خیلی دوسش دارم هرروزم میبینمش چیکارکنم من بدون اون میمیرم.

    • mahdi:

      ببین اگه بخوای هر چقدر بیشتر بهش توجه کنی هم خودتو ناراحت می کنی همم اونو دور می کنی بهش توجه نکن اگه ام نیاد طرفت دیگه دنیا به اخر نرسیده ولش کن و با کس دیگه ای دوس شو شاید اون دفعه بیاد سمتت این شممارمه اگه خواستی ز بزن یکم راحت شی بعدش بگم چیکار باید کنی۰۹۱۴۶۴۵۷۵۶۹

  70. سلام عشق من 6سالی بود برای تحصیل به شهرمن که تبریز اومده بود حالا فارغ التحصیل شده میخواد بره شمال من تواین مدت خیلی دوستش داشتم ولی اون میخوا:

    ممنون از کمکتون

    • مریم:

      سلام

      منم حال وروزم بهتر ازشمانیس نهایت صداقت کردم ولی نامردی کرد رفت دلم گرفته

  71. اشکان:

    سلام من شکست عشقی خیلی بدی خوردم چون بهم خیانت کرد می خواستم خودکشی کنم چون هرروز می بینمش توروخداکمکم کنید

    • اشکان:

      پول خردندارم شرمنده

    • نوشينا:

      سلام اشکان تو که اوضاعت از دوتای بالایی بهتره..!!لااقل هر روز میبینیش.تنها راهش اینه که براش کلاس بزاری بدجور.اصلا نگاش نکن قیافه آدمای ضعیف و شکست خورده هم جلوی اون به خودت نگیر. تا میتونی جلوش شاد باش شاده شاد.اگه چشمتون به هم افتاد راهتو کج کن از یه راه دیگه برو.باید ببینه که داری از یه راه دیگه میریا..!!اینی که بهت گفتم سریع جواب میده ردخور نداره.بعدشم کسی که خیانت میکنه ارزششو نداره چه برسه به خودکشی…!!!ولی با اینکار حسابی حالش جا میاد دیگه شب و روز براش نمیمونه…پشیمون میشه یقین داشته باش ولی دیگه بهش رو ندیا…!!

  72. نیکی:

    عزیزم میدونم خیلی سخته ولی فقط از خدا طلب ارامش کن منم ۱ ماهه از رفتن عشقم زجر میکشم هر چیزی که منو به یادش بندازه فرقی نداره برام کی هست کجام اشکام سرازیر میشه ۱ ماهه هرشب کارم گریس ولی اشکال نداره ما هم خدایی داریم…

  73. شیوا:

    حالم بده دیروز رابطم تموم کردم کارم از دیشب تا الان گریه س،چشمام باز نمیشن،هم ازش بدم میاد هم دوسش دارم بگین چیکار کنم؟؟

    • roghi:

      منم دقیقا مثل شمام،چاره ای جز فراموشی نداریم،سعی نکن زیاد بهش فکر کنی،بیشتر سعی کن ازش متنفر شی،ارزوی بهترین زندگی رو برات دارم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.