با تجمیع ایران خودرو و سایپا رخ می دهد: تسخیر بازار جهانی از سوی ۲ خودروسازی داخلی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

با تجمیع ایران خودرو و سایپا رخ می دهد: تسخیر بازار جهانی از سوی 2 خودروسازی داخلی

با تجمیع ایران خودرو و سایپا رخ می دهد:
تسخیر بازار جهانی از سوی ۲ خودروسازی داخلی

ممتازنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام دنیا خودروسازان بزرگ برای تسخیر بازار و افزایش توان و سرمایه های خود با یکدیگر تجمیع می شود.

اله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: چنانچه دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا با یکدیگر تجمیع شوند توانایی تسخیر بازارهای داخلی و خارج را خواهند داشت و حتی می توانند به توانایی تولید خودرو هیبریدی نیز دست پیدا کنند.
وی تصریح کرد: این ضرورت وجود دارد که قیمت خودرو توسط نهادهای مسئول مشخص شود تا قیمت های تعیین شده هم به نفع خودروسازان و هم به نفع خریداران باشد.
نماینده مردم خاروانا و ورزقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید از ایجاد انحصار در بازار خودرو جلوگیری کرد تا خودروسازان انگیزه کافی برای پیشرفت و افزایش تولید و کیفیت محصولات خود را داشته باشند.
وی اظهار داشت: وجود حاشیه امن برای پیشرفت خودروسازان الزامی است لذا دولت باید در عین حمایت، توان رقابت در بازارهای جهانی و پیش روی به سوی همکاری با خودروسازان بزرگ را در خودروسازان ایجاد کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خودروسازان در گذشته از وضع خوبی برخوردار بودند اما سرمایه های خود را در راه هایی به جز تولید صرف کردند در صورتی که باید آن را صرف توسعه و بالا بردن توان فنی و تولید کارخانه های خودروسازی می کردند.
دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه ادغام ایران خودرو و سایپا هدفمند و همراه با مدیریت خوب باشد قطعاً در بهبود وضع صنعت خودرو مؤثر خواهد بود اما چنانچه انگیزه ای برای رقابت در بازار نداشته باشند با توجه به بسته بودن بازار خودرو کشور بر روی دنیا، صنعت خودروسازی زمین گیر خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.