با درایت رهبر انقلاب، طرح حمله نظامی آمریکا به ایران ناکام ماند

۳۰م دیماه ،

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از عملیات ۱۱ سپتامر، هدف آمریکایی‌ها حمله به افغانستان، عراق و ایران بود که به سبب رهبری بسیار حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اتحاد ملت ایران، موفق به عملی کردن اهداف خود نشدند.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، امیرسرتیپ “احمدرضا پوردستان” در اولین همایش تقدیراز خادمان هیأت حضرت ابوالفضل (ع) کوی سازمانی پاسداران آموزشگاه نظامی جواد الائمه(ع) نزاجا با اشاره به فروپاشی شوروی سابق، گفت: آمریکا بعد از فروپاشی شوروی خود را به‌عنوان تنها ابرقدرت در جهان و در نظم نوین جهانی معرفی کرد و برای این‌که این موضوع را به اثبات برساند، اقداماتی از جمله تعریف نظم نوین، پروژه جنگ ستارگان و … را مطرح کرد.

وی با اشاره به دیدگاه یکی از موسسه‌های پژوهشی آمریکایی دربارهٔ شکل‌گیری، قدرت‌های دیگر بعد از فروپاشی شوروی سابق،افزود: اولین قدرت‌های نوظهور دین اسلام و وحدت شیعه و سنی بود که زمینه‌ساز انقلاب‌های اسلامی شد. دومین قدرت از نظر آنها، اروپای واحد بود که آمریکایی‌ها تلاش کردند مسیر وحدت اروپا را سد کنند و در نهایت نزدیک شدن چین، روسیه و کره شمالی، خطری برای آمریکایی‌ها بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که سیاست‌های ژئوپلوتیکی به‌کار نمی‌آید، بنابراین باید با سیاست ژئو اکونومیکی، بر انرژی دنیا مسلط شوند که ۶۰ درصد آن در خاورمیانه وجود دارد.

پوردستان با بیان این‌که آمریکایی‌ها به‌دنبال بهانه برای حمله به خاورمیانه، اتفاق ۱۱سپتامبر را طراحی کرده و انگشت اتهام را به سمت کشورهای مسلمان گرفتند، خاطرنشان کرد: در این راستا عملیات پیش‌دستانه را پیش کشیدند و ابتدا افغانستان و سپس عراق را اشغال کردند و هدف بعدی آنها هم جمهوری اسلامی ایران بود که به سبب رهبری بسیار حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اتحاد ملت ایران موفق به عملی کردن هدف خود نشده و پیکان هجمه‌های خود را به کشور حامی مقاومت، یعنی سوریه نشان گرفتند.

وی بابیان این‌که زیباترین، رساترین و کاملترین نظریه را فرماندهی معظم کل قوا بیان کردند که:”امروز دنیا در پیچ عظیم تاریخی قرار گرفته است”، اظهار داشت: البته  در سه دهه اخیر پیچ‌های تاریخی‌ زیادی داشته‌ایم که مهم‌ترین آنها وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) بود که موازنه قوا در منطقه را بهم زد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، پیچ دوم را  فروپاشی شوروی و سومین آن را بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: امروز اسلام به‌عنوان محور نظم نوین جهانی است که شکست هژمونی استکبار جهانی را در پی داشته است.

پوردستان در ادامه تأکید کرد: علی‌رغم این‌که آمریکایی‌ها دارای ظرفیت‌ها و تجهیزات زیادی می باشند، اما این همه امکانات و تجهیزات در کنار هم هیچ‌گونه خروجی نداشته و نشان می‌دهد که این نیروی عظیم، فاقد کارایی و سرعت لازم است. به همین دلیل تهدیدهای خود را که از جنس سخت بود، به تهدید نرم – عملیات روانی- و تهدید نیمه‌سخت و یا به اصطلاح آنها، تحریم اقتصادی فلج کننده تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.