با تعرفه ۱۴۰ درصدی ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی آغاز شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

با تعرفه ۱۴۰ درصدی ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی آغاز شد

با تعرفه ۱۴۰ درصدی
ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی آغاز شد

ممتازنیوز: معاون امور گمرک ایران از ترخیص کالاهای گروه ۱۰ و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گفت: این بخشنامه شامل خودروها و کالاهای دارای قبض انبار تا ۲۱ شهریور است و کالاهای جدید را شامل نمی شود.

به گزارش ممتازنیوز، محمدرضا نادری با اشاره به اینکه در مصوبه ۲۱ شهریور ماه امسال هیأت وزیران تصمیمات جدیدی برای ترخیص کالا از گمرک به کار گرفته است، اظهارداشت: این مصوبه وظایف مختلفی را برای دستگاه های اجرایی کشور در ترخیص کالاها تعیین نموده است که در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ترخیص گروه کالایی اولویت دهم را با پرداخت دو برابر مأخذ سود بازرگانی بلامانع دانسته است.
وی با بیان اینکه بنابراین خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز با پرداخت دو برابر مأخذ سود بازرگانی امکان ترخیص از گمرک را پیدا کرده‌اند، افزود: بدین ترتیب اگر از ۷۰ درصد حقوق ورودی ۶۶ درصد را بعنوان سود و همچنین ۴ درصد را بعنوان حقوق گمرکی در نظر بگیریم در مجموع با دستور وزیر صنعت برای پرداخت تعرفه ۲ برابری باید واردکنندگان ۱۴۰ درصد تعرفه برای ترخیص خودروهای خود پرداخت نمایند.
معاون امور گمرک ایران اضافه کرد: البته شرط ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی این است که تا ابلاغ مصوبه مذکور این کالا در مناطق آزاد با قبض انبار معتبر نگهداری و به محض ابلاغ ترخیص شوند.
به گفته نادری، در مجموع خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که تاریخ قبض انبار آنها تا ۲۱ شهریورماه ۹۲ باشد با مراجعه به سازمان توسعه تجارت وسازمان های مجاز می توانند با ثبت سفارش کالاها امکان ترخیص را دریافت نمایند.
به گزارش تسنیم، وی ضمن تأکید بر اینکه کالاهای گروه ۱۰ نیز با پرداخت دو برابر سود بازرگانی امکان ترخیص خواهند یافت، گفت: این بخشنامه شامل خودروها و کالاهای دارای قبض انبار تا ۲۱ شهریور است و کالاهای جدید را شامل نمی شود.
پیش از این محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوی و دولت در خصوص واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی گفته بود در آمار ۵ ماهه ۱۷ هزار دستگاه خودروی کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم وزارت صنعت قرار است خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی با تعرفه دوبرابر وارد کشور شوند، افزود: تعرفه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ۷۰ درصد است ، با این حساب این خودروها باید ۱۴۰ تعرفه پرداخت کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. جهان:

    آیا مشکل مرخصی این خودرو ها هم در مناطق آزاد (اروند) حل می گردد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.