با اقامه دعوی در مجامع بین‌المللی می‌توان خسارات تحریم‌ها را به حداقل رساند

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با بیان این مطلب که با اقامه دعوی در مجامع بین‌المللی می‌توان خساراتی که به واسطه‌ قطعنامه‌ها متوجه ایران است را به حداقل رساند، گفت: باید به این نکته توجه کرد که رجزخواندن و داد و فریاد کاری پیش نمی‌رود بلکه باید تدابیر خاص اندیشید.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و لاریجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های اعمال شده در حوزه طلا و فلزات گرانبها علیه ایران گفت: مطمئنا این تحریم‌ها برای ایران تاثیرات منفی در بر دارد اما باید تدابیری اندیشید و این تاثیرات را به حداقل رساند.   
 
وی در ادامه بیان کرد: اینکه بگویند ایران در معاملات خود نمی‌تواند از طلا و فلزات گرانبها استفاده کند درست نیست البته اگر به این موارد از ابتدا اعتراض می‌کردیم کار تا اینجا پیش نمی‌رفت.
 
عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در مورد تحریم‌هایی که در حال حاضر علیه ایران اعمال شده باید به این نکته توجه کرد که بر فرض محال هم اگر تخلفی از سوی ایران صورت گرفته باشد،‌این تحریم‌ها به عنوان مجازات با تخلف ما همخوانی ندارد و برابری نمی‌کند، لذا امیدواریم دولت تلاش کند در مجامع بین‌المللی اقامه دعوی کرده و این اقدامات را محکوم کند زیرا اینگونه تحرکات بر ضد ایران مسئله‌ای نیست که قابل پیگرد نباشد.      
 
یوسفیان‌ملا همچنین تصریح کرد: اینکه بر ضد ایران قطعنامه‌ای صادر شود و ما بگوییم قطعنامه کاغذپاره‌ای بیش نیست و ما از قطعنامه مقاوم‌تریم، صحیح است زیرا همیشه تمام ابعاد قطعنامه ضرر و زیان نبوده و بعضا سود هم دارد اما باید ابعاد ضرر و زیان قطعنامه‌های این چنینی را در داخل کشور خنثی نموده و از آنها پیشگیری کرد و یا به حداقل رساند.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ با اقامه دعوی در مجامع بین‌المللی نیز می‌توان خساراتی که به واسطه‌ قطعنامه‌ها متوجه ایران است را به حداقل رساند و باید به این نکته توجه کرد که رجزخواندن و داد و فریاد کاری از پیش نمی‌برد بلکه باید تدابیر خاص اندیشید.

انتهای پیام// 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.