با دیپلماسی فعال دنیا را نسبت به فجایع میانمار حساس کنیم

خبرگزای آریا- مسئولان نظام می بایست در قالب دیپلماسی فعال و طرح اعتراضات رسمی در مجامع بین‌المللی و رایزنی با کشورهای اسلامی و غیر متعهد ها، فجایع میانمار را پیگیری و دنیا را نسبت به این مسئله حساس کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی با  ابراز تأسف از کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار، اظهار داشت: آنچه از جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار منشتر شده، ابعاد کوچکی از فاجعه بزرگ انسانی را به نمایش گذاشته و این توطئه استکبار جهانی و همه کسانی است که از اسلام و مسلمانان ضربه خورده‌اند.
وی با بیان این که در این مدت هیچ واکنش درخور توجهی از سوی مجامع بین‌المللی، عفو بین‌الملل، دفاع از حقوق بشر، دولت آمریکا، کشور های اروپایی، اتحادیه اروپا و… نشان داده نشده است، گفت: اگر یک نفر از کسانی که به گونه‌ای با خود آنان مرتبط بود، حتی اگر یک جاسوس آمریکایی و اروپایی نیز بود و مورد محاکمه قرار می‌گرفت، این نهاد‌ها همه جانبه درباره آن جریان‌سازی می‌کردند.

*سکوت معنادار مجامع بین المللی!
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سکوت معنادار مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار را مهر تأییدی بر این جنایات دانست و گفت: مردم آزاده دنیا، به ویژه مسلمانان در برابر جنایات وحشیانه در میانمار، سکوت نمی کنند و اعتراض و خشم خود را نشان خواهند داد.
وی با تأکید بر این که باید دید چه کسی پشت دولت میانمار ایستاده و از او حمایت می‌کند، ابراز داشت: چطور می‌شود دولت میانمار که قدرت چندانی ندارد و در عرصه بین‌الملل نیز مطرح نیست، دست به کشت و کشتار مسلمانان می‌زند و صدایی هم از کسی بلند نمی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی چنین کارهایی را اقدامات کورکورانه معرفی و یادآور شد: ما قبلا هم شاهد چنین اقداماتی علیه مسلمانان در کشورهای دیگر از جمله بوسنی و هرزگوین، افغانستان، عراق و… بوده‌ایم، ولی این اقدامات در عمل به گسترش بیشتر فرهنگ اسلامی در جهان منجر شده است.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است  که  هرجا به فرقه‌گرایی دامن زده شده و نسل کشی صورت گرفته است، موجب ترویج اسلام حقیقی خواهد شد.

*تاکید بر تعامل و رایزنی با کشورهای اسلامی و غیر متعهدها
عضو جامعه مدرسین حوزه به نقش مسئولان نظام جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان نظام می بایست در قالب دیپلماسی فعال و طرح اعتراضات رسمی در مجامع بین‌المللی،  استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی موجود و تعامل و رایزنی با کشورهای اسلامی و غیر متعهد ها، جنایات میانمار را پیگیری و دنیا را نسبت به این مسئله حساس کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: باید خشم عمومی امت های اسلامی به گوش دولت میانمار و استکبار جهانی که با سکوت خود حامی چنین جنایت‌هایی است، برسد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.