با تجلیل از خانواده های شهدای عملیات کربلای یک (آزادسازی مهران):مراسم اختتامیه «جشنواره ایلام؛ مهد پایداری»برگزار شد

خبرگزاری آریا – آئین اختتامیه «جشنواره ایلام مهد پایداری»با تجلیل از خانواده های شهدای عملیات کربلای یک (آزادسازی مهران) و رو نمایی از کتاب «ایلام، سرزمین آفتاب»در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، این مراسم که با حضور جمعی از خاتواده های معظم شهدا و جانبازان عملیات کربلای یک،رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس حوزه هنری و تعدادی دیگر از مسوولان فرهنگی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد .
استاندار ایلام در سخنانی از تدوین پیش نویس طرح برگزاری همایش بین المللی مقاومت و پایداری خبر داد و افزود: برگزاری هفته ایلام مهد پایداری فرصت بسیار خوبی برای بازخوانی رشادت های مردم و رزمندگانی بود که در طول جنگ تحمیلی بیش از ۳۰۰ بار از سوی دشمن مورد هجوم قرار گرفتند اما هیچ گاه شهر و دیار خود را ترک نکردند و در زیر چادرها به زندگی خودادامه دادند. که این درهیچ جای دنیا سابقه نداشته است و ما در این نمایشگاه آمدیم تا با همکاری نهادهایی چون حوزه هنری گوشه ای از رشادت ها را برای اهالی پایتخت به نمایش بگذاریم .
وی با بیان اینکه فرهنگ پایداری باید در همه مناطق کشور شناسایی و در حوزه های بین المللی معرفی شود ، از تدوین پیش نویس طرح برگزاری همایش بین المللی مقاومت و پایداری به منظور معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ پایداری به کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: این همایش می تواند با کمک دستگاههای فرهنگی نمونه خوبی برای معرفی و تببین فرهنگ پایداری ایران عزیزمان در کشورهای اسلامی باشد . چرا که فرهنگ پایداری نیاز اصلی عصر و زمانه ماست که باید ما پاسخگوی آن باشیم. اعلایی در پایان صحبتهای خود با تقدیر از حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری هفته ایلام مهد پایداری خاطر نشان کرد : امیدوارم به برکت وجود شهدای و دعای آنها در مسیری که انتخاب کردیم پیروز باشیم . سردار کاکی فرمانده سپاه امیر المومنین(ع)ایلام نیز در این مراسم گفت : مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی پایداری واقعی را به نمایش گذاشتند و جانانه دفاع کردند و با جود تمام مشکلاتی که داشتند هیچ گاه باری بر دوش دولت نگذاشتند و تبدیل به مردمانی غیور،رزمنده پرور و لشگری شدند که از خاک ووطن خود پاسداری کردند . فرمانده سپاه امیر المومنین(ع)ایلام با اشاره به عملیات کربلای یک که منجر به آزاد سازی مهران شد خاطر نشان کرد : نتیجه کوشش و تلاش مردم ایلام ورزمندگان که منجر به عملیات کربلای یک شد مسیر دفاع را تغییر داد که نقطه اوج آن آزادسازی مهران بود و این پیروزی بزرگ که کمتر مورد توجه قرار گرفته نشان دهنده سلحشوری مردم ایلام و رزمندگانی بود که در این عملیات حماسه ای بزرگ را آفریدند.
وی ادامه داد : هنوز نتوانسته ایم این رشادت ها را آنطور که شایسته است برای مردم تببین کنیم و به اعتقاد من حق مردم شریف ایلام هنوز ادا نشده است و لازم است که تمام دستگاههای مسوول برای رشد امکانات رفاهی و اجتماعی مردم عزیز منطقه اقدامات گسترده تری را انجام دهند البته باید به این نکته هم تاکید کنم که مردم ایلام در راه دفاع از سرزمین خود با خدای معامله کردند .
در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب عکس «ایلام، سرزمین آفتاب» با هنرمندی نیلا حیدریان ، از خانواده های معظم شهدا و جانبازان ایلامی عملیات کربلای ۱ در حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، رییس حوزه هنری و استاندار ایلامی تقدیر به عمل آمد. همچنین در این مراسم از سوی ستادبرگزاری هفته ایلام مهد پایداری لوح تقدیری به مجتی اعلایی استاندار ایلام و محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری اهدا شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.