با برعکس دویدن شش برابر بیش‌تر از ورزش دویدن معمولی کالری بسوزانید

«برعکس دویدن» حرکتی ورزشی است که با انجام آن ۶ برابر بیش‌تر از دویدن معمولی کالری می‌سوزانید. هر روزه به افرادی که این ورزش را انجام می‌دهند اضافه می‌شود.

برعکس دویدن چیست؟

این ورزش در واقع دویدن به عقب است و شیوه‌ی ورزشی فشرده و موثر است. این ورزش خطر مصدومیت در قسمت پشت و پاها را کاهش داده و به قدرتمند شدن و ایجاد توازن در قسمت پایینی بدن کمک می‌کند.

چرا دویدن به عقب برای کاهش وزن مناسب است؟

برعکس دویدن تمرین قلبی عروقی کاملی است و نه تنها کالری‌های زیادی در طول انجام آن می‌سوزد، بلکه در آن تمام گروه‌های عضلانی بدن، به‌ویژه عضله چهارسر ران، درگیر می‌شوند. برای این‌که دقیق‌تر در مورد مزایای این ورزش صحبت کنیم، باید بگوییم که ۱۰۰ گام رو به عقب در پیاده‌روی برابر با ۱۰۰۰ گام راه رفتن معمولی است و یک گام برداشتن در حالت برعکس دویدن برابر با ۶ گام دویدن معمولی رو به جلو است. با انجام این ورزش در عین صرفه‌جویی در زمان، کالری‌های مورد نیاز را نیز می‌سوزانید.

مزایای این ورزش چیست؟

این ورزش مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

قدرت بخشیدن به پاها و عضلات

برعکس دویدن بدون این‌که فشار خاصی روی زانوهای شما ایجاد کند، باعث قدرتمند شدن عضلات شما می‌شود. این ورزش به شما کمک می‌کند عضلاتی مانند ساق پا، عضلات چهار سر و … که در دویدن معمولی خیلی درگیر نمی‌شوند، تقویت شوند.

– جلوگیری از مصدومیت‌ها و ترمیم کردن زانوها

وقتی به سمت جلو می‌دوید، دائما یک حرکت را تکرار می‌کنید که این امر ممکن است منجر به عدم تعادل در زانو و در نتیجه مشکلات مزمن در این ناحیه از بدن شود. برعکس دویدن باعث کاهش تاثیرات مخرب روی زانوها شده و بین گروه‌های عضلانی مخالف تعادل ایجاد می‌کند. این ورزش نه تنها عمل‌کرد شما را ارتقا می‌دهد، بلکه باعث کاهش خطر مصدومیت نیز می‌شود.

– توسعه دید جانبی و تقویت قدرت تعادل

از آن‌جایی که هنگام برعکس دویدن جلوی خود را نمی‌بینید، دید جانبی شما تقویت شده و قدرت تعادل شما افزایش می‌یابد. این ورزش همچنین حس‌های دیگر شما را مثل شنیدن تقویت می‌کند.

– مفید بودن برای مغز

تغییر روتین‌های حرکتی و حرکت دادن عضلات به جهت‌های مخالف باعث می‌شود تا مغز شما به شیوه‌ای کاملا متفاوت فکر کند و از خود واکنش نشان دهد.

– بهبود وضعیت قرارگیری بدن

وقتی به عقب می‌دوید، هنگام حرکت به طور طبیعی قسمت پشت خود را صاف نگه می‌دارید که این موضوع وضعیت کلی قرارگیری بدن شما را بهبود می‌بخشد. برعکس دویدن همچنین دردهایی را که در ناحیه پشت به‌دلیل خمیده بودن بدن ایجاد می‌شود، کاهش می‌دهد.

– تقویت عضلات شکمی

صاف بودن پشت باعث تقویت عضلات شکمی می‌شود و این امر دستاورد برعکس دویدن است. وقتی شما در وضعیت قرارگیری مناسب بدن می‌دوید، عضلات شکمی درگیر شده و تقویت می‌شوند.

توصیه‌های عمومی

اگر می‌خواهید برای اولین بار برعکس دویدن را انجام دهید، توصیه می‌کنیم این کار را در پیست‌های دو‌و‌میدانی یا مسیری که به خوبی با آن آشنایی دارید انجام دهید. در این حالت خطوط روی زمین شما را در حرکت راهنمایی می‌کنند.

اگر تصمیم دارید روی آسفالت برعکس بدوید، حتما جایی را انتخاب کنید که در آن‌ها راهنماهای بصری وجود داشته باشد (مانند نشانه‌هایی که روی سطح آسفالت حک می‌شود)

اگر فکر می‌کنید چنین ورزشی در نگاه دیگران ممکن است عجیب به نظر برسد و دوست ندارید آن‌ را در انظار عمومی انجام دهید، می‌توانید روی تردمیل برعکس بدوید.

۰ دیدگاه ۵ بازدید ۱

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.