با دردسرهای عینک چه کنیم

فروردین ۱۴۰۳

استفاده از عینک آفتابی و یا طبی برای محافظت از چشم ها اهمیت فراوانی دارد اما در عین حال باید با راهکارهایی مانع از ایجاد عوارض توسط آن شد.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، عینک آفتابی و طبی و استفاده ی زیاد از آن سبب می شود تا سطح پوست در محل تماس عینک با آن مانند کناره های بینی و یا پشت گوش ها دچار التهاب شود.

گفتنی است: این سائیدگی می تواند سبب التهاب بویژه در پشت گوش شود به همین دلیل چشم پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص به صورت مرتب و هرازگاهی عینک را از چشم برداشته و نواحی دوربینی و پشت گوش ها را ماساژ دهند تا مانع از جا انداختن عینک بر روی پوست شود.

بررسی ها نشان می دهند:افراد می بایست توجه خاصی به جنس عینک طبی و یا آفتابی خود داشته باشند و دقت کنند تا محصولی را خریداری کنند که پوست آنها به آن عنصر حساسیت و آلرژی نداشته باشد.

شستن عینک آفتابی و طبی با محلول های شوینده علاوه بر حفظ پاکیزگی و جلوگیری از بروز آکنه در محل تماس عینک با پوست سبب دید بهتر برای فرد همینطور عدم انتقال شوره های سر و عرق سوز شدن به سبب چسبیدن نمک موجود در عرق بدن به دسته های عینک می شود.

همینطور در صورت بالا بودن نمره ی عینک و سنگینی شیشه یا پلاستیک عینک می توان با مشاوره یا پزشک معالج راهکارهای دیگر را آزمایش نمود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.