با این کلک‌ها دستشویی را بزرگ‌تر نشان دهید

این روزها که جمعیت بسیار و درآمدها کم است، خانه ها کوچک ساخته می شوند و این خانه های کوچک هم اتاق های کوچکی دارند. یکی از این اتاق های کوچک، دستشویی کوچک است که دست صاحب‌خانه را برای تزئین آن می بندد. اما به نظر ما این فقط یک توجیه است.

 کوچک بودن دستشویی سبب نمی شود تا نتوانیم آن را به روشی زیبا تزئین و دکور کنیم. فقط باید کمی مغزمان را گول بزنیم و کمی توهم ایجاد کنیم. چطور؟ با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی هوشمندانه

با کمک رنگ می توانید فضای دستشویی را به طور کلی تغییر دهید. رنگ های جلب توجه کننده گزینه های مناسبی برای این منظور می باشند اما باید روش رنگ آمیزی درست را هم بدانید. نوارهای افقی سبب می شوند تا دیوارها بزرگ تر و عریض تر دیده شود. رنگ کردن سقف هم سبب می گردد تا بیننده متوجه کوچک بودن اتاق نشود. بنابراین، قلم بردارید و دستوشیی را به یک گورخر افقی تبدیل کنید.
دوش حمام بدون اتاقک

اگر در خانه فضای کافی برای تفکیک حمام و دستشویی وجود ندارد و باید آنها را در یک اتاق تعبیه کنید، بهتر است هیچ حایلی میان آنها نباشد. لازم نیست از اتاقک یا دیوار جداکننده برای بخش حمام استفاده کنید. این کار سبب کوچک تر دیده شدن فضا می گردد. حمام و دستشویی را در یک اتاق در کنار هم کار کنید. البته در این اتاق باید از زمین تا سقف دستشویی را کاشی کنید تا آب سبب پوسیدگی دیوارها نشود.

طراحی نامرسوم

اگر حمام برای قرار دادن یک وان کوچک فضا دارد اما با این کار برای سینک و کابینت دستشویی دیگر فضایی باقی نمی ماند، می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید. درست پشت دیوار شیشه ای وان،سینک دستشویی و آینه را نصب کنید تا در فضا صرفه جویی شود.
کفپوش زیبا

می توانید کف زمین دستشویی را مرکز توجه کنید. برای این منظور بهتر است از انواع کاشی های زیبا و طرح دار استفاده کنید تا بیننده با دیدن آنها کوچکی دستشویی را فراموش کند. می توانید همان ایده را در پشت پنجره هم به کار بگیرید تا زیبایی فضا دوچندان شود.

استفاده بهینه از فضا

از همه دیوارهای خانه باید بهترین استفاده را بکنید. به طور مثال، حتی در دستشویی هم می توانید فضایی برای انبار وسایل اضافه یا کتاب های خود پیدا کنید. کمی خنده‌دار و عجیب به نظر می رسد اما دستشویی هم یکی از اتاق های خانه است. آن را همچون دیگر اتاق ها تزئین کنید. به طور مثال این دستشویی علاوه بر کتابخانه دیواری، قاب عکس و شمعدان هم دارد که برای فضای دستشویی کمی عجیب به نظر می رسند. اما کار شده است.
برچسب دیواری

در فروشگاه های کاغذدیواری، برچسب های بزرگی وجود دارند که طرح آنها سبب ایجاد عمق در فضا می گردد. در واقع عکس هایی می باشند که توهم ایجاد می کنند. به طور مثال، به همین عکس نگاه کنید، این عکس به گونه ای است که گویا در پشت دستشویی فضا ادامه دارد. این عکسِ ایستگاه مترو با پرسپکتیوی که دارد سبب می گردد تا بیننده  متوجه کوچک بودن دستشویی نشود. به ویژه اگر این عکس درست در مقابل در ورودی چسبانده شده باشد.

کاغذ دیواری با گل های درشت

کاغذ دیواری هایی که طرح های بسیار بزرگ و گل های درشت دارند، سبب جلب نگاه بیننده می شوند و او دیگر متوجه کوچک بودن فضا نمی شود. اگر سقف را نیز کاغذدیواری کنید، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

آینه

استفاده از آینه های بزرگ برای فضاهای کوچک، یکی از قدیمی ترین ترفندهای معماری است. می توانید علاوه بر یک آینه بزرگ در قسمت دستشویی، در سه کنج آن نیز آینه دیگری کار بگذارید تا همه چیز دوبرابر دیده شوند. کار گذاشتن لامپ های تخت داخلی در کناره های این آینه ها نیز نور را بیشتر می کنند و فضا را بزرگ تر نشان می دهند. 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.