با تمیزتر شده هوای تهران ؛ مردم به پایگاههای اورژانس مراجعه نکردند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس اورژانس تهران گفت: دیروز در تمام میادین بزرگ تهران اتوبوس آمبولانسهای اورژانس مستقر بودند ولی با وجود آلودگی هوا مراجعه مردمی نداشتیم، امروز البته به سبب بارندگی پراکنده در تهران و کاهش حجم ترافیک، آلودگی کمتر شده و پایگاههای سیار فعلاً مستقر نیستند.

رضا دهقانپور در گفت و گو با فارس، افزود: دیروز با توجه به حجم آلودگی هوا در تهران در ۶ میدان اصلی و شلوغ شامل میدان ولی عصر،انقلاب، ونک، راه آ‌هن، امام خمینی(ره) و آزادی اتوبوس آمبولانسهای اورژانس مستقر شدند ولی هیچ یک از شهروندان تهران به این پایگاهها مراجعه نداشتند.

وی ادامه داد: امروز البته با توجه به بارندگی پراکنده در شهر تهران و کاهش محسوس ترافیک تا حدی شاهد بهتر شدن وضعیت هوا و کاهش آلودگی هستیم به همین سبب با توجه به اینکه کمیته اضطرار هوای تهران نیز اعلام کرده که هنوز به شرایط اضطرار نرسیده‌ایم، پایگاههای سیار اورژانس از میادین جمع شده‌اند ولی ۱۴۰ پایگاه اورژانس ثابت تهران همچنان به حالت آماده باش می باشند.

رئیس اورژانس تهران اضافه کرد:‌ در مورد میزان مراجعه مردم به اورژانسهای بیمارستانی نیز گر چه آمارهای این نوع مراجعات پراکنده است و همه آنها در اختیار اورژانس پیش بیمارستانی نیست اما در مجموع شاهد افزایش معناداری در مراجعات مردم به مراکز درمانی در روزهای قبل نبودیم.

دهقانپور برای کاهش اثرات آلودگی هوا به مردم پیشنهاد کرد:‌ از مردم می‌خواهیم که گروههای در معرض خطر شامل سالمندان، نوزادان، شیرخواران و کودکان تا حد ممکن از منزل خارج نشوند، همچنین بیماران قلبی و تنفسی، بیماران خاص و مزمن نیز باید تا جای ممکن از رفتن به فضاهای باز در تهران اجتناب کنند.

وی گفت: استفاده از ماسکهای معمولی بدون فیلتر هیچ نقشی در کاهش اثرات آلودگی هوا ندارد و فقط ماسکهای بزرگ N95 در این زمینه مفید می باشند که آنها هم بسیار گران و بزرگ می باشند و عملاً اشخاص بسیاری قادر به استفاده از آن نیستند.

رئیس اورژانس تهران افزود: مصرف لبنیات به خصوص شیر و همچنین میوه‌ها و سبزیهای تازه و آبمبوه های طبیعی و تازه نیز در کاهش اثرات آلودگی هوا در این ایام مفید است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.