با خوردن کیک و شیرینی هم می توان لاغر شد

خوردن یک صبحانه کامل که شامل کیک و شیرینی است واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 حمید جزایری، کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا خوردن صبحانه کامل که شامل شیرینی و کیک است واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند، عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد افرادی که هر روز صبح یک صبحانه شامل ۶۰۰ کالری مواد غذایی مصرف میکنند که در آن پروتئین ها و کربوهیدارت ها قرار گرفته است نه تنها می توانند وزن خود را کاهش دهند بلکه این کاهش وزن آنها برای مدت طولانی تری پا برجا خواهد ماند.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: هنگام صبح سوخت و ساز بدن در بالاترین میزان خود است و می تواند به بهترین شکلی کالری های اضافی مصرف شده در طول روز بسوزاند.
 
جزایری تصریح کرد: این در حالی است که بعضی از افراد سعی می کنند برای کاهش وزن به طور کامل مصرف شیرینی را کنار بگذارند اما تحقیقات نشان می دهد این کار در دراز مدت باعث ایجاد اعتیاد روانی نسبت به این مواد غذایی می شود و فرد را نسبت به خوردن آنها حریص تر می کند.
 
وی در ادامه گفت: وعده غذایی صبحانه انرژی لازم را در طول روز فراهم کرده و در انجام وظایفش کمک می کند.
 
این وعده همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کاهش وزن و پایین نگه داشتن آن کمک می کند.
 
جزایری درخصوص مهمترین مزیت صبحانه عنوان کرد: مهمترین مزیت صبحانه نسبت به وعده های غذایی دیگر تنظیم کردن هورمون گرلین در بدن است که وظیفه کنترل اشتها را برعهده دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: با این که میزان این هورمون قبل از هر وعده غذایی افزایش پیدا می کند ولی هنگام صبحانه میزان آن کاهش چشم گیری می یابد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.