با حضور وزیر صنایع در شهرک صنعتی البرز؛ کامیونت ایرانی شیلر رونمایی شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

با حضور وزیر صنایع در شهرک صنعتی البرز؛ کامیونت ایرانی شیلر رونمایی شد

با حضور وزیر صنایع در شهرک صنعتی البرز؛
کامیونت ایرانی شیلر رونمایی شد

روز گذشته گروه بهمن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کامیونت شش تن شیلر رونمایی کرد.

علی قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، هدف از ساخت شیلر را این گونه بیان کرد: این پروژه با توجه به شرایط یک سال اخیر پیش بینی شد و هدف اصلی آن کاهش وابستگی به ایسوزو بود تا در صورتی که تحریم ها قدرت بیشتری بگیرد امکان عرضه محصولی مشابه به مشتریان وجود داشته باشد به همین منظور برندی با مالکیت گروه بهمن ایجاد شدتا امکان تأمین و تغییر قطعات در آن وجود داشته باشد .
مدیر پروژه شیلر افزود: این محصول با حداکثر توان داخلی ساخته شده و با کمک مهندسان شرکت نیرومحرکه که از زیرمجموعه گروه بهمن است کلید خورد. تمامی محاسبات و تست های این خودرو در ایران و توسط مهندسان ایرانی انجام شده و سعی شد برای کاهش هزینه ها از قطعات ساخت داخل ایسوزو بهره گیری شود.
قربان زاده در خصوص تأمین قوای محرکه و پلتقفرم این خودرو گفت:‌ برای شیلر از شاسی ایسوزو استفاده کردیم که هم اکنون در حال راه اندازی خط تولید آن هستیم و پس از تأیید مدیران ایسوزو داخلی سازی آن قطعی خواهد بود. همچنین اکسل، گاردان، سیستم ترمز و قطعات برقی آن در داخل کشور ساخته می شود. البته موتور و گیربکس این خودرو فعلا به صورت وارداتی تأمین می شود.
وی در پاسخ به این سوال که موتور و گیربکس این خودرو توسط چه شرکتی تأمین می شود، گفت: موتور این خودرو ساخت شرکت کامینز است و گیربکس آن نیز توسط شرکت وان‌لیانگ چین ساخته می شود اما انتخاب این مجموعه به عهده مهندسان ایرانی بوده است.
به گفته وی ۶۰ درصد قطعا این خودرو در داخل تأمین می شود که این میزان در آینده افزایش خواهد یافت و در حال حاضر در حال داخلی سازی پیشرانه این خودرو هستیم و ظرفیت تولید ۳۰ دستگاه از این خودرو در یک شیفت کاری وجود دارد.
محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه بهمن نیز در خصوص این خودرو می گوید: با وجود اینکه سیستم ترمز این خودرو از ایسوزو پیشرفته تر و توان پیشرانه آن نیز ۷ اسب بخار بالاتر از ایسوزو است این خودرو با قیمتی پایین تر از ایسوزو عرضه خواهد شد که در حال حاضر قیمت ۸۵ میلیون تومان برای آن پیش بینی می شود.
علی قربان زاده می افزاید: در آینده بر اساس پلتفرم این محصول کامیونت های ۵ و ۸ تن و همینطور یک مینی بوس ساخته خواهد شد که مالکیت معنوی آنها نیز به گروه بهمن تعلق دارد و در سال ۹۳ شاهد معرفی و عرضه آنها به بازار خواهیم بود.
وی تصریح کرد: پس از تأمین نیاز بازار داخلی برنامه صادرات این محصول را در دستور کار قرار خواهیم داد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.